Prvih 1200 km sa BMW i4 eDrive 40

Vozilo sam naručio početkom svibnja 2022.g. ,a preuzeo ga krajem prosinca 2022.g.

S obzirom da sam u tom trenutku vozio VW ID.4 sa baterijom od 52 kWh i motorom od 150 KS, na dobar dio usporedbe ću se referirati na to vozilo.

Prvi dojam je očekivan, a odnosi se na BMW-ovu poznatu kvalitetu. Iako se radi o uglavnom osnovnoj verziji opreme kvaliteta izrade kao i kvaliteta ugrađenih materijala je na visokoj razini.

blank

Prvi put sam se susreo sa „Head-up display“ tehnologijom kao korisnim sustavom koji pomaže da ne skidamo pogled sa ceste, odnosno prometa prilikom određenih aktivnosti i prilikom praćenja sustava navigacije. Moram priznati da je prvi dan pogled neprestano privlačio prikaz na vjetrobranskom staklu no navikavanje je trajalo 2-3 dana i sad je sve normalno.

blank

Ovaj model ima bateriju od neto 81 kWh, a preko stražnje osovine ga pokreće motor od 340 KS koji osigurava ubrzanje od 0-100 km/h za nešto više od 5 sekundi. Vozilo u roku 4 sekunde ubrza od 50 – 120 km/h. Radi se o vozilu koje svakako treba oprezno koristiti. Koje prednosti donose navedena ubrzanja ne treba dodatno pojašnjavati no ukoliko se pametno koristi može prilično olakšati manevar pretjecanja ili uključivanja u promet. Prema WLTP-u vozilo s punom baterijom može dosegnuti udaljenost od 590 km, no moje iskustvo govori da se to kreće od 300 do 600 km. Naravno prva vrijednost se odnosi na brzine preko 150 km/h i ekstremno nisku vanjsku temperaturu. Ukoliko se vozite po gradu ili magistralnom cestom uz malo pažnje možete postići prosječnu potrošnju od 13 kWh na 100 km te Vam taj prosjek može osigurati doseg od 600 km. Meni je prvih 1000 km prosječna potrošnja bila 19 kWh na 100 km, a vanjske temperature su varirale od 5-15 °C i vozilo je voženo po svim vrstama cesta i na svim brzinama. Ukratko rečeno nije se pazilo i probavale su se mogućnosti i performanse vozila. Procjena je da bi se bez problema dugoročno mogla doseći prosječna potrošnja od 17 kWh što bi prosječno moglo osigurati domet pune baterije od 450-500 km. Pri brzini od 130 km/h koristeći tempomat na relaciji Šibenik (naplatna postaja) – Zadar istok (naplatna postaja) i vanjskoj temperaturi od 7 °C vozilo je trošilo 23 kWh na 100 km. Na slici dolje prosječna potrošnja i brzina su pali zbog ekonomičnije vožnje od naplatne postaje Zadar istok do Ionity punjača na Tromilji.

blank

Ukoliko bi brzinu povećali na 150 km/h potrošnja bi se popela na 26 kWh. Treba spomenuti koeficijent otpora zraka koji je kod BMW-a 0,24 za razliku od ID.4 koji ima koeficijent od 0,28 pa se takvi rezultati kod prethodno navedenih brzina kod ova dva vozila bitno razlikuju. ID.4 bi na tim brzinama i temperaturama trošio 20 % više. Dionicu od Zadra do Šibenika sam pri vanjskoj temperaturi od 8 °C umjerenom vožnjom prošao sa prosječnom potrošnjom od 13,1 kWh.

blank

ID.4 bi uz malo pažnje mogao bez problema parirati BMW-u na tim dionicama. Aerodinamika, odnosno otpor zraka je glavni neprijatelj BEV-a kada je u pitanju efikasnost istih te u kombinaciji sa temperaturama umanjuje domet istih. Prije nabave prvog BEV-a imao sam u glavi stotine pitanja, a sada se vozim, uživam i nemam nikakvih problema. Potrebno je jedno izvjesno vrijeme (nekoliko mjeseci) da promijenite mentalni sklop, pribavite potrebne kartice i aplikacije za punjenje i kad se to dogodi problema više nema. Mnogi smo cijenili stare Nokia-e koje smo punili jednom tjedno i smijali se onima koji su u to vrijeme nosili mobitele koje je trebalo puniti svaka 2-3 dana, a danas svi svakodnevno prije spavanja priključujemo naše mobitele na punjenje. Ta nužnost gotovo svakodnevnog punjenja mobitela je došla sa pojavom pametnih telefona i bili smo primorani promijeniti navike. Tako će te prelaskom na BEV-a biti primorani češće misliti o napunjenosti vozila i nakon što se na to naviknete shvatit će te da to nije nikakav problem. Vozilo se može puniti snagom od 200 kW što osigurava vrlo kratka zaustavljanja prilikom punjenja. BMW posjeduje predkondicioniranje baterije što omogućava postizanje ovakvih brzina punjenja.

blank

BMW i4 je izrazito udoban i bez većih problema svladava neravnine na cesti. Auto djeluje čvrsto, robusno i kompaktno no iznenadio me ugodan ovjes koji osigurava udobnu vožnju. Procjenjujem da je to zbog težine vozila koja iznosi 2225 kg i ovjesa koji se tome vrlo dobro prilagodio. Vozilo ima na raspolaganju tri razine voznih karakteristika: SPORT, COMFORT i ECO PRO. Na upravljačkoj ploči možete pronaći mnoštvo korisnih informacija i sve je vrlo pregledno i praktično. Za razliku od ID.4 na kojem gotovo sve funkcije morate aktivirati dodirom ekrana ovdje se gotovo većina funkcija može pokrenuti klasičnim putem što konzervativnijim vozačima može ići u korist.

blank

Glasovno upravljanje je isto tako koristan dio opreme koju BMW ima. Vozilo posjeduje stražnju kameru i uz ugrađene bočne senzore osigurava automatski sustav parkiranja. Prilikom vožnje se osjeti visok stupanj zvučne izolacije koji je kod ID.4 ipak nijansu slabiji. Ono po čemu se BMW nikako ne može uspoređivati sa ID.4 je prostranost unutarnjeg prostora, ulazak i izlazak iz vozila i preglednost u gradskoj i međugradskoj vožnji. Nakon početnog iskustva vožnje BMW-a i4 neupitno je da bi mi dobro došla nekakva dijeta. Nije za osobe većih gabarita u smislu težine, a mislim da bi se i košarkaši teško u njemu udobno vozili. Plus su peta vrata koja se automatski otvaraju i zatvaraju te osiguravaju prijevoz tereta većih gabarita.

Osobno mislim da vozilo ima vrlo dobar softver koji pruža pregršt mogućnosti, pogotovo po tom pitanju manje zahtjevnim korisnicima. Svi ostali bi sami trebali procijeniti vrijednost i mogućnosti istog kroz posjet salonu ili prilikom probne-testne vožnje.

blank

BMW i4 eDrive 40 je odličan automobil koji osigurava velike domete, pruža udobnu i ugodnu vožnju i kao takav će najviše zadovoljiti vozače koji često putuju na veće udaljenosti. Osnovni model košta 58.000 eura što govori o tome da se radi o modelu višeg cjenovnog razreda. Teško bi bilo BMW i4 usporediti sa konkurencijom u tom cjenovnom razredu jer bi u konačnici zaključak bio da svi manje- više opravdavaju svoju vrijednost. Pitanje je samo čemu smo skloni i koji detalji utječu na naš odabir. Volio bi da osnovni model BMW-a i4 ima više dodatne opreme pogotovo one koja spada u cjenovni razred od par stotina eura no to spada u već prije poznatu praksu europskih proizvođača. Ovaj automobil je višeg cjenovnog razreda, pa je taj efekt bitno manje izražen nego kod europskih proizvođača manjeg cjenovnog razreda. Osobno mislim da je kod BMW-a nedostatak garancija koja traje samo dvije godine. Postoji nadoplata trajanja garancije koja nije baš jeftina no ipak ostavlja opciju onima koju su to spremni dodatno platiti (cca 650 € godišnje). Ako uzmemo u obzir da se radi o vrlo kvalitetnom vozilu možemo jednim dijelom zanemariti tu činjenicu i računati da će Vas BMW prilično dugo i sigurno služiti bez izvanredne intervencije servisa. Dobar dio konkurencije osigurava bitno dugotrajnije garantne rokove. Garancija na bateriju je standardna kao i kod gotovo svih drugih proizvođača (osam godina i 160.000 km). BMW u ponudi ima tri modela ovog vozila: najslabiji model eDrive 35 koji ima bateriju od 66 kWh i motor od 286 KS, zatim ovdje navedeni eDrive 40 sa baterijom od 81 kWh i motorom od 340 KS i najjači model eDrive 50 sa baterijom 81 kWh i motorima ukupne snage 544 KS. Sve ostale karakteristike vozila spadaju u subjektivan dojam svakog pojedinca što je zapravo dobro i što svim proizvođačima ostavlja prostora za napredak. Mislim da odabirom ovog vozila nećete pogriješiti i da će Vam ove informacije pomoći oko Vaše konačne odluke.

Goran Jelinić

Newsletter

Značajni popusti i pogodnosti, svježe vijesti i korisne informacije. Jedan klik je dovoljan za upis ili ispis s newsletter liste.

Razmišljate li o kupnji električnog vozila?

Ako želite možete nam ostaviti svoju email adresu pa ćemo vas obavijestiti o popustima za kupnju EV za naše članove:

Ako želite možete nam ostaviti svoju email adresu pa ćemo vas obavijestiti o pogodnostima za vlasnike električnih vozila:

Scroll to Top