Energicu Evu Ribelle imali smo priliku testirati prije godinu dana i moramo priznati da je to iskustvo bilo potpuno drugačije od drugih. Naime, osim što je to jedan od najbržih električnih motocikala, Eva Ribelle je zapravo jedan od najbržih motocikala općenito.
Vlasnik spomenutog primjerka je naš član Damir, koji se njime konstantno vozi više od godinu i pol dana, a do danas je prešao više od 7.000 kilometara. Stoga smo ga zamolili da nam ukratko opiše kakvo je iskustvo do sada imao i kako je uopće živjeti s takvim električnim motociklom.
Prije toga podsjetimo ukratko kakve su specifikacije ovog motocikla. Energicu Evu Ribelle pokreće elektromotor snage 107 kW (143 KS) i 210 Nm okretnoga momenta. S obzirom na masu od 260 kilograma, Eva Ribelle do ‘stotke’ stiže za samo 2,8 sekunde, a maksimalna brzina joj je ograničena na 200 km/h.
Za takvu snagu i masu potrebna je i poveća baterija, a u ovoj Energici je smještena baterija kapaciteta 21,5 kWh koja prema specifikacijama može pružiti do čak 420 kilometara. No u nastavku će Damir objasniti i koliki doseg možete očekivati pri kakvoj vožnji.
Zanimljivo je da se ovaj motocikl može puniti i na DC punjačima putem CCS2 konektora pa će se 80-ak posto baterija napuniti već za 40 minuta, a na AC punjačima se može puniti snagom od 3,6 kW pa će se tijekom jedne noći baterija bez problema napuniti od 0-100 posto.
Energica Eva Ribelle ima stvarno još mnogo toga za nabrojati pa vam preporučujemo da pročitate naš 7-dnevni test, ali prije toga svakako pročitajte i Damirove dojmove koje donosimo u nastavku.
“Nakon godinu i pol dana konstantne vožnje u različitim uvjetima, shvatio sam da se doseg Energice može razlučiti na četiri cjeline: domet po gradu, domet po magistralnim cestama, domet na autocesti i domet izrazito agresivne vožnje. Tako primjerice vozite li ovaj motocikl po gradu 60-80 km/h i bez divljačkih kretanja, doseg će mu iznositi 350-400 kilometara.
S druge strane, vozite li po magistralnim cestama prosječnim brzinama između 60 i 90 km/h, doseg će mu iznositi 170-200 kilometara, a ako se vozite po autocesti pri konstantnoj brzini od 150 km/h, doseg će mu iznositi 80-100 kilometara. Zanimljivo je da izrazito agresivna vožnja po gradu ili otvorenoj cesti manje troši nego na autocesti pa mu je pri tome doseg 130-150 km.
Ono što mi se jako sviđa je da su u Energici mislili na sve. Naime, svi Energica motori su pogonjeni lancem, a uz to imaju tzv. Spur Gears, odnosno zupčanike koji stvaraju dosta buke i to je napravljeno namjerno da se čuje. Motocikl se čuje čim krenete i što je veća brzina motor sve jače ‘zviždi’, meni osobno pri velikim brzinama zvuči kao jet pogon.
U vožnji po kvartu polako motocikl je dovoljno bučan da niste opasnost po nikoga jer svi čuju da se nešto kreće, a pri velikim brzinama buka je znatna što je opet bitno da vas čuju drugi sudionici u prometu.
Osobno nisam primijetio da je vožnja Energice opasnija u bilo kojem smislu, dapače nikad se na motoru nisam osjećao sigurnije jer su ubrzanja brutalna, baš kao i kočenja. Dupli Brembo diskovi sprijeda je trkaća oprema i koči fantastično, a zapravo se kočnice malo i koriste jer na najsnažnijem modu kočenja motocikl usporava prilično i usput puni bateriju.
Što se tiče sigurnosti, ciklistika je dovedena do savršenstva i upravljivost je fenomenalna, posebno zato što nema brzine ni kvačilo, a težina motora ne predstavlja nikakav problem u kretanju. Može se reći da je izbalansiran zapravo savršeno. Jedino kad se stoji na mjestu ili idete polako treba pazit da ga ne nagnete previše jer 260 kilograma se ne može zaustavit u padu, ali to se odnosi na bilo koji veći i teži motor.
Energica inače dolazi tvornički s Pirelli Diablo Rosso III gumama i moje, iako imaju već 12.500 kilometara, još uvijek izgledaju ludilo. Svi njihovi motocikli su opremljeni sigurnosnim sustavima koji u slučaju pada, udarca i sl. trenutno prekidaju struju u motoru. No vrijedi napomenuti da se ABS i kontrola proklizavanja mogu ugasiti po želji.
Cool dodatak je i aktivacija štop svjetla kod regenerativnog kočenja pa ne morate stisnut jednu od kočnica da bi sudionici iza vas znali da usporavate. Može se dodat sva dodatna opremu kao i na većini ozbiljnih brendova, od kofera do grijanja ručica i tempomata. Svjetla bilo kratka ili duga su brutalna, a već na kratkima se sve vidi bez da blješte vozilima iz suprotnog smjera.
Energica je za tijekom zime napravila tzv. Long Period Rest Mode koji funcionira tako da ostavite motor uštekan u 220V utičnicu i mjesecima ga ne trebate dirat, stalno balansira bateriju dok se ne odlučite opet vozit. Naime, istosmjerna struja ne balansira baterije i ako imate taj motor negdje uštekat u običnu 220V utičnicu teško ćete se jeftinije vozit na nečem tako kvalitetnom i brzom.
Amperaža se može povećavat i smanjivat, ovisno o izvoru struje, pa ako ste prisiljeni punit motor na kakvoj ‘sumnjivoj’ utičnici, snaga punjenja se može smanjit da se ne zapali utičnica. No odlično je za znati da otkad Energica proizvodi motocikle, baterije nisu imale zabilježene znatnije padove kapaciteta, a na bateriju je ionako garancija od pet godina ili 75.000 km.
Servisni interval je zanemariv, odnosno tek na 30.000 kilometara. Čak i kad su mi trebali dijelovi, isti su stigli iz Italije za samo tri dana. Inače je potražnja za Energica motociklima toliko porasla da je tvornica kupila i novu halu pokraj tvornice u Modeni. Tamo se ujedno i proizvode svi dijelovi, a također sklapaju i baterije.
Zanimljiva je stavka da programeri u Energici softver pišu sami pa mi kao distributeri spajamo motocikl online sa tvornicom. Tako je sve moguće vidjeti u slučaju bilo kakve greške, a po potrebi se onda iz Italije diže ‘update’ novog softvera za svaki motocikl. Do sada je bilo i nekoliko updateova koji su poboljšali performanse samog motocikla.
Do sada sam napravio 7.000 kilometara od kad je Eva Ribelle kod mene i stvarno nisam imao nikakvih problema ni na dužim, ni na kraćim relacijama. Vozio sam ga i punio čak i po vrlo kišnim uvjetima, skoro pa poplavama, ali nikad nije bilo problema. Također, uštedio sam sigurno preko 1.000-1.500 eura jer se vozim samo na ovom električnim motociklu, a ne u benzinskom automobilu.”
Cijena ovakve Energice Eva Ribelle iznosi 26.700 eura (oko 200 tisuća kuna), a ako ste zainteresirani za kupnju njihovih modela ili probnu vožnju, slobodno se javite na e-mail adresu en*************@gm***.com ili na našu dobro poznatu e-mail adresu in**@st*********.hr .