U nekoliko je hrvatskih gradova u posljednjih mjesec dana predstavljen baterijsko-električni gradski autobus MAN Lion’s City. Događaji su to u sklopu europske turneje ove njemačke tvrtke s ciljem elektrifikacije Europe, odnosno njezinih prometnica.
Na prezentaciji u Zagrebu imali smo priliku saznati nešto više o novim vozilima koja bi uskoro trebala zaživjeti na ulicama većih hrvatskih gradova. MAN Lion’s City 12E niskopodni je gradski autobus dugačak 12 metara, s kapacitetom za do 88 putnika, pri čemu je i 36 sjedećih mjesta. Tijekom demonstracije vožnje i sami smo se uvjerili u njegove karakteristike među kojima se posebno ističe tiha vožnja, odnosno gotovo nečujan rad elektromotora, ali i pouzdaniji, stabilniji i elegantniji tijek vožnje.
Kad je pak riječ o točnim specifikacijama MAN-ovoga električnog autobusa, njegov se elektromotor snage 160 kW (218 KS) nalazi na stražnjoj osovini, dok se baterije nalaze na krovu vozila. Snage električnog motora 160 kW (218 KS) i uz 6 baterija kapaciteta 480 kWh, ovaj bus s jednim punjenjem može prijeći do 350 kilometara. Ipak, testovi su pokazali i doseg do 550 km u 24 sata, na stvarnoj liniji MVG München. Punjenje se autobusa predviđa za razdoblje tijekom noći, a radi izbjegavanja preopterećenja sustava MAN je punudio i rješenje. Tako je punjenje moguće programirati individualno za pojedinačni bus i pokrenuti u točno određenom trenutku, primjerice nekoliko sati prije polaska određene linije. Da bi se baterija napunila, snagom punjača od 150 kW, potrebna su joj oko tri sata, dok joj je na punjaču snage 50 kW potrebno oko 9 sati.
Prednosti su ovog autobusa, osim brzog punjenja u garaži, i mogućnost nadogradnje njegove napredne litij-ionske baterije kao i lakoća održavanja električnog motora, ali i optimizirano upravljanje energijom.
Predviđena je nabavka oko 70 ovih vozila za nekoliko hrvatskih gradova, među kojima su Zagreb i Rijeka, a na cestama bismo ih trebali vidjeti kroz period od dvije godine. Dosad je MAN Lion’s City prošao ljetna testiranja u Španjolskoj i Italiji te zimska u Švedskoj, a do danas je naručeno više od 700 primjeraka za čak 17 europskih zemalja.
Cijena je busa, kako ističe direktor prodaje tvrtke Autohrvatska, zastupnice MAN Importera, Zvonko Gabud, između 500 i 550 tisuća eura, ovisno o njegovoj opremi i dodatnim uslugama, a iz fondova EU ipak se očekuje sufinanciranje većine iznosa. Ovakvi autobusi već naveliko prometuju europskim gradovima u sklopu europskoga zelenog plana, a uskoro će im se, kako je najavljeno, pridružiti i Hrvatska.