TLDR: Audi Q4 e-tron ima toliko dobar ajnšlag da možeš parkirati u poštanski sandučić.
U tih tjedan dana s Audijem Q4 e-tronom prošao sam kroz cijelu paletu emocija. Kad sam ga prvi put ugledao, ostao sam šokiran veličinom. Ne znam zašto su ga nazvali Q4, a ne Q12 ili Q14? Taj auto je dostojan američkih cesta, ni u Americi ga ne bi bilo lako sparkirati na parking. A ne bi ga bilo lako niti kod nas da nema jedne, toliko dobre značajke da mi je teško prenijeti koliko je dobra – „ajnšlaga“. Za one koji nisu upoznati s ovom pohrvaćenom riječju, radi se o tome koliko možete smotati kotače. E sad, to izgleda prilično nebitno dok ne probate ovog Audija. Nakon toga, svi auti postaju neupravljivi jer ovo ogromno čudovište se okrene oko svoje osi. Izlazite s parkinga i ima malo prostora? Nema problema, samo nastavite motati volan. A kad pomislite da je kraj, imate još jedan krug. Toliko sam bio oduševljen time da svih tjedan dana nisam prestao govoriti o tome. Dosadio sam bogu i vragu s tim.
Nakon šoka uzrokovanog veličinom auta, dočekao me drugi šok. Mehanička sjedala, u Audiju? Kao da sam se vratio u 90-e. Super za one koji vole malo nostalgičnosti uz svoju modernu tehnologiju, ali kad auto dijelite s partnerom ili obitelji, pripremite se na svakodnevno vježbanje prilagođavanja sjedala jer će to postati vaš novi jutarnji ritual. U jednom trenutku cura i ja mijenjamo mjesta, sjedamo svaki na svoje novo sjedalo i kreće pumpanje. Ona pumpa sjedalo gore, ja dolje – *facepalm*.
Nakon pumpanja sjedala, krećem u borbu s njemačkim programerima. To su oni koje je Microsoft otpustio jer su bili previše inženjerski nastrojeni, a premalo user friendly. Ako nešto ne radi, sigurno je do korisnika. Oboružan sam strpljenjem i krećem. Apple CarPlay se ne spaja iz prve – jer zašto bi sve išlo glatko? Auto se ne zaključava sam kad odete – jer tko bi to uopće želio? Na ekranu natpis, “Čekati” umjesto “pričekajte” – jer tko ima vremena provjeravati prijevode?
Instaliram aplikaciju, prilično rudimentarnu, ali ajde, barem ima donekle nekih opcija. Vidiš koliko je baterija napunjena, puni li se ili ne, čak i brzinu punjenja, poziciju auta (osim ako se ne vozi), je li otključan ili nije. Ono što ne možete napraviti je otključati ili zaključati auto na daljinu, pogledati kamere (kameru, jer ima samo jednu kameru, zadnju), ne možete snimati s kamere, ne možete upaliti auto na daljinu, pokrenuti punjenje ako je zaustavljeno, promijeniti brzinu punjenja i još dosta toga. Dakle, aplikacija radi, ali kao da nije dovršena.
Auto ima tipke i na tipkama. 3 ručice koje idu u 6 smjerova, na sebi imaju dodatne tipke, tipke su ispod ekrana, tipke su s lijeve strane volana, s desne, na vratima, na konzoli, ima ih i viška. Tipka On/Off koja služi… pa ničemu zapravo. Auto kreće čim ubacite brzinu i gasi se kad ga stavite u parking mod. Tipke za mijenjanje brzina iza volana. Čekaj, pa brzina odavno više nema?
I onda smo krenuli, Audi je to. Ne treba o tome puno pričati. Nijemci ako išta drugo znaju napraviti onda je to udoban auto. Kako su američki i kineski auti gadgeti na kotačima tako su Nijemci auti u koje se pokušava ugraditi novi softver (nažalost presporo). Užasno me smetalo što električni auto simulira benzinski auto pa kad pustite kočnicu auto ili kreće odmah (zašto?) ili stoji pa odjednom krene prilično brzo. Ne vidim razlog kopirati nešto što je napravljeno samo zato jer tehnički nije moglo drugačije. Električni auti bi morali moći ići i 1 km/h. Audi ne može, ili stoji ili ide 5 km/h.
Sad slijedi najvažniji dio testa. Audi Q4 troši nenormalno puno: 28 – 30 kWh/100 km ako idete 130 km/h po autocesti. Za usporedbu, aerodinamični električni auti na toj brzini troše 17-19 kWh. S jedne strane možete reći, tko potroši 50.000 eura na auto neće plakati oko 15 eura na 100 km, ali nije u tome problem. Problem je taj što danas imamo tri generacije brzih punjača, prvu generaciju od 50 kW, drugu od 100-200 kW i treću od 350 kW, a na autocesti su postavljeni uglavnom ovi prve generacije. Punjači druge i treće generacije nalaze se na samo pet mjesta do Splita, a na jednom ne rade već mjesecima. Jedino mjesto od tih pet koje ima restoran da možete na ručak je Zir, a upravo je to ono peto mjesto gdje Elenovi punjači ne rade, i to već mjesecima. Koliko znamo, vjerojatno nikada više neće niti proraditi. Tako da je put od Zagreba do Ploča protekao u pišanju po livadama i plaču moje cure jer njoj livada nije bila opcija. Na kraju smo stali na punjaču prve generacije ručati gdje se auto za sat vremena napunio samo 50%.
Dakle, vrlo važno, kad kupujete auto, nije bitno koliko je velika baterija nego koliko auto troši. Ako imate auto koji troši 15 kWh/100 km i ima bateriju od samo 45 kWh, taj će auto napraviti jednako kilometara kao i ovaj Audi, ali će punjenje biti duplo kraće i izbor punjača će biti pet puta veći. Moći ćete stati na bilo kojoj pumpi i nećete razmišljati gdje ćete na WC ili gdje ćete ručati.
Nažalost, iskustvo putovanja do Ploča i natrag nije bilo ugodno i sad mi je tek bilo jasno zašto se neki ljudi bune da nema dovoljno punjača. Nema ako vozite auto koji troši preko 25 kWh na 100 km, ima ako odaberete auto koji troši manje. I opet, nije to smak svijeta, ali morate pripremiti i sebe, a još gore, i vašeg partnera/partnericu jer ćete čuti svog boga kad stanete negdje gdje nema WC-a.
Ali vratimo se mi autu. Ima nekoliko stvari koje nisam viđao na drugim autima, a koje bi trebale biti must have. Prva opcija je “Očisti stražnju kameru” u izborniku. Fenomenalna stvar, jedini je problem sto postoji samo jedna kamera. Za auto ovakve veličine bih očekivao barem četiri.
Retrovizori su veliki kao na kamionu – genijalna stvar. Nema nikakve potrebe za okretanjem dok vozite unatrag. Zvuk je Audi odličan; vozio sam Audi deset godina, ne sjećam se da sam vidio auto s boljim zvukom od Audija.
Oni koji se nisu upoznali s Matrix svjetlima, moraju to probati. Fenomenalno iskustvo, duga svjetla rade, drugi auto vam dolazi u susret i duga svjetla se podese da ne blješte njemu, a sve drugo je osvijetljeno.
Sve u svemu, ako tražite električni SUV koji će vas natjerati na smijeh (ponekad iz očaja), Audi Q4 e-tron je pravi izbor za vas!
Btw, jesam li spomenuo „ajnšlag“?
Written by: Hrvoje Prpić, predsjednik Strujnog kruga
Photos by: Ante
Audi je pripremio posebnu ponudu ograničenih količina promotivnih modela Audi Q4 e-tron 45 Edition koji s cijenom kreću već od 46.200 eura što znači da se za njih mogu dodatno dobiti i poticaji od 9.000 eura.
Uz to daju i 500 € na MOON e-Charge kartici za punjenje.
Više možete saznati na linku.