Energica motori – tvrtka koju su osnovali proizvođači dijelova za Formulu 1 u talijanskoj Modeni 2013. godine kako bi napravili električne motore – svojim je najnovijim modelom pokazala velik napredak. Logičan je to slijed tvrtke koja je postala ekskluzivni dobavljač električnih motocikala za svjetsko prvenstvo u Moto GP-u udruživši se s Dornom 2019. godine što im je omogućilo razvoj uz najbolje svjetske vozače moto utrka.
Energica motocikli s naprednom tehnologijom i podrškom proizvođača električnih motocikala postali su priznati svjetski brend, a zahvaljujući uvozniku i partneru Strujnog kruga, tvrtki Infidel d.o.o., Energicu možete kupiti i u Hrvatskoj i to uz punu podršku i servis!
U ponudi su četiri zanimljiva modela o kojima smo već pisali, a sada ćemo vam pobliže predstaviti posljednji, naziva Energica Experia, klasični tourer veće udobnosti i kapaciteta baterije od prethodnika.
Experia ima nešto niže težište baterije od ostalih modela što znatno olakšava njezino upravljanje, a time povećava i udobnost na duljim putovanjima, za vozača i suvozača. Baterija joj je ujedno i veća u odnosu na ostale modele i to s kapacitetom od 22,5 kWh što joj omogućuje veću autonomiju.
Osim toga ima i novi elektromotor koji je Energica razvila u suradnji s talijanskom tvrtkom Mavel. Snaga mu je 100 KS, a Experiji omogućuje ubrzanje od 0 do 100 km/h za 3,5 sekundi! Uz to, novi motori imaju 10 % manju masu i 10 % bolju iskoristivost energije od starih električnih motora korištenih za Energica motocikle.
Experia je osigurala i velik prostor za pohranu prtljage jer je tvornički opremljena bočnim koferima i zadnjim koferom ukupnog kapaciteta 112 litara.
Brojne su prednosti Energica električnih motocikala. Budući da se radi o električnom pogonu, ubrzanja su linearna pa nema trzaja prilikom promjena brzina što znači veću sigurnost u vožnji. Svi su modeli opremljeni Brembo diskovima i Bosch ABS-om kao i kontrolom proklizavanja u 6 modova čime je osigurano i kočenje i to u četiri moda.
Na „najtežem“ modu motori dopunjavaju bateriju što znači da se skupi Brembo diskovi u gradskoj vožnji troše vrlo malo. Osim toga, ciklistika i upravljanje su dovedeni na visoku razinu jer su to strojevi proizašli iz Moto GP-a. Servisni su intervali tek na svakih 30.000 kilometara, a trošak tog servisa je zanemariv u usporedbi s bilo kojim sličnim benzinskim motociklom.
Energica motori imaju garanciju od 5 godina i do 75.000 kilometara, a opremljeni su baterijama od 21,5 do 22,5 kWh što omogućava velike autonomije. Ćelije baterija, kao i ostatak motora, sklapaju se u tvornici u Modeni gdje se „piše“ i cijeli softver integriran u motocikle. Seviseri pritom imaju softver za direktno spajanje sa serverom u Modeni pa su sve eventualne greške odmah vidljive, dok je najnoviji update firmwarea uvijek dostupan.
Ako vam kapacitet baterije padne za recimo 30 % nakon 10-ak godina (iako stare Energice još imaju kapacitete baterija slične onima kad su proizvedene), i dalje je tu kapacitet od oko 15kWh što je dovoljno za sve potrošače u prosječnoj kući.
Ovi motori pogonjeni su isključivo lancima što u kombinaciji s električnim motorom proizvodi karakterističan zvuk sličan zviždanju već pri malim brzinama stoga su i sigurni – pri velikim brzinama proizvode zvuk sličan avionu pa ćete u prometu teško ostati neprimjećeni. Energica motori tvornički su opremljeni Pirelli gumama, a imaju i parking assist mode tj. mogućnost polagane vožnje naprijed ili natrag pri parkiranju.
I uštede na gorivu su velike jer su Energica motori opremljeni AC punjačem od 3,3kW kao i DC punjačem, što znači da punjenje baterije u kući od 0 do 100 % ima cijenu oko 1.5 do 2 eura po trenutnim cijenama struje. Baterija pritom omogućuje domet od 350 kilometara spore gradske vožnje i 130 kilometara “agresivne” gradske vožnje. Pritom je za punjenje dovoljna i obična utičnica (220V) da bi se motor napunio preko noći.
Ovi motori imaju mogućnost dodavanja dodatne opreme kao što su koferi, Ohlins ovjes, beskontaktno paljenje, grijanje ručica, tempomat i mnoge druge. Opremljeni su i raznim sigurnosnim sustavima uključujući senzore koji trenutno gase dovod struje u motor u slučaju pada, a imaju i tzv. LPR (Long Period Rest) mode što znači da možete motor ostaviti u garaži mjesecima uključen u utičnicu 220V pri čemu se motoru ništa ne može desiti jer baterije su konstantno u balansu.
I amperaža punjenja se može korigirati po želji što znači da, ako primjerice krenete na putovanje gdje ne možete napuniti motor ili nailazite na sumnjive instalacije, amperažu punjenja možete smanjiti kako motor ne bi povukao previše struje iz zida i zapalio utičnicu.