Test dosega: 2.000 kilometara s Fordom Mustangom Mach-e

TLDR: Mustang Mach-e idealan je električni automobil za dulja putovanja, ali bitno je pratiti prosječnu potrošnju za točan izračun dosega.

Ford Mustang Mach-e je već godinu dana u ponudi na domaćem tržištu, a mi smo imali priliku testirati ga prvi u Hrvatskoj. Možda je i malo reći da nas je tada oduševio svojom pojavom i performansama jer, iako je riječ o SUV-u od gotovo 2.35 tone, Mustang Mach-e jednostavno nikoga ne ostavlja ravnodušnim. No ovog proljeća smo odlučili napraviti i poseban test dosega.

Prije nego krenemo s testom dosega, podsjetimo se nekoliko bitnih detalja. Mach-e u GT verziji opremljen je s dva elektromotora koji zajedno isporučuju snagu od 358 kW (487 KS) i gotovo 860 Nm okretnog momenta. Zahvaljujući toj snazi ovaj prostrani SUV ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 3,7 sekunde, dok mu maksimalna brzina iznosi ravno 200 km/h.

Kako bi podržao takvu snagu i masu, testni Mach-e je opremljen ‘povećom’ baterijom kapaciteta 91 kWh. No vrijedi istaknuti da su nam iskustva s takvim automobilima do samog testiranja Mustanga Mach-e u pravilu bila pomalo razočaravajuća zbog velike potrošnje energije, a ujedno zbog ograničenog broja brzih punionica koje omogućuju punjenje snagom iznad 100 kW.

blank

Međutim, Mustang Mach-e nije spadao u tu kategoriju SUV-ova jer nas je tada iskreno začudio koliko je bilo jednostavno putovati njime, odnosno koliko dobar doseg može pružiti s obzirom na značajnu snagu i masu te smanjenu aerodinamiku zbog velike SUV-ovske karoserije.

Svakako treba uzeti u obzir da smo ga tada testirali u idealnim uvjetima pa nam je doseg na autocesti pri 130 km/h iznosio oko 300-320 kilometara, a mješovitom vožnjom po gradu, otvorenim cestama i obilaznicama uspjeli smo napraviti gotovo 450 kilometara u jednom punjenju.

Stoga smo dogovorili s Ford Hrvatska da odradimo i poseban test dosega u raznolikim uvjetima, za što se savršena prilika ukazala ovog proljeća. Naime, isplanirali smo putovanje od čak 2.000 kilometara, tijekom kojeg se vanjska temperatura izmjenjivala od -3°C pa sve do 20°C, a imali smo priliku testirati Mach-e i na autocesti, na otvorenoj cesti i po gradu.  

Prva etapa putovanja bila je na relaciji Zagreb – Mostar, koja iznosi oko 530 kilometara, a u tom smjeru odlučili smo ići autocestom te postaviti tempomat na 130 km/h. S obzirom na to da smo kretali rano ujutro, temperatura se do odmorišta Zir kretala između -3°C i 1°C, a nakon prvog punjenja je postepeno rasla i do temperature od 14°C koja nas je dočekala u Mostaru.

blank

Kao i pri svakom našem testiranju, nismo nigdje štedjeli energiju nego smo po potrebi koristili sve potrošače poput grijanja, klime, grijanja sjedala i volana, punjenja mobitela i sl. Tako je na relaciji Zagreb – Zir potrošnja Mustanga Mach-e iznosila 31 kWh/100 km prema čemu bi isti u takvim uvjetima trebao imati doseg oko 290 kilometara.

Kako je vanjska temperatura rasla, smanjivala se i sama potrošnja energije pa nam se do dolaska u Mostar potrošnja smanjila na prosjek od 29 kWh/100 kilometara. Takvom potrošnjom bi Mustang Mach-e mogao prijeći oko 310 kilometara po jednom punjenju. Iako smo možda i malo više očekivali od dosega Mustanga na relaciji Zagreb – Mostar, potrošnja je svejedno sasvim razumna da se njime bez straha uputite na dulje putovanje čak i u hladnijim uvjetima.

S druge strane, Mach-e nas je na otvorenoj cesti baš ugodno iznenadio. Nakon nekoliko dana vožnje po Mostaru i okolici, uputili smo se i starom cestom preko Neuma do Dubrovnika pa nazad do Mostara preko Pelješkog mosta. I u jednom i u drugom smjeru to je udaljenost od oko 145 kilometara – odnosno oko 290 kilometara ukupno.

blank

Mustang Mach-e je pri takvoj vožnji briljirao s prosječnom potrošnjom od 19,5 kWh/100 km, prema kojoj bi imao doseg od čak 465 km po jednom punjenju. Poučeni potrošnjom s autoceste, očekivali smo da ćemo sigurno morati puniti povratkom u Mostar, ali pokazalo se da nam je ostalo još oko 30 posto baterije za vožnju po gradu i okolnim cestama.

Već smo u prvom testu istaknuli kako je vožnja Mustanga Mach-e stvarno prekrasna zahvaljujući odličnom ovjesu, ali i samim sjedalima. Automobil je iznimno udoban za putovanja, nećete toliko osjetiti rupe na cesti, a s druge strane, ovjes je dovoljno tvrd da je užitak ući u svaki zavoj, baš kao da niste u vozilu koje ima skoro dvije i pol tone.  

Također, Mach-e je opremljen i ‘Matrix’ LED svjetlima o kojima smo već puno puta pričali, ali svaki put ostanemo oduševljeni koliko je s njima jednostavnija vožnja po mraku. Stoga ne treba ni čuditi da smo, uz putovanje Zagreb-Mostar-Zagreb i Mostar-Dubrovnik-Mostar, napravili još gotovo 600 kilometara u tjedan dana jednostavno uživajući u vožnji.

blank

Svemu tome pridonijela je i stavka da su u Bosni i Hercegovini još uvijek većinom besplatne punionice pa nas je za ovo putovanje praktički jedino koštalo punjenje na punionicama u Hrvatskoj prilikom dolaska i odlaska do Mostara. No jedina mana koju bismo istaknuli jest da se procijenjeni doseg ne računa prema prosječnoj potrošnji pa je iznimno bitno pratiti postotak baterije i prosječnu potrošnju kako bi se izračunao točan doseg.

Za povratak iz Mostara odlučili smo kombinirati ‘staru’ cestu i autocestu do Zagreba, kako bismo istražili kakav će biti mješoviti doseg. U tom slučaju najviše preferiramo ići autocestom do Trilja pa ‘starom’ cestom do Karlovca gdje se ponovno spajamo na autocestu za Zagreb. Ta dionica nam se uvijek čini kao omjer najbržeg i najpovoljnijeg.

Za razliku od prve etape, vanjska temperatura nam se pri povratku kretala između 8 i 17°C pa smo i očekivali znatno veći doseg, a to se i svakako pokazalo. Naime, na putu od Mostara do Zagreba prosječna potrošnja je iznosila 21 kWh/100 km, prema čemu bi doseg trebao iznositi čak 433 kilometra po jednom punjenju.

blank

U konačnici, točno nam je i ta prosječna potrošnja pisala na putnom računalu za ukupno putovanje od 1.996 kilometara. Iako je prosječna potrošnja bila dosta veća u samome startu, moramo priznati da je svaki prijeđeni kilometar u Mustangu Mach-e bio užitak i da bismo odmah ponovili takvo putovanje.

Ukoliko vas zanima više tehničkih detalja o samom Fordu Mustangu Mach-e, svakako preporučujemo da pročitate naš 7-dnevni test na sljedećem linku, a na ovome linku možete pročitati i dojmove jednog od naših članova koji je na nagradnom natječaju osvojio vikend s ovim prekrasnim testnim primjerkom.

Tekst i fotke by: Tin Koren, tajnik udruge Strujni krug

Powered by: Continental Hrvatska

Newsletter

Značajni popusti i pogodnosti, svježe vijesti i korisne informacije. Jedan klik je dovoljan za upis ili ispis s newsletter liste.

Razmišljate li o kupnji električnog vozila?

Ako želite možete nam ostaviti svoju email adresu pa ćemo vas obavijestiti o popustima za kupnju EV za naše članove:

Ako želite možete nam ostaviti svoju email adresu pa ćemo vas obavijestiti o pogodnostima za vlasnike električnih vozila:

Scroll to Top