Vozim bicikl otkad znam za sebe. Kao tinejdžeri, nismo se skidali s bicikla – vožnja na zadnjem kotaču, spuštanje po stepenicama u pothodnik, vožnja sjedeći obrnuto na guvernalu, sve smo to morali proći. Ja, srećom, samo s ogrebotinama, a neki i sa slomljenim rukama.
Na biciklu sam i sada, čak i po zimi ako ne pada snijeg ili jača kiša. Vozim stari bicikl koji je nekada koštao 1000 eura (danas vrijedi nekakvih 200-300) i prilično sam zadovoljan s njime. Jedan sam od onih koji smatraju da je nožni pogon ono pravo, a da je elektrika prevara. Upravo zato me zaintrigirao test električnog bicikla CUBE Touring Hybrid ONE 625 koji sam uzeo na testiranje u Keindl Sport na Trešnjevci kako bi pokušao razbiti svoje mitove, a zaključak je da sam uspio!
Vožnja električnim biciklom je potpuno drugačije iskustvo. Bicikl je puno teži i samim time se i osjećaj vožnje znatno mijenja. Na jedan način je sigurniji na cesti jer su gume šire a s druge stane treba razviti novu naviku da je bicikl teži kod penjanja ili zaustavljanja u vožnji.
Kad jednom ubrzate sve je isto, bicikl ide, pritisak na pedale je u oba slučaja jednak, ali stvari se razlikuju kad se bicikl tek pokreće ili kad ide sporo. Kad krećete s običnim biciklom, treba vam 10-15 sekundi da dođete na putnu brzinu; s električnim je to vrijeme skraćeno na samo 2-3 sekunde. Osim toga kad se krećete kroz gužvu, s običnim biciklom se vrlo lako vozite i 2-3 km/h dok to s električnim baš i nije tako.
Međutim, ta jednostavnost ubrzavanja donosi ogromne prednosti. Na svakom križanju vam nije problem stati i pogledati dobro. Kad ste s običnim biciklom onda pokušavate sa što većom brzinom proći kroz križanje da ne gubite brzinu. Ta osobina vam omogućuje da i na puteve od 10-ak km bez ikakvog problema krenete s električnim biciklom. Za običan bicikl bih rekao da je granica do koje bez razmišljanja sjedate na njega nekih 5-6 km; sve iznad se već polako kosi s automobilom kao izborom prijevoza.
Težina električnog donosi i jedan izazov ako bicikl držite na balkonu: ili ćete ga gurati kroz stan ili ćete imati lijepu vježbu noseći 25 kg u jednoj ruci. Definitivno može biti nezgodan za sitnije ili starije ljude.
Nakon usporedbe običnog bicikla i električnog bicikla, prijeđimo na konkretan Cube. Ima debele Schwalbe Big Ben gume koje fantastično leže i svaka vožnja je izuzetno sigurna od proklizavanja. Te debele gume u kombinaciji s prednjim amortizerom vam omogućuju da se na svaki rinzol popnete bez povlačenja bicikla unatrag; samo polako priđete rinzolu i “zabijete” se u njega. Amortizer i debele gume će odraditi sav posao. Sjedalo je udobno, iako bih osobno nadokupio amortizer sjedala jer se nedostatak zadnjeg amortizera osjeti pri spuštanju s rinzola. Obavezno bih nadoplatio i putno računalo (100 eura) i zvonce (par eura) koji možete pronaći u Keindl Sportu kao najvećem prodavaču eBikea u Hrvatskoj.
Bateriju morate skinuti pri punjenju i za to imate poseban ključ; prvi put je malo nezgodno, ali kad shvatite kako baterija ide dolje, onda je lakše. Jednom napunjena baterija kapaciteta 625 Wh drži 50-ak kilometara na maksimalnoj asistenciji, vjerojatno bi mogao i 80 kad bi malo pripomogli u samom pedaliranju. Ono što sam primijetio je da prosjek puta s Cubeom iznosio 20 km/h, dok inače s običnim biciklom iznosi oko 15 km/h. Maksimalna brzina se puno manje razlikuje; putna brzina je naravno 25 km/h na koliko je ograničen, dok mi s običnim biciklom prosječno iznosi 23,5 km/h. Sama mogućnost naglog ubrzanja stvara tu značajnu razliku zahvaljujući Bosh motoru od 75 Nm.
Za kraj mogu reći da sam suzu pustio kad sam ga vratio te da mi je moj obični bicikl izgledao kao dječja igračka nakon Cubea. Dok sam testirao bicikl promijenio sam i svoje dnevne navike i lagano sam biciklirao rute za koje bih inače išao s autom, a s obzirom na gužve u prometu, probleme s traženjem parkinga i cijene istih realno sam stigao i prije s Cubom i to bez fizičkog napora.
Kako trenutno bicikl parkiram na balkonu te na moje prosječne dnevne rute od 3-4 km, osobno nisam spreman izdvojiti veći iznos ali to ne znači da za većinu drugih vozača nije zabavan i praktičan pogotovo ako rade 6-15 km tada bih bio kupac. Ako i vi upadate u tu skupinu, ili jednostavno želite uživati u lakoći vožnje otpješačite do najbližeg Keindla i odvezite se kući na Cubeu, a pogotovo uz trenutnu atraktivnu ponudu koju možete pronaći na linku.
Written by: Hrvoje Prpić, predsjednik Strujnog kruga
Photos by: Hrvoje Prpić, Cube