U petak sam otišao do Ljubljane i isprobao novu nadu Nissana, dugo se čekalo na Ariyu. Nissan Leaf je godinama harao svijetom električnih vozila, ja sam osobno imao čak dva modela, ali imao je jednu manu – nije imao vodeno hlađenje baterije. Problem koji nastaje s nedostatkom vodenog hlađenja je da ne možete bateriju svesti u odgovarajuću temperaturu.
Naime, kad je Leaf nastao (još davne 2012.), nije se puno znalo o baterijama. To je bila novost i nitko pojma nije imao što to sve oštećuje bateriju. S vremenom su znanstvenici otkrivali jedan po jedan problem i rješavali ih, ali koliko god se trudili to riješiti na Leafu, nisu mogli jer Leaf nije mogao kontrolirati temperaturu baterije.
Zato su baterije na Leafu, nakon 250-300.000 km, gubile i po 30% kapaciteta. To ne znači da je to auto za baciti, ali s obzirom da današnji auti četvrte generacije traju po 1-2 milijuna kilometara prije nego izgube toliko kapaciteta, jasno je da su korisnici tražili napredak.
I taj smo napredak napokon dočekali jer je stigla Nissan Ariya, rađena otpočetka kao električni auto, s baterijom u podu, s punim hlađenjem i grijanjem baterije, auto četvrte generacije. Ja sam Ariyu imao prilike vidjeti i prošle godine i čim sam je vidio, rekao sam da mi je to najljepši auto na tržištu, a sad kada je napokon prikazan i kad sam trebao vidjeti cijene, bio sam uvjeren da će Nissan nabiti cijene u nebo.
Razlog tome su materijali koji se nalaze u Ariyi, koji su razine Audi/BMW/Mercedes game, tipke koje iskaču iz drveta, što još nisam nigdje vidio, središnja konzola koja se na struju pomice skroz do zadnjeg sjedala ili skroz ispod prednjeg kokpita i takve sitnice. Moja procjena je bila, ovo će biti auto koji će biti nice to have, ali će ga kupiti samo oni koji imaju viška novaca (nešto poput Mini Morisa ili električnog Fiat e500).
I onda je došla prezentacija, kako je nastao cijeli koncept, prava japanska perfekcija, a zadnji slide je bila cijena. I tu sam ostao šokiran. Nissan je za jeftiniju verziju Arye postavio osnovnu cijenu od samo 42.000 eura, odnosno s poticajima samo 33.000 eura. To ne da je jeftino, nego je nevjerojatno jeftino za takav auto.
A sad malo o samom autu. Ariya je crossover (slično kao i SUV, samo malo više gradski), predivnog izgleda, što možete vidjeti i na fotkama. Vozi se izrazito ugodno, ima četiri kamere i pogled odozgora kad se parkirate, pa je parkiranje izuzetno jednostavno. Strašno je tih i udoban, ali kad treba, povuče kao mali sportaš.
Potrošnja mu je nešto veća jer se radi o velikom autu (2250 kg), pa iako nismo imali vremena detaljno istestirati potrošnju, ja bih od oka rekao da verzija s 63 kWh ne može napraviti više od 250 km po autoputu, a verzija s 87 kWh više od 360 km. Obje verzije se pune pola sata od 20 do 80%, što znači da im krivulja punjenja nije baš najbolja (pogotovo verziji s manjom baterijom), tako da ne bih Ariyu preporučio onima koji često putuju na relacijama većim od 300-400 km.
Međutim, kao drugi auto u obitelji ili onima kojima nije problem stati svaka dva sata na pola sata odmora kad putuju na dužim putovanjima, preporučio bih čak i manju verziju. Bit će lakša, a ušteda u vremenu će biti samo 10-20 minuta na dužim putovanjima.
Odlična vijest je i da je Nissan obećao ugurati i model s 87 kWh baterijom u cijenu ispod 50.000 eura, što bi s poticajima iznosilo samo 41.000 eura. Ja osobno mislim da je i 62 kWh dovoljno, ali kako tko izvoli. U svakom slučaju, ako ste razmišljali o SUV-u/crossoveru, nikako nemojte propustiti posjetiti Nissan salone i pogledati Aryju, jer je po meni to najveći hit ove godine.
Written by: Hrvoje Prpić
Photos by: Nissan & Hrvoje Prpić