U Europi se iz godine u godinu bilježe značajni porasti u prodaji novih potpuno električnih vozila, a može se slobodno reći da je 2022. godina bila prijelomna godina za e-mobilnost. Osim što je na razini Europske unije donesena odluka o zabrani prodaje novih ICE vozila od 2035. godine, brojne europske države bilježe vrlo zanimljive promjene na tržištu novih vozila.
Tako su električna vozila primjerice u Njemačkoj u posljednjem mjesecu 2022. godine imala udio od čak 33,2 posto u ukupnoj prodaji vozila, dok su benzinci i plug-in hibridi imali oko 20 posto, a dizelaši i obični hibridi oko 10 posto udjela. Uz to, upravo su Teslini Model 3 i Model Y tijekom nekoliko mjeseci nosili titulu najprodavanijeg modela automobila u Njemačkoj.
Vrijedi spomenuti i Norvešku koja je apsolutni rekorder u prodaji električnih vozila. Naime, prošle godine su potpuno električna vozila postigla udio u ukupnoj prodaji od čak 79 posto što znači da čak 4 od 5 novih automobila vozi isključivo na struju. Istovremeno, norveške vlasti ističu da već u sljedeće dvije godine, dakle do 2025., namjeravaju u potpunosti zabraniti prodaju benzinaca i dizelaša kako bi osigurali mobilnost s nultom emisijom štetnih plinova.
U Hrvatskoj se uobičajeno kasni za takvim trendovima razvijenijih europskih zemalja, ali također možemo vidjeti vrlo značajne napretke u prodaji novih vozila. Naime, po prvi puta u povijesti je prodano više novih hibridnih vozila nego dizelaša, što je trend kakav smo mogli vidjeti prije 2-3 godine u zemljama koje danas imaju značajne udjele električnih vozila.
Električna vozila su u ukupnoj prodaji novih vozila u Hrvatskoj imala udio od 3,1 posto, s prodanih 1.374 primjeraka, što je vrlo slična statistika onoj iz 2021. godine. Kad na tu brojku pribrojimo da je uvezeno i oko 370 rabljenih električnih automobila, možemo uočiti porast broja registriranih električnih vozila za čak 57 posto u odnosu na 2021. godinu.
Tako je prema statistici Centra za vozila Hrvatske u 2022. godini bilo registrirano sveukupno 4.799 potpuno električnih vozila, što je za 1.745 vozila više nego što je bilo registrirano tijekom 2021. godine.
S obzirom na ovakve prodajne rezultate, te ako usporedimo trendove europskih država koje imaju nešto brži razvoj, može se procijeniti da bi električna vozila u Hrvatskoj do 2032. godine trebala postići 100-postotni udio u ukupnoj prodaji, što je gotovo tri godine prije zabrane Europske unije za prodaju novih ICE vozila.