Internet kupovina postala je važan i neizostavan dio naših života. Poželimo li kupiti novi komad odjeće ili obuće, velika je vjerojatnost da ćemo prvo provjeriti ponudu internetskih trgovina i odabrane proizvode naručiti dostavom. Stoga je velik rast e-trgovine u posljednje dvije godine očekivano utjecao na logističku industriju i poštanske operatore koji naručene pakete svakodnevno prevoze i dostavljaju na adrese korisnika.
Oni se istovremeno nalaze u izazovom periodu poslovanja u kojem trebaju zadovoljiti rastuće potrebe tržišta i korisnika te transformirati poslovanje u zeleno i održivo, odnosno smanjiti štetan utjecaj na okoliš. Hrvatska pošta iz tog razloga sve više dostava vrši električnim vozilima dok korisnicima nudi da i sami sudjeluju u smanjenju ekološkog otiska korištenjem mreže paketomata, novoga dostavnog kanala koji je u potpunosti prilagođen suvremenom korisniku.
„Zeleni“ vozni park Hrvatske pošte trenutno broji više od 220 električnih vozila
Kako bi sve veći broj paketa bio dostavljen na održiv način bez štetnog utjecaja na okoliš, potreban je i dovoljan broj dostavnih vozila na alternativni pogon. Hrvatska pošta ove je godine krenula u veliko proširenje „zelenoga“ voznog parka koji će kroz nekoliko mjeseci biti bogatiji za 158 električnih vozila.
Prvi su se put pritom u vozni park uključila teretna i laka dostavna električna vozila Opel Combo i Opel Vivaro s gotovo 50 jedinica koje se nalaze u poštanskoj floti.
Kombiji i laka dostavna vozila već se koriste na području Zagreba, Osijeka, Rijeke i Zadra, a dostava se osim toga vrši i manjim, kompaktnijim vozilima. Tako poštari u užim gradskim središtima i na otocima pošiljke dostavljaju električnim četverociklima i mopedima.
Kako bi se osigurali preduvjeti za svakodnevno korištenje većeg broja električnih vozila, na lokacijama diljem Hrvatske bit će postavljeno i 90 punionica. Na već postavljenim punionicama vozila se u pravilu pune u večernjim i noćnim satima u periodu manjeg opterećenja sustava i niže tarife za električnu energiju.
Korisnici sudjeluju u smanjenju ekološkog otiska
Uz rastući vozni park električnih vozila, jedna od okosnica Hrvatske pošte u smanjenju emisija štetnih plinova su i paketomati koje se s razlogom naziva zelenim dostavnim kanalom. Naime, paketomati povećavaju postotak uručenja u prvom pokušaju pa dostavna vozila trebaju obići manje lokacija čime se značajno smanjuje emisija stakleničkih plinova.
Korisnici tako imaju priliku da i sami sudjeluju u smanjenju ekološkog otiska korištenjem mreže paketomata, novoga dostavnog kanala koji je u potpunosti prilagođen suvremenom korisniku.