Ultimativni vodič za kupnju rabljenog EV-a

Je li svaki električni auto dobar? A jesu li Hybridi zaista toliko loši a o tome niste ni imali pojma? Ekipa iz zagrebačkog EV Clinica je na temelju svog bogatog iskustva stečenog kroz 14 godina analize kroz vlastiti laboratorij i servisiranja EV-a po Europi došla do zavidno velike baze podataka!

A sada su na zbog mnogobrojnih i učestalih upita izradili ultimativan vodič koji smo svi čekali! Vodič predstavlja jasan putokaz za sigurnu kupnju rabljenog električnog auta, a time smo dobili još jedan dokaz kvalitete i dugotrajnosti strujića jer raspolažemo s kvalitetnom i pouzdanim informacijama na temelju velike količine podataka koje su obradili.

Ev Clinic najavljuje da će vodič periodično ažurirati ako dođe do novih saznanja, bilo pozitivnih ili negativnih, ali je baziran isključivo na ”real life” iskustvima i događajima, nepotkupljen od strane sponzora ili medija. A dalje prenosimo njihov tekst:

Zadnjih 5 godina tranzicije na EV kao korisnici a i kao majstori koji ih spašavaju, navest ćemo koja vozila treba izbjegavati a za koja se ne trebate brinuti, na kojim kilometrima dolaze kvarovi, koje su cijene reparacija i dijelova i jesu li zaista održivi. Baterijski sustav kao najbitniji dio na bilo kojem EV je najčešće najskuplja komponenta, u većini slučajeva popravljiva ali postoji kalendarska i kilometarska starost tj. istrošenost baterije koja nastupa u određenom momentu kada degradacija baterije prelazi preko 50% sto predstavlja tehničku neispravnost i potrebna je izmjena cijele baterije ili svih ćelija ako za to postoji ekonomska računica. U dosta slučajeva dimenzije originalnih ćelija nemaju adekvatnu komercijalno dostupnu supstituciju pa tada izmjena pojedinačnih ćelija nije moguća, već se mora pristupiti kupnji cijelog novog ili rabljenog baterijskog sustava.

Temeljem dosadašnjeg iskustva na vozilima unutar našeg laboratorija i laboratorija naših kolega na 15-20 različitih lokacija u svijetu, zaključili smo da je baterija na listi EV kvarova u 10 godina postojanja zadnja na listi za zabrinutosti i određena vozila rade jako puno kilometara s originalnim baterijskim sustavom.

Prvo mjesto po kvarovima u 10 godina korištenja EV su: 1. Elektromotori, 2. OBC Chargeri, 3. DC/DC Inverter itd., pa tek 4. Baterije. Neka vozila u 10 godina ne dožive niti jedan kvar niti jedan servis, gdje su uštede naspram vožnje ”fosilca” enormne. EV vozila koja se kvare u ROI bilanci i dalje su jeftinija za održavanje od svojih fosilnih predaka čak i s kvarovima baterija i motora! Fosilci troše 0.13 € u prosjeku minimalno po kilometru samo na točenje, čak da servisa i kvarova nemaju uopće, s kvarovima + servisima i održavanjem troše dodatnih minimalnih 0.08 € gdje ukupno na 200.000 km potroše preko 40.000 €. Tako da je neispravan EV i dalje jeftiniji od “ispravnog” fosilca.

A sad jako bitno napomenuti o zahvatu ”reparacije baterija” i da se svi postojeći i budući vlasnici upoznaju s činjenicom da baterijski sustavi žive u više ciklusa. Prvi ciklus dok je nova 5-8 godina do prvog kvara, gdje se mijenjaju moduli ili neispravne ćelije, nakon toga počinje ciklus servisiranja baterije svakih 2-3 godine (life extending) koji je jeftiniji za servisiranje jer su u pitanju pojedinačne ćelije ili neke druge komponente unutar baterijskoj sustava. Vrlo bitno je razumjeti da bateriju nakon 8 godina i 200,000 km, ipak nije moguće ponovno restaurirati za narednih 8 godina i 200,000 km. Već ovisno od modela do modela, reparacijom se na održiv način popravljaju neispravne komponente i produžuje vijek za po dodatnih 2-3 godine ili 100,000 km.

Elektromotori s druge strane imaju svoj životni ciklus određenog broja kilometara nakon kojeg se odradi restauracija da bi on opet vozio isti ili moguće veći broj kilometara. Baterije koje se najčešće kvare i vrlo često budu nepopravljive su POUCH ćelije. Ćelije koje je najjednostavnije reparirati i najdugovječnije su CYLINDRICAL ćelije, nakon njih druge najpouzdanije su PRIZMATIČNE.

Hybridi zbog svog oversize sustava na malim baterijama jako često potroše broj ciklusa pražnjenja i punjenja, a također su i amperaže daleko nasilnije. Kroz tako mali sustav koji konstantno radi u preopterećenju vrlo često već na 100.000 km potroši cijelu bateriju da se mora mijenjati. Vlasnici koji ih voze nadaju se u nekakvu obećanu obmanu zvana “regeneracija baterije” koja ne postoji. Kad jednom prekuhate, razvalite i potrošite ćelije, nema to procedure koja može spasiti bateriju osim izmjene svih ćelija tj. cijele baterije. Baterije hybrida su najčešće i najskuplje, čak nekad i skuplje od EV baterija. S obzirom na to da je nova hybrid baterija u prosjeku od 12.000 do 20.000 €, i da je u prosjeku potrošena za izmjenu već na 100.000 km, to ispada da vas 100 km električne vožnje kod hybrida košta 17 €. Što bi rekli glasni Facebook stručnjaci: “pametnom dosta”. Ali idemo dalje na listu vozila.

Detaljan vodič pronađite na EV Clinic web stranici.

Newsletter

Značajni popusti i pogodnosti, svježe vijesti i korisne informacije. Jedan klik je dovoljan za upis ili ispis s newsletter liste.

Razmišljate li o kupnji električnog vozila?

Ako želite možete nam ostaviti svoju email adresu pa ćemo vas obavijestiti o popustima za kupnju EV za naše članove:

Ako želite možete nam ostaviti svoju email adresu pa ćemo vas obavijestiti o pogodnostima za vlasnike električnih vozila:

Scroll to Top