blank

Vodič za kupnju novih električnih vozila

Vodič za kupnju s preko 40 električnih vozila na hrvatskom tržištu.


blank

Uvod u vodič

U ovom velikom vodiču možete pronaći cijene i opise za preko 50 modela električnih automobila koji se danas mogu kupiti u Hrvatskoj. Navedene cijene su cijene za članove Strujnog kruga s uračunatim popustom za članove. Ako ste zainteresirani za kupnju nekog od ovih modela, učlanite se u Strujni krug i nakon toga nam se javite na in**@st*********.hr s modelom koji vas interesira.

Navedena su samo vozila koja se mogu danas kupiti, isključujući ona koja su se prestala proizvoditi. Dometi navedeni u opisima su WLTP, što je kratica za globalno ujednačeni postupak ispitivanja lakih vozila u standardiziranom ciklusu od 57% gradske vožnje, 25% prigradske vožnja te 18% autoceste.


blank
Audi e-tron 50 quattro
  • Battery
    71 kWh
  • Range
    336 km
  • Price
    80.1k
blank
Audi e-tron 55 quattro
  • Battery
    95 kWh
  • Range
    436 km
  • Price
    92.5k

Audi Q8 e-tron

Audi Q8 e-tron je poprilično velik automobil s čak 490 x 197 cm pa u njemu komfora zasigurno neće nedostajati. Ovo je automobil koji je više namijenjen međugradskom prijevozu nego gradskom jer neće biti jednostavno manevrirati ovakvom grdosijom po gradskim uličicama.

Uzevši u obzir da je ovo prvi Audijev električni automobil, na njemu je poprilično vidljivo nasljedstvo dugogodišnje izrade klasičnih automobila. To ne bi bio problem da Tesla nije visoko podigla ljestvicu svojim modelima, ali ovako je relativno teško opravdati velik novac koji je potrebno izdvojiti za ovaj SUV.

Krenimo na tehničke podatke. Audi e-tron dolazi u tri izvedbe, a to su 50 quattro, 55 quattro i najsnažniji S. Izvedbe 50 i 55 pokreću dva elektromotora pa verzija 50 razvija 230 kW, a verzija 55 razvija 300 kW. Najsnažniju izvedbu S pokreću tri elektromotora pa isti razvija snagu od 370 kW. Osnovna verzija 50 dolazi s baterijom kapaciteta 71 kWh što omogućuje doseg od 336 kilometara mješovite vožnje prema WLTP-u. S druge strane, izvedbe 55 i S dolaze s baterijom kapaciteta 95 kWh koja omogućuje 436 kilometara dosega za verziju 55 i 364 kilometara dosega za verziju S. No Audi je među jedinim “električarima” koji omogućuju punjenje od čak 155 kW pa će se velika baterija od 95 kWh napuniti za 40-ak minuta, dok će se manja baterija od 71 kWh napuniti za samo pola sata.

blank
Audi e-tron 50 Sportback
  • Battery
    71 kWh
  • Range
    347 km
  • Price
    82.1k
blank
Audi e-tron 55 Sportback
  • Battery
    95 kWh
  • Range
    436 km
  • Price
    94.5k

Audi Q8 e-tron Sportback

Iako e-tron Sportback pojavom izgleda veće od standardnog e-trona, riječ o zapravo nešto manjem automobilu. Dužina i širina su jednaki s čak 490 x 197 cm, ali Sportback je niži za 1,5 centimetar. Drugačija linija karoserije donosi i ponešto manji prtljažnik od 615 litara, dok e-tron ima prtljažni prostor od 660 litara.

No s tehničke strane, ovi SUV-ovi su skoro jednaki. Audi e-tron Sportback dolazi u tri izvedbe, a to su 50 quattro, 55 quattro i najsnažniji S. Izvedbe 50 i 55 pokreću dva elektromotora pa verzija 50 razvija 230 kW, a verzija 55 razvija 300 kW. Najsnažniju izvedbu S pokreću tri elektromotora pa isti razvija snagu od 370 kW.

Osnovna verzija 50 dolazi s baterijom kapaciteta 71 kWh što omogućuje doseg od 347 kilometara mješovite vožnje prema WLTP-u. S druge strane, izvedbe 55 i S dolaze s baterijom kapaciteta 95 kWh koja omogućuje 436 kilometara dosega za verziju 55 i 370 kilometara dosega za verziju S.

Čak je i masa standardnog e-trona i e-trona Sportbacka jednaka, ali Sportback verzija je malo aerodinamičnija pa donosi ponešto veći doseg. Jednako kao i kod e-trona, Sportback omogućuje punjenje od čak 155 kW pa će se velika baterija od 95 kWh napuniti za 40-ak minuta na predviđenim punjačima, dok će se manja baterija od 71 kWh napuniti za samo pola sata.

blank
Audi e-tron GT quattro
  • Battery
    93 kWh
  • Range
    488 km
  • Price
    114,5k
blank
Audi RS e-tron GT
  • Battery
    93 kWh
  • Range
    472 km
  • Price
    157.6k

Audi e-tron GT

Audi e-tron GT je treći po redu potpuno električni model u njihovoj gami. Riječ je o prekrasnoj kupeovskoj limuzini s četverima vratima koja u različitim verzijama kombinira ono po čemu je njemački brend najpoznatiji – luksuz i sport.

E-tron GT je dug gotovo pet metara, širok skoro dva metra i visok 1,41 metar, što su vrlo slične dimenzije aktualnom Audiju A7. No dizajneri su ovdje imali veću slobodu pa su znatno poboljšali i dizajn i aerodinamiku. Koeficijent otpora zraka je tako sada samo 0,24.

Novi model je dostupan u dvije verzije, a to su e-tron GT quattro i RS e-tron GT. Verzija quattro je luksuznija i s ukupnom snagom od 350 kW (476 KS) i 630 Nm okretnoga momenta ubrzava do ‘stotke’ za 4,1 sekundu i postiže maksimalnu brzinu 245 km/h.

S druge strane, RS e-tron GT izgleda više sportski i agresivniji, a takve su mu i performanse. Iz dva elektromotora razvija snagu od čak 440 kW (598 KS) i 830 Nm okretnoga momenta pa do 100 km/h ubrzava za samo 3,3 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 250 km/h.

Audi e-tron GT dolazi s baterijom kapaciteta 93 kWh koja omogućava i sasvim pristojan doseg. Verzija quattro tako ima doseg od 488 kilometara, a verzija RS 472 kilometra. No odlična je stavka da se baterija može puniti na DC punjačima od gotovo 270 kW te na AC punjačima do 22 kW.

Na ultra brzim punjačima može se napuniti od 5 do 80 posto za samo 23 minute, a ako ga želite napuniti za 100 kilometara dosega, bit ćete gotovi za samo 5 minuta. Na AC punjačima se e-tron GT standardno puni s 11 kW snage, ali uz doplatu, može se puniti i s 22 kW.

Audi u unutrašnjosti donosi puno prostora za putnike sprijeda i straga, a tu je i prtljažnik obujma 405 litara te ‘frunk’ s dodatnih 85 litara. Kontrolna ploča je lagano zakrenuta vozaču i sjedi se poprilično nisko što bi moglo značiti da e-tron GT pruža odličan vozački osjećaj.

blank
Audi Q4 40 e-tron
  • Battery
    77 kWh
  • Range
    488 km
  • Price
    59.9k
blank
Audi Q4 50 e-tron
  • Battery
    77 kWh
  • Range
    488 km
  • Price
    67.8k

Audi Q4 e-tron

Nakon tri vrlo luksuzna automobila, Audi je predstavio i dva nova člana potpuno električne obitelji e-tron, a to su Q4 e-tron i Q4 e-tron Sportback. Njemački proizvođač je tako obogatio svoju ponudu električnih automobila, a u ovom slučaju je riječ i o znatno pristupačnijim modelima.

Novi modeli su napravljeni na poznatoj Volkswagenovoj platformi MEB koja se koristi samo za električne automobile, ali za razliku od bratskih ID.4 i Enyaqa iV, modeli Q4 donose dodatni dašak luksuza i inovativnijih tehnologija.

Model Q4 e-tron je dugačak 4,58 metara, širok 1,87 metara i visok 1,63 metara, a međuosovinski razmak mu je 2,76 metara. Takve dimenzije donose mnoštvo prostora u unutrašnjosti i za putnike sprijeda i za putnike straga, a tu je i prtljažnik od gotovo 520 litara obujma.

Nudi se s dvije verzije baterija – manjom od 52 kWh i većom od 77 kWh. Baterija od 52 kWh omogućit će mješoviti doseg od 341 kilometra, a veća baterija od 77 kWh trebala bi omogućiti doseg do čak 520 kilometara.

Manju bateriju je moguće puniti na DC punjačima snagom do 100 kW i na AC punjačima snagom do 7,2 kW. No za veću bateriju je omogućeno punjenje na DC punjačima sa 125 kW snage te na AC punjačima snagom do 11 kW.

Također, kupci mogu birati između tri snage elektromotora, a to su osnovna verzija sa 125 kW (170 KS) i 310 Nm okretnoga momenta, srednja verzija sa 150 kW (204 KS) i 310 Nm te najsnažnija verzija s dva elektromotora ukupne snage 223 kW (299 KS) i 460 Nm okretnoga momenta.

blank
Audi Q4 40 e-tron Sportback
  • Battery
    77 kWh
  • Range
    528 km
  • Price
    62.1k
blank
Audi Q4 50 e-tron Sportback
  • Battery
    77 kWh
  • Range
    528 km
  • Price
    69.9k

Audi Q4 e-tron Sportback

Audi Q4 e-tron Sportback je u tehničkom smislu jednako vozilo kao i klasičan Q4 e-tron. Čak su mu dužina, širina i međuosovinski razmak gotovo jednaki, ali visina je nešto manja pa to automatski donosi veću aerodinamičnost. Verzija Sportback tako ima koeficijent otpora samo 0.26.

Također se nudi s dvije verzije baterija – 52 kWh i 77 kWh, ali u ovome slučaju baterija od 52 kWh omogućit će mješoviti doseg od 349 kilometara, a baterija kapaciteta 77 kWh omogućava doseg 528 kilometara.

Kupci mogu birati između tri snage elektromotora, a to su osnovna verzija sa 125 kW (170 KS) i 310 Nm okretnoga momenta, srednja verzija sa 150 kW (204 KS) i 310 Nm te najsnažnija verzija s dva elektromotora ukupne snage 223 kW (299 KS) i 460 Nm okretnoga momenta.

Spomenuta najsnažnija verzija ima pogon na sve kotače zahvaljujući dvama elektromotorima, dok ostale dvije verzije imaju samo stražnji pogon. Tako s obzirom na veću potrošnju, za najskuplju verziju je predviđeni doseg od 497 kilometara.


BMW i3

Jedan od vjerojatno najpoznatijih električnih automobila svoju je premijeru imao 2014. godine kada je predstavljen prvi BMW model koji je otpočetka rađen kao električni model, a ne kao nadogradnja na neki od postojećih modela. Taj prvi model je imao bateriju od samo 22 kWh i prodavao se do 2017. godine. Nakon toga je BMW ubrzao izbacivanje novih modela pa je 2017. godine izbacio pojačanu bateriju od 33 kWh da bi 2019. godine izašla verzija s 42 kWh koja je i danas u prodaji te s takvim kapacitetom uspijeva prijeći oko 215 kilometara po autoputu te 275 kilometara po gradu.

Iako nešto viši, i3 je veličinom kraći od Golfa za čak 25 cm i njegove dimenzije iznose 400 x 180 cm. S obzirom na veličinu i kapacitet baterije, i3 će vas bez problema odvesti do mora i natrag nekoliko puta godišnje. Cijena mu trenutno nije dostupna.

blank
BMW i3
  • Battery
    42 kWh
  • Range
    307 km
  • Price
    N/A

BMW i4

Prvi potpuno električni BMW Coupé, zanimljivoga vanjskoga sportsko-elegantnog dizajna dolazi u dvije verzije, ovisno o jačini elektromotora od 250 kW (340 KS) koji mu omogućuje najveću brzinu od 190 km/h ili 400 kW (544 KS) s najvećom brzinom od 225 km/h.

Baterija kapaciteta 83.9 kWh, koja mu omogućuje doseg do 435 km, na AC punjačima napunit će se za 8 sati i 45 minuta, dok će na DC punionicama jačine 200 kW to vrijeme biti smanjeno na 30 minuta.

Dimenzije su za obje verzije jednake i iznose 478 x 185 cm, dok je volumen prtljažnika zapremnine od 470 litara. Razlika u cijeni stoga postoji temeljem jačine elektromotora i iznosi 58.000 eura za motor manje i 70.375 eura za elektromotor veće snage.

blank
BMW i4
  • Battery
    80.7 kWh
  • Range
    435 km
  • Price
    58.0k

BMW iX3

Novija i dinamičnija verzija sportskoga električnog BMW-a dostupna je sa snagom elektromotora od 210 kW odnosno 286 KS, najveće brzine 180 km/h i s okretnim momentom 400 Nm.

Baterija kapaciteta 74 kWh omogućuje mu doseg do 385 km s jednim punjenjem. Tako će se na AC punjačima jačine 11 kW napuniti za 8 sati, dok će na DC punionicama jačine 155 kW baterija biti puna za 31 minutu.

Dimenzije BMW-a iX3 MSport su 473 x 189 cm, volumen njegovog prtljažnika je 510 litara, a cijena mu trenutno nije dostupna.

blank
BMW iX3
  • Battery
    74 kWh
  • Range
    385 km
  • Price
    N/A

BMW iX

BMW iX novi je BMW-ov električni SUV model s pogonom na sva četiri kotača čije su dimenzije 495 x 196 cm, a zapremnina prtljažnika 500 litara.

Dolazi u dvije verzije koje se razlikuju prema kapacitetu baterije i snazi elektromotora. Dok xDrive40 ima kapacitet baterije 76.6 kWh, što mu omogućuje domet od 350 km, i snagu elektromotora od 240 kW (326 KS), kapacitet baterije modela xDrive50 iznosi 111.5 kWh pa je njegov domet oko 505 km, a snaga elektromotora 385 kW (523 KS). Ipak, najveća brzina je za oba modela 200 km/h.

Kad je riječ o punjenju baterije, ona manjeg kapaciteta napunit će se na AC punjačima jačine 11 kW za 7 sati i 45 minuta, dok će na DC punionicama jačine 150 kW to vrijeme biti smanjeno na 31 minutu. Baterija većeg kapaciteta na AC punjačima napunit će se za 11 sati i 15 minuta, a na DC punionicama jačine 200 kW za 34 minute.

blank
BMW iX xDrive40
  • Battery
    76.6 kWh
  • Range
    350 km
  • Price
    84.5k
blank
BMW iX xDrive50
  • Battery
    111.5 kWh
  • Range
    505 km
  • Price
    110.5k

blank
Cenntro Metro XT1
  • Battery
    13 kWh
  • Range
    130 km
  • Price
    28.4k
blank
Cenntro Metro XT2
  • Battery
    26 kWh
  • Range
    260 km
  • Price
    32.6k

Cenntro Metro

Njemački Cenntro Metro, nekada poznat i kao Tropos Able, na hrvatsko je tržište dostavio pravu dostavnu poslasticu. Metro je električno dostavno vozilo od 370 cm dužine, 140 cm širine i visine od 190 cm. Upravo ga to čini idealnim vozilom za vožnju uskim uličicama gradova ili otoka te parkiranje na pločniku bez zauzimanja puno prostora. Osim toga sadrži i utovarni prostor dužine 220 cm u koji se mogu smjestiti dvije euro palete ili pak teret do 580 kg. 

Straga sadrži modularnu platformu pa u pola sata može postati mali kamiončić, a može se naručiti i kao kiper s hidraulikom ili komunalno vozilo za čišćenje.

Dostupan je u dva modela, XT1 s manjom baterijom i XT2 s većom baterijom. Dok slabija verzija ima bateriju kapaciteta 13 kWh i domet od 130 km te nosivost od 700 kg, snažniji XT2 ima bateriju od 26 kWh, domet od 260 km i nosivost do 580 kg. Snaga elektromotora oba modela je 24 kW, odnosno 32 KS, a maksimalna im je brzina 85 km/h. Problema s kretanjem i ubrzanjem nema, čak niti pod teretom, i to zahvaljujući elektromotorima koji omogućuju instantni okretni moment.

No, puniti ga je moguće samo na klasičnim šuko utičnicama od 230V pa će punjenje pri snazi od 3,6 kW potrajati oko sedam sati.

Njegova je cijena 31.020 eura, i to za jaču verziju, dok za slabiji XT1 model cijena iznosi 27.000 eura.

Za više informacija možete pročitati i naš test ovog vozila, i to njegove snažnije XT2 verzije, koji će vam pokazati realne uvjete u kojima smo ga isprobali kroz period od 7 dana. 

blank
Logistar Cargo 200
  • Battery
    41.9 kWh
  • Range
    310 km
  • Price
    30.9k

Logistar Cargo 200

Logistar Cargo još je jedno dostavno vozilo iz flote Cenntra. Višenamjensko, električno, lagano i komercijalno, ovo je vozilo namijenjeno za prijevoz lakše robe u urbanim područjima. Njegove su dimenzije 477 x 164 x 148 cm, zapremnina je utovarnog prostora 6,9 kubičnih metara, a nosivost 1000 kg. Jedna od njegovih posebnih značajki je i tehnologija Cenntro iChassis, odnosno aplikacija povezana s autonomnom vožnjom.

Snaga njegovog elektromotora iznosi 30 kW, iako mu se najveća snaga procjenjuje na 60 kW. Pritom mu je najveća brzina koju može postići 80 km/h. Kapacitet njegove baterije iznosi 41,9 kWh, a domet koji mu omogućuje napunjena baterija je 310 kilometara. Dok mu se baterija od 20 do 80% na brzim punionicama može napuniti za 45 minuta, na AC punjačima baterija će se od 20 do 100% napuniti za 11 ili 12 sati.

Cijena ovog vozila je 30.900 eura, no ona raste s pojedinim dodacima kao što su primjerice dodatni tovarni prostor ili kipper.

blank
Logistar Van 200
  • Battery
    41.9 kWh
  • Range
    310 km
  • Price
    28.9k

Logistar Van 200

Logistar Van drugi je oblik dostavnog vozila imena Logistar. Ovaj je kombi stručnjak za gradsku logistiku, a s Logistar Cargom dijeli nekoliko specifikacija – snaga njegovog elektromotora je također 30 kW, domet jednakih 310 km, a dijele i jednak kapacitet baterije.

Ipak, Logistar Van se od Carga razlikuje prema vanjskom izgledu i dimenzijama koje iznose 442 x 167x 190 cm, dok mu je zapremnina utovarnog prostora 4,7 kubičnih metara. Osim toga, njegova je nosivost malo veća nego što je za Cargo verziju pa iznosi 1010 kg.

Njegova baterija, čiji je kapacitet također 41,9 kWh, napunit će se od 20 do 80 % na DC punionicama u periodu od 45 minuta, dok će se od 20 do 100 % na AC punjačima napuniti za oko 11 ili 12 sati.

Cijena Cenntro Logistar Vana 200 je 28.900 eura.


blank
Citroën e-C4 Feel
  • Battery
    50 kWh
  • Range
    350 km
  • Price
    40.7k
blank
Citroën e-C4 Shine
  • Battery
    50 kWh
  • Range
    350 km
  • Price
    43.4k

Citroën e-C4

Citroënova nova generacija modela C4 od sada ima i potpuno električnu verziju. Ovaj model je iz kompakta prerastao u crossovera, a uz brojne novosti i električni pogon, udobnost mu postaje nenadmašna.

Novi e-C4 dijeli platformu i čitavi električni pogon s bratskim Peugeotom e-208 i e-2008 te Opel Corsom-e. Tako ga pokreće elektromotor snage 100 kW (134 KS) i 260 Nm okretnoga momenta što je dovoljno da do 100 km/h stiže za 9,7 sekundi.

Baterija kapaciteta 50 kWh je također jednaka kao i u spomenutim modelima iz PSA grupacije, a e-C4 s njome ima doseg od 350 kilometara mještovite vožnje prema WLTP ciklusu.

Punjenje baterija na DC punjačima od 100 kW traje samo 30 minuta, a već za 10 minuta punjenja imat ćete dovoljno baterije za 100 kilometara. Na AC punjačima i Wallboxu će se e-C4 napuniti za 5-7 sati, a na kućnoj utičnici mu je potrebno od 15-30 sati.

Kvaliteta materijala u unutrašnjosti je znatno poboljšana, a dodani su i brojni pretinci koji imaju ukupni obujam gotovo 39 litara. Zahvaljujući velikom međuosovinskom razmaku, C4 ima i „best in class“ prostor za putnike straga te prtljažnik obujma 380 litara.

Početna cijena Citroëna e-C4 iznosi 40.769 eura te ova verzija dolazi s naprednijom razinom opreme Feel. Osim nje, dostupna je srednja razina opreme Feel Pack i verzija s najsnažnijom opremom – Shine.

blank
Citroën e-Jumpy Furgon nivo 2 M
  • Battery
    50 kWh
  • Range
    180 km
  • Price
    49.7k
blank
Citroën e-Jumpy – produžena kabina nivo 2 XL
  • Battery
    75 kWh
  • Range
    250 km
  • Price
    58.8k

Citroën e-Jumpy Furgon

Citroënov električni dostavni kombi za urbanu i prigradsku vožnju, e-Jumpy, dolazi u dvije osnovne dužine karoserije, “M” i “XL”. Dok “M” verzija iznosi 495 x 192 cm i volumen prtljažnika od 507 litara, veća verzija broji 530 x 192 cm i 912 litara u utovarnom prostoru. 

Dok mu je elektromotor snage 100 kW (136 KS) i 260 Nm okretnoga momenta, što mu omogućuje najveću brzinu od 130 km/h, baterija mu dolazi u dvije verzije. Dok manja baterija, kapaciteta 50 kWh, omogućuje doseg od 180 km, veća baterija s kapacitetom 75 kWh, omogućuje doseg od 250 km.

Obje baterije mogu se puniti snagom do 100 kW, a u tom će se slučaju manja baterija na AC punjačima jačine 7,4 kW napuniti za 7 sati i 15 minuta, dok će na DC punionicama jačine 101 kW to vrijeme iznositi 26 minuta. Veća će se pak baterija na AC punjačima napuniti za 10 sati i 30 minuta, dok će na DC punionicama to vrijeme biti skraćeno na 36 minuta.

Njegova cijena iznosi o veličini modela i kapacitetu baterije pa se tako kreće između 53.736 eura za standardnu verziju sa slabijom baterijom i 65.942 eura za najdužu verziju s jačom baterijom.

blank
Citroën e-Spacetourer Business M50
  • Battery
    50 kWh
  • Range
    180 km
  • Price
    N/A
blank
Citroën e-Spacetourer Business XL75
  • Battery
    75 kWh
  • Range
    250 km
  • Price
    N/A

Citroën e-Spacetourer

Još jedno Citroënovo višenamjensko električno vozilo,  e-Spacetourer, elegantnog je vanjskog dizajna i s unutrašnjošću koja osigurava udobnu vožnju. Dolazi u dvije veličine, a drugi je red sjedala moguće spustiti kako bi se dobio dodatan prostor za prtljagu.

Najveća “XL”  verzija iznosi 530 x192 cm s volumenom prtljažnika od 912 litara, a maksimalnog volumena do 3497 litara s uklonjenim sjedalima. Manja, “M” verzija, broji 495 x 192 cm i prtljažnik volumen 507 litara.

E-Spacetourer ima motor snage 100 kW, odnosno 136 KS i sadrži okretni moment od 260 Nm, a najveća brzina mu iznosi 130 km/h. Dostupan je s dvije vrste baterije, od 50 kWh koja mu omogućuje domet od 180 km, i većom od 75 kWh pomoću koje stvara domet od 250 km. I dok će se na AC punjačima jačine 7.4 kW slabija baterija napuniti za 7 sati i 15 minuta, na DC punionicama jačine 101 kW vrijeme punjenja trajat će 26 minuta. Za bateriju sa 75 kWh to će vrijeme na AC punjačima iznositi 10 sati i 30 minuta, a na DC punionicama 36 minuta.

Njegova cijena ovisi o veličini karoserije i kapacitetu baterije pa se iznosi kreću između 43.612 eura za manji model s manjom baterijom i 50.398 eura za veći, “XL” model s baterijom većeg kapaciteta. No detaljne cijene trenutno nisu dostupne.

blank
Citroën e-Berlingo
  • Battery
    50 kWh
  • Range
    200 km
  • Price
    N/A

Citroën e-Berlingo

Citroen Berlingo u svojoj električnoj verziji kompaktan je mali kombi koji omogućuje tihu i udobnu vožnju. Kao i njegovi prethodnici s motorom na unutarnje izgaranje ima snagu od 136 KS, odnosno 100 kW.

Dostupan je u dvije veličine, ovisno o karoseriji, pa tako možete izabrati između M verzije, koja iznosi 440 x 192 cm, namijenjene za pet osoba i s volumenom prtljažnika od 571 litre, i XL verzije od 475 x 192 cm za sedam osoba čiji je volumen prtljažnika 806 litara. Stražnja sjedala se mogu spustiti ili skloniti što omogućuje dovoljno prostora i za veću prtljagu zbog 3 metra dužine s novooslobođenim prostorom, odnosno 4000 litara u volumenu. Iznad spomenutih sjedala nalazi se i polica za prtljagu koja može podnijeti i do 25 kg.

Uz bateriju snage 50 kWh Citroen e-Berlingo ima doseg od 200 km. Njegova će se baterija na standardnim AC punjačima jačine 7,4 kW napuniti za 7 sati i 15 minuta, dok će se na DC punionicama jačine 101 kW napuniti za 26 minuta.

Cijena se kreće od 37.416, eura za M verziju, preko 39.614 eura za model Feel i 40.609 eura za model Feel Pack pa sve do 41.538 eura za XL verziju e-Berlinga. No detaljne cijene trenutno nisu dostupne.


Dacia Spring Electric

Dacia Spring Electric malen je, ali prostran crossover dimenzija 373 x 162 cm i volumena prtljažnika 300 litara što znači razumnu prostranost za 4 osobe. Namijenjen je gradskoj vožnji i lokalnim cestama te kraćim relacijama, a odlično se snalazi na malom prostoru. Spring je ujedno, trenutno, najpovoljniji električni auto na tržištu.

Težina mu je 921 kg, što je malen iznos za auto uopće, a osobito za električnu verziju. Ipak, njegova je snaga puno manja nego što bi se na prvi pogled očekivalo jer ima tek 33 kW (45 HP), dok mu je kapacitet baterije 26,8 kWh, iz čega proizlazi i njegova najveća brzina od 125 km/h. Njegov prosječni domet procjenjuje se na oko 170 km.

Na kućnoj utičnici napunit će se od 0 % do 100% za 14 sati, a s Wallboxom snage do 6.6 kW vrijeme punjenja smanjit će se na samo 5 sati. Na DC punionicama se može puniti snagom od samo 34 kW, ali će se do 80 posto napuniti za manje od 45 minuta.

blank
Dacia Spring Electric
  • Battery
    26.8 kWh
  • Range
    170 km
  • Price
    23.7k


DFSK Seres 3

Dongfeng je jedan od najpoznatijih i najvećih kineskih proizvođača automobila, a nedavno je predstavio i nekoliko električnih vozila koji su prilagođeni za europsko tržište.

Prvi model koji je započeo s prodajom na europskom tržištu jest Seres 3. Riječ je o potpuno električnom gradskom SUV-u koji ima pristupačne cijene, a nudi dobre performanse.

S obzirom na dužinu od 4,39 metra i širinu 1,85 metara, nudi dosta prostora u unutrašnjosti i prtljažnik obujma 448 litara.

Pokreće ga elektromotor snage 120 kW (163 KS) i 300 Nm okretnoga momenta koji omogućava sasvim solidne performanse, a baterija kapaciteta 53,6 kWh omogućava doseg od 329 kilometara mješovite vožnje prema WLTP-u.

Odlična je stavka da se može puniti na DC punjačima do 100 kW pa će se baterija od 20-80 posto napuniti za 30-ak minuta, a na AC punjačima je omogućeno punjenje snagom od 6,6 kW pa će se do 100% napuniti za osam sati.

Model Seres 3 je dostupan za narudžbe u Hrvatskoj, a njegova početna okvirna cijena u Luxury paketu opreme iznosi oko 41.131 eura, no za više informacija obratite nam se putem maila.

blank
DFSK Seres 3
  • Battery
    53.6 kWh
  • Range
    329 km
  • Price
    41.1k

Ford Mustang Mach-E GT

Ford Mustang Mach-E prvi je Fordov električni automobil, a njegova posljednja, GT verzija, kombinacija je strasti kultnoga Fordovoga istoimenog modela i nove tehnologije, zaokružena vizualno privlačnim i atraktivnim, a iznimno elegantnim vanjskim i unutarnjim dizajnom. A ako dosad drugi nisu, ovaj SUV primjerak, Mach-E GT, uvjerit će vas da električni automobili mogu ponuditi jednak, ako ne i uzbudljiviji, osjećaj vožnje, ali i sigurnosti. Tome pomaže i napredni električni pogon na sve kotače (AWD) i dva elektromotora smještena na prednjoj i stražnjoj osovini. Ford je tako s ovim modelom ušao u premium klasu električnih vozila.

S dosegom do 600 kilometara s jednim punjenjem baterije punog kapaciteta 98.7 kWh, a iskoristivih 91 kWh, Mustang Mach-E GT može postići i ubrzanje od 200 km/h. Naravno, uz mještovitu vožnju i povećanje brzine, njegov je realan doseg oko 450 km. Jasno je to i kada u obzir uzmemo i snagu koju proizvode njegova dva elektromotora od 487 KS odnosno 358 kW i mogućnost ubrzanja od 0 do 100 za 3.7 sekundi kako kažu iz Forda, odnosno 4.4 sekunde prema WLTP-u.

Glomazan, a ipak nevjerojatno elegantan i jednostavan – njegova je dužina 474 cm, širina mu iznosi 188 cm (209 cm ukoliko u nju uključimo i retrovizore), a sadrži i stražnji prtljažnik volumena 322 litre, ali i prednji od 100 litara, što prostor čini praktičnim i dovoljnim za skladištenje prtljage za razne avanture i dulja putovanja. Prostran interijer namijenjen za 5 osoba, među kojima su i pozicije za instalaciju dviju ISOFIX sjedalica, ispunjen je funkcionalnim rješenjima za udobnu vožnju za sve putnike.

Ukratko, u deset minuta njegova se baterija stvarnog kapaciteta 91 kWh napuni dovoljno za doseg od 90 km. No, vrijeme punjenja na AC punjačima, zbog veličine i snage automobila, da se baterija napuni od 0 do 100%, iznosit će 9 sati i 45 minuta, dok će na DC punionicama to vrijeme iznositi 47 minuta. Testirali smo ga i sami pa više detalja o performansama, njegovoj izdržljivosti, ubrzanju i samoj vožnji pročitajte ovdje.

Kad je pak riječ o cijeni, za Ford Mustang Mach-E GT potrebno je izdvojiti malo veću svotu. Dok njegov prethodnik, Mustang AWD Extended Range, drži cijenu od 83.083 eura, nova Mach-E GT verzija dostupna je po početnoj cijeni od 92.904 eura. Ipak, za članove Strujnog kruga osigurali smo popust.

blank
Ford Mustang Mach-e GT
  • Battery
    91 kWh
  • Range
    600 km
  • Price
    92.9k

blank
Hyundai Kona Live Electric
  • Battery
    64 kWh
  • Range
    484 km
  • Price
    42.1k
blank
Hyundai Kona Drive Electric
  • Battery
    39.2 kWh
  • Range
    298 km
  • Price
    36.6k

Hyundai Kona

Dolazak Hyundai Kone na tržište je napravio veliku buru zbog izuzetno niske cijene i vrlo velikog dometa kojeg je postizala u odnosu na konkurente s istim kapacitetom baterije. Kona je prilično komforan auto za vozača i suvozača dok je stražnja klupa nešto kraća i ne pretjerano udobna za duža putovanja.

Hyundai Kona Drive Electric ima bateriju kapaciteta 39.2 kWh i stoji 36.590 eura, a ta joj baterija omogućuje domet od 298 kilometara po WLTP ciklusu.

Modeli sa 64 kWh baterijom i 204 KS se dijele ovisno o razini opreme po nazivima Live Electric po cijeni od 42.100 eura, Desire Electric po cijeni od oko 44.490 eura te Love Electric po cijeni od 47.690 eura. Sva tri imaju domet od skoro 500 km gradske vožnje odnosno otvorene ceste, a na autocesti će prijeći oko 350 km pri brzini od 140 km/h.

Kada koristite stanicu za brzo punjenje s istosmjernom strujom (DC) od 100 kW, bateriji treba samo 54 minute do 80%-tne napunjenosti za obje dostupne verzije pogonskog sklopa. No ako koristite stanicu za punjenje s naizmjeničnom strujom (AC) bilo koje snage, on board charger je ograničen na samo 7,2 kW pa je potrebno 9 sati i 35 minuta da biste potpuno napunili bateriju dugog dometa ili 6 sati i 10 minuta za bateriju kraćeg dometa.

blank
Hyundai IONIQ 5 RWD 58
  • Battery
    58 kWh
  • Range
    384 km
  • Price
    46.9k
blank
Hyundai IONIQ 5 AWD 72
  • Battery
    72.6 kWh
  • Range
    462 km
  • Price
    58.7k

Hyundai IONIQ 5

Futurističkog izgleda i temeljen na naprednoj pametnoj tehnologiji, IONIQ 5 je električni automobil prostrane unutrašnjosti koji se odlikuje jednostavnošću stila i zavidnim tehničkim kvalitetama. Po tehnologiji bi se moglo reći da je i prvi automobil iza Tesle.

Veličine 463 x 189 cm i volumena prtljažnika od 531 L, IONIQ 5 je SUV idealne veličine za 5 putnika kojima omogućuje prostranost i udobnost. Dostupan je sa stražnjim ili pogonom na sve kotače, odnosno u RWD verziji sa 175 kW (235 KS) ili AWD verziji s 221 kW (300 KS).

Osim dvije verzije pogona, IONIQ 5 ima i izbor od dvije verzije baterija – 58 i 72,6 kWh. Cijene se kreću od 46.490 eura za osnovnu izvedbu sa stražnjim pogonom i manjom baterijom, do 64.390 eura za najsnažniju izvedbu, koja dolazi s pogonom na četiri kotača i većom baterijom. Ipak, za članove Strujnog kruga osiguran je popust.

Slabija verzija sa stražnjim pogonom i s baterijom kapaciteta 58 kWh omogućava mješoviti doseg od 295 km, dok s većom baterijom od 72,6 kWh omogućava doseg od 380 km. Snažnija izvedba s manjom baterijom s druge strane omogućava doseg oko 290 km, a s većom baterijom 370 kilometara.

Velika prednost kod punjenja IONIQ-a 5, ali i Kie EV6, je to da imaju 800-voltnu tehnologiju koja omogućava i znatno brže punjenje. Tako se model s manjom baterijom može puniti na DC punionicama snagom od 175 kW, a model s većom baterijom snagom od čak 221 kW. Punjenje od 10 do 80 posto će tako u oba slučaja trajati samo 17 minuta.

Punjenje na AC punjačima snage 11 kW će trajati šest sati pri manjoj bateriji, odnosno 7 sati i 30 minuta pri većoj bateriji. Jednako tako na kućnoj utičnici će punjenje trajati oko 17 sati za manju bateriju, odnosno oko 22 sata za veću bateriju.


Jaguar i-PACE

Jaguar i-PACE se pojavio kao prva konkurencija Teslinom Model X s visokom kvalitetom izrade i ogromnom baterijom od 90 kWh. Iako se radi o prekrasnom autu s jako puno komfora, nažalost električni dio automobila ne može se mjeriti s Teslom pa je tako Jaguar i-PACE na velikom testu u Engleskoj uspio prijeći samo 357 km na autoputu što je 110 km manje od deklariranih 467 km.

Ono što također trebamo napomenuti je da pokazivač napunjenosti baterije prikazuje samo okvirno stanje napunjenosti baterije, onako kako danas klasični automobili prikazuju napunjenost rezervoara dok sva ostala konkurencija ima vrlo precizan mjerač gdje možete do u postotak znati napunjenost vaše baterije.

Kako možete zaključiti i sa slika, Jaguar I-PACE je prilično veliki automobil sa svojih 470 x 190 cm, s početnom cijenom od 101.743 eura i izuzetnim komforom za duža putovanja. Ako vam doseg nije primarni cilj, nećete pogriješiti pri kupnji Jaguara. Jaguar se puni pri brzini od 100 kW tako da će mu za puno punjenje biti potrebno nešto manje od sat vremena ukoliko punite na punjačima koji podržavaju punjenje na 100 kW.

blank
Jaguar i-PACE
  • Battery
    90 kWh
  • Range
    470 km
  • Price
    97.5k

blank
Kia EV6 RWD
  • Battery
    77.4 kWh
  • Range
    528 km
  • Price
    63.1k
blank
Kia EV6 AWD
  • Battery
    77.4 kWh
  • Range
    528 km
  • Price
    68.9k

Kia EV 6

Kijin novi električni model elegantnoga je vanjskog dizajna čije se modeli mogu pronaći s jačom i slabijom verzijom elektromotora, odnosno stražnjim i pogonom na sva četiri kotača. Stoga se ovisno o snazi i tehničkim uvjetima cijene kreću između 63.043 i 76.182 eura.

Veličinom od 468 x 188 cm i volumenom prtljažnika od 480 litara, KIA EV6 omogućuje prostranost za 5 putnika, kao i dovoljno mjesta za pohranu prtljage.

Kapacitet baterije svim modelima iznosi 77.4 kWh, a dok snaga elektromotora verzija na stražnji pogon iznosi 168 kW (oko 229 KS), modelima s pogonom na sva četiri snaga dvaju elektromotora iznosi 239 kW, odnosno 325 KS. Njihov je prosječni domet oko 460 km.

Velika prednost kod punjenja Kie EV6, ali i IONIQ-a 5, je to da imaju 800-voltnu tehnologiju koja omogućava i znatno brže punjenje. Punjenje će baterije tako, od 10 do 80% njezinog kapaciteta, na ultra brzim DC punionicama snage 240 kW, trajati svega 18 minuta.

Punjenje će na AC punjačima snage 11 kW trajati sedam sati i 20 minuta, a na DC punionicama snage 50 kW trajat će oko 73 minute.

blank
Kia Niro LX Fun
  • Battery
    64.8 kWh
  • Range
    455 km
  • Price
    54.5k

Kia Niro

Niro dolazi u četiri verzije opreme, sve s baterijom kapaciteta 64,8 kWh – LX Fun za 54.459 eura, LX Urban za 56.499 eura, EX Motion za 61.099 eura i GT Line za 63.399 eura.

Iako su se kasno uključili u utrku, Hyundai i Kia su zajedničkim snagama izbacili svaki svoj model električnog automobila koji su danas prvi izbor velikom broju kupaca. Iako su zasnovane na istom podnožju, Kia je svoj model Niro malo produžila pa je tako veličina Hyundai Kone 415 x 180 cm, dok je Kia Niro nešto duža i iznosi 435 x 180 cm.

Veliki test električnih automobila proveden u Engleskoj pokazao je da Kia Niro sa 64 kWh baterijom prelazi više od 400 km autoputa s jednim punjenjem, odnosno 455 km po WLTP-u.

Snaga njezinog elektromotora iznosi 150 kW (204 KS).

blank
Kia e-Soul 39
  • Battery
    42 kWh
  • Range
    230 km
  • Price
    N/A
blank
Kia e-Soul 64
  • Battery
  • 67,5 kWh
  • Range
  • 370 km
  • Price
  • N/A

Kia e-Soul

Kijin e-Soul omanji je i kompaktni crossover za pet osoba, veličine 419  x 180 cm, sa zapremninom prtljažnika od 315 litara. Dostupan je u dvije verzije, ovisno o veličini baterije.

Baterija kapaciteta 67,5 kWh na AC punjačima jačine 7,2 kW napuni se za 10 sati i 30 minuta, a na DC punionicama jačine 77 kW napunit će se za 44 minute. Jačina je ovog modela pritom 150 kW odnosno 204 KS, najveće brzine od 167 km/h i dometa od 370 km. S druge pak strane baterija kapaciteta od 42 kWh napunit će se na AC punjačima za 6 sati i 30 minuta, dok će na DC punionicama biti puna za 43 minute. Domet koju mu baterija pritom omogućuje je 230 km s najvećom brzinom od 157 km/h, dok mu snaga iznosi 100 kW odnosno 136 KS.

Cijena mu se razlikuje ovisno o veličini baterije i opremi, ali točne cijene trenutno nisu dostupne.


Mazda MX-30

Baziran na modelu CX-30, Mazdin prvi potpuno električni model svjetlo dana ugledao je tek 2020. godine. Mazda je taj model namijenila vozačima koji se prvi puta susreću s električnim vozilom. Na zvučnike se simulira zvuk motora, a ručica mjenjača je klasična kao kod automatskog mjenjača. U modelu MX-30 nalaze se ‘freestyle’ vrata bez središnjih stupova s posebnim šarkama. Prednja vrata se otvaraju prema naprijed pod kutom do 82°, a stražnja vrata prema natrag pod kutom do 80°.

Veliki otvor koji nastaje zbog izostanka središnjeg stupa osigurava lagan ulazak i izlazak, te jednostavan utovar i istovar tereta. To ima i svojih mana jer stražnja vrata nije moguće otvoriti ukoliko prednja nisu prije otvorena. Iako dužine čak 440 cm, prostor za noge putnika na stražnjoj klupi je vrlo malen, a stražnja klupa je premala za vožnju odraslih osoba za duže vožnju.

Mazda za svoja vozila ima aplikaciju MyMazda putem koje možete provjeriti stanje napunjenosti baterije, upaliti klima uređaj na daljinu, daljinski otključati i zaključati vrata i slično. To je izuzetno korisno kada ste na putu jer ne morate hodati svako malo do vozila da provjerite je li se vaše vozilo napunilo ili još nije. Osim toga u ljetnim ili zimskim mjesecima, možete par minuta prije polaska ohladiti ili ugrijati vozilo dok je još prikopčano na punjač i na taj način uštediti koji kilometar dometa.

Baterija veličine 35.5 kWh omogućuje domet vozila od 200 km po WLTP načinu mjerenja, a puniti je možete brzinama od 50 kW na brzim, odnosno 6,6 kW na sporim punjačima. Mazda dolazi u 4 različite verzije opreme pod nazivom Prime Line za 37.390 eura, Exclusive Line za 38.190 eura, Makoto (Modern Confidence, Industrial Vintage i Urban Expression) za 39.690 eura te Advantage (Modern Confidence i Industrial Vintage) za 39.190 eura. MX-30 je prepun dodatne opreme i izuzetno je visoke završne obrade pa ukoliko vam je kvaliteta materijala bitnija od nešto manjeg dosega, definitivno obiđite Mazdin salon i isprobajte MX-30 na test vožnji.

blank
Mazda MX-30 Prime line
  • Battery
    35,5 kWh
  • Range
    200 km
  • Price
    37.4k
blank
Mazda MX-30 Advantage (Industrial Vintage)
  • Battery
    35.5 kWh
  • Range
    200 km
  • Price
    39.7k

blank
Mercedes EQA
  • Battery
    66.5 kWh
  • Range
    350 km
  • Price
    60.2k

Mercedes EQA

Mercedesov ulazni model u električni svijet spoj je atraktivnog izgleda i prepoznatljivog dizajna.

EQA je prostrani SUV veličine 446 x 183 cm i volumenom prtljažnika 340 litara te s bogatim asortimanom standardne opreme kao što su LED prednja svjetla i ambijentalno osvjetljenje u luksuznom interijeru. Dostupan je u tri verzije (250, 300 4MATIC i 350 4MATIC) koje imaju bateriju kapaciteta 66,5 kWh.

Ona se na standardnim AC punjačima jačine 11 kW napuni za 7 sati i 15 minuta, dok joj na DC punionicama jačine 112 kW vrijeme punjenja iznosi 29 minuta, a omogućuje doseg vozila do oko 350 km pri čemu je najveća brzina koju EQA može postići 160 km/h. Modeli se razlikuju po snazi elektromotora koji iznose 140 kW ( 190 KS) s okretnim momentom od 375 Nm, 168 kW (228 KS) pri čemu okretni moment iznosi 390 Nm i 215 kW (292 KS) s 520 Nm.

Cijene za navedene modele tako redom iznose 60.225 eura za verziju od 140 kW, 58,639 eura za verziju s elektromotorom jačine 168 kW i 61,559 eura za model jačine 215 kW.

blank
Mercedes EQB
  • Battery
    66.5 kWh
  • Range
    350 km
  • Price
    60.9k

Mercedes EQB

Mercedesov EQB povezan je s dva modela – EQA i njegovom tehnologijom pogona, ali i SUV modelom GLB koji krasi i prostrana i promjenjiva unutrašnjost kao i dostupnost sedam sjedala te veliki prtljažni prostor.

Veličinom premašuje svog prethodnika jer su njegove dimenzije 468 x 183 s volumenom prtljažnika 495 litara, a dostupne su tri verzije od kojih se jedna od njih razlikuje svojom visinom i niža je od druga dva modela.

Ipak, kapacitet baterije i doseg jednaki su kao i kod EQA verzije. Za noviju, EQB verziju, izdvojit ćete između 60.900 eura i 66.162 euro.

blank
Mercedes EQC
  • Battery
    80 kWh
  • Range
    370 km
  • Price
    72.8k

Mercedes EQC

Treća Mercedesova EQ generacija nudi jednu verziju pojačanu većim kapacitetom baterije od 80 kWh u odnosu na prethodne generacije koja mu ujedno omogućuje doseg od oko 370 km.

Ta će se baterija na AC punjačima napuniti za 8 sati i 45 minuta, dok će na DC punionicama vrijeme punjenja iznositi 35 minuta. Snaga je njegovog elektromotora 300 kW odnosno 408 KS, a karoserija je veća u odnosu na prethodnike te iznosi 476 x 188 cm dok je volumen prtljažnika 500 litara.

Za ovaj model temeljem toga potrebno je izdvojiti 72,811 eura.

blank
Mercedes EQE
  • Battery
    100 kWh
  • Range
    525 km
  • Price
    80.3k

Mercedes EQE

Ovaj EQ model dolazi u dvije verzije, 350+ i 43 AMG 4MATIC, a njegova je baterija kapaciteta 100 kWh što mu omogućuje doseg do 525 km.

Ona se na AC punjačima jačine 11 kW može napuniti za 9 sati i 45 minuta, a na DC punionicama jačine 170 kW za 33 minute. Veličine 494 x 190 cm i prtljažnikom volumena 430 litara, verzije se razlikuju prema jačini elektromotora pa tako 350 PLUS ima snagu od 215 kW odnosno 292 PS, dok je drugi jačine 350 kW odnosno 476 KS.

Upravo temeljem toga razlikuje im se i cijena koja za slabiju verziju iznosi 80,390 eura, a za jaču 113,066 eura.

blank
Mercedes EQS
  • Battery
    100 / 120 kWh
  • Range
    545 / 640 km
  • Price
    116.2k

Mercedes EQS

Posljednji Mercedesov električni model iznimno je luksuznog izgleda, a dolazi u sportskoj i SUV verziji.

Varijacije modela razlikuju se prema kapacitetu baterije pa tako možete birati EQS s baterijom kapaciteta 100 kWh ili 120 kWh. Pritom se baterija manjeg kapaciteta, koja je u modelu EQS 350, na AC punjačima jačine 11 kW napuni za 9 sati i 45 minuta, a na DC punionicama jačine 170 kW za 33 minute, dok će se one većeg kapaciteta, koje su u modelima 450+, 580 4Matic na AC punjačima, napuniti za 11 sati i 45 minuta, dok će se na DC punionicama jačine 207 kW napuniti za 32 minute. Domet je pritom oko 545 km s baterijom s manjim kapacitetom i 640 km s baterijom s većim kapacitetom.

Kad je pak riječ o jačini elektromotora, EQS-ove su verzije dostupne s elektromotorom snage 215 kW (292 KS), 245 kw (333 KS) i 385 kW (523 KS), ali i 560 kW (761 KS) koji je odlika verzije EQS AMG 53 4MATIC+.

Veličina je EQS modela 512 x 192 cm, dok mu volumen prtljažnika iznosi oko 610 litara. S druge će pak strane SUV, čiji je dolazak najavljen u drugoj polovici godine, biti u dimenzijama 512 x 195 cm i s volumenom prtljažnika od 565 litara.

Cijena se EQS-a, izuzev SUV modela, kreće od 116.200 eura za verziju EQS 450+ do 164,400 eura za EQS 53 AMG 4MATIC+.

blank
Mercedes EQV
  • Battery
    66 / 90 kWh
  • Range
    205 / 305 km
  • Price
    82.2k

Mercedes EQV

Mercedesov električni kombi, otmjenoga vanjskog dizajna i modernog interijera dolazi u četiri verzije, odnosno s baterijem većeg i manjeg kapaciteta koja se može kombinirati i s veličinom karoserije.

Verzija s baterijom kapaciteta 66 kW tako se može pronaći u L verziji, dimenzija 514 x 192 cm i volumenom prtljažnika od 1030 litara, ili XL veličini, dimenzija 537 x 192 cm i volumenom prtljažnika 1410 litara. Jačina njihovog elektromotora je pritom 150 kW (204 KS), dok je najveća brzina 160 km/h. Baterija im omogućuje doseg od 205 km s jednim punjenjem, a ona će se na AC punjačima snage 11 kW napuniti za 6 sati i 30 minuta, dok će na DC punionicama jačine 80 kW biti puna za 44 minute.

I verzija s kapacitetom baterije od 90 kWh dolazi u L i XL verziji, istih dimenzija, a s jačinom elektromotora od 150 kW, odnosno 204 KS. Baterija, uz koju je njihov doseg oko 305 km, na AC punjačima će se napuniti za 9 sati i 45 minuta, dok će na DC punionicama, jačine 110 kW to vrijeme biti skraćeno na 41 minutu.

Cijene se EQV-a pritom kreću od oko 82.250 eura za EQV model 250 L do 87.437,00 eura za model 300 XL.

MG ZS

MG ZS kompaktni je SUV novoga i zanimljivog vanjskog dizajna i s pregršt nove tehnologije u kabini. Dostupan je u dvije verzije, standardnog i duljeg dometa.

Standardna verzija uključuje bateriju kapaciteta 49 kWh pomoću koje ZS doseže 270 km prema WLTP-u. Snaga njegovoga elektromotora je 130 kW, odnosno 177 KS. Verzija duljeg dometa ima bateriju kapaciteta 68,3 kWh koja joj omogućuje doseg od 365 km sa snagom elektromotora od 115 kW (156 KS). Pritom je najveća brzina, koju obje verzije mogu postići, do 175 km/h.

Veličine karoserija također su jednake, dužine 432 cm i širine 180, s volumenom prtljažnika od 448 litara, s razlikom što verzija duljeg dometa ima mogućnost zaprimanja dodatnog tereta na krovu.

Kad je riječ o vremenu punjenja baterija, one će se na DC punionicama napuniti od 0 do 80% za oko 42 minute. Standardna verzija može se puniti na DC punionicama jačine do 75 kW, a verzija s kapacitetom baterije 68,3 kWh na DC punjačima maksimalne snage 94 kW. Ukoliko je punjenje putem AC punjača snage 6.6 kW, baterija kapaciteta 49 kWh bit će  puna za 8 sati i 45 minuta, dok će ona većeg kapaciteta, 68,3 kWh, na AC punjačima snage do 7,4 kW biti puna za oko 11 sati.

blank
MG ZS – Standard range
  • Battery
    49 kWh
  • Range
    270 km
blank
MG ZS – Long range
  • Battery
    68,3 kWh
  • Range
    365 km

MG 5

MG 5 električni je obiteljski automobil koji ujedinjuje udobnost i brzinu s prostranom unutrašnjošću. Njegove dvije verzije razlikuju se prema kapacitetu baterije, dosegu koji postižu i snazi elektromotora.

Standardna verzija MG 5 uključuje bateriju kapaciteta 46 kWh koja omogućuje doseg do 260 km i elektromotor snage 130 kW, odnosno 177 KS.

Verzija duljeg dometa, do 325 km, ima bateriju kapaciteta 57 kWh i elektromotor snage 115 kW (156 KS). Najveća brzina koju obje verzije mogu postići je 185 km/h.

Baterija kapaciteta 46 kWh na kućnim će se punjačima, odnosno AC punjačima snage 11 kW, napuniti za 5 sati, dok će se na DC punionicama, snage 87 kW, napuniti za 34 minute. Baterija većeg kapaciteta, od 57 kWh, napunit će se na AC punjačima za 6 sati i 15 minuta, dok će im na DC punionicama trebati 42 minute.

MG 5 svoju prostranost potvrđuje dimenzijama od 460 cm dužine i 181 cm širine, s volumenom prtljažnika od 479 litara, odnosno 1367 litara maksimalnog volumena, bez stražnjih sjedala.

blank
MG 5 – Standard range
  • Battery
    46 kWh
  • Range
    260 km
blank
MG 5 – Long range
  • Battery
    57 kWh
  • Range
    325 km

MG Marvel-R

MG Marvel-R električni je SUV i najveći model MG obitelji, s 467 cm dužine i 191 cm širine. Ipak, volumen njegovog prtljažnika manji je nego kod modela 5 i ZS i iznosi 357 litara, dok je njegov maksimalni iznos 1396 litara.

Marvel-R s baterijom kapaciteta 65 kWh doseže do 335 km prema WLTP-u, s maksimalnom brzinom do 200 km/h. U standardnoj verziji dolazi s elektromotorom snage 132 kW odnosno 179 KS i stražnjim pogonom, dok performance verzija ima elektromotor snage 212 kW (288 KS) i pogon na sva četiri.

Njegova će se baterija na DC punionicama snage 94 kW napuniti za 35 minuta, dok će na AC punjačima snage 11 kW biti puna za oko 7 sati.

blank
Marvel-R
  • Battery
    65 kWh
  • Range
    335 km
blank
blank
Mini Cooper SE
  • Battery
    32.6 kWh
  • Range
    234 km
  • Price
    36.9k

Mini Cooper SE

MINI je sredinom 2019. godine predstavio potpuno električnu verziju Coopera pod nazivom SE. Britanski proizvođač je odmah istaknuo da ovim modelom želi ući u „eru električne mobilnosti“ te ponuditi model koji će biti kao rođen za gradske prometnice. Cooper SE pokreće elektromotor snage 135 kW (184 KS) te se snaga tradicionalno prenosi na prednje kotače. S obzirom na to da MINI sa svakim Cooperom želi postići „go-kart“ doživljaj, električni pogon se ovdje savršeno uklapa.

Cooperu SE do 60 km/h treba samo 3,9 sekunde, do 100 km/h 7,3 sekunde, a maksimalna brzina je ograničena na 150 km/h.

Baterija kapaciteta 32,6 kWh donosi doseg od 234 km mješovite vožnje po WLTP-u. Cooper SE omogućava punjenje do 50 kW na brzim punjačima (DC) pa će se napuniti od 0 do 80 posto za manje od 35 minuta. Ako se baterija puni na punjačima izmjenične struje (AC) do 11 kW, ista će do 80 posto stići za 2 i pol sata. MINI Cooper SE se nudi samo u verziji s troje vrata, a njegova početna cijena iznosi oko 36.869 eura.


Nissan Ariya

Ovaj električni crossover krasi jednostavan vanjski dizajn japanskog futurizma koji do izražaja dolazi i noću, zahvaljujući uskim LED svjetlima koja su danju nevidljiva. Prostrana i udobna unutrašnjost Ariye za 5 putnika osigurana je i veličinom auta od 459 x 185 cm, dok prtljažnik zapremnine od 468 litara stvara dovoljan prostor za prtljagu.

Nissan Ariya dolazi u verziji sa baterijom manjeg kapaciteta, od 63 kWh, za domet od 335 km i jačom od 87 kWh koja omogućuje domet od 445 km. Njihova je najveća brzina pritom 160 km/h, dok posebna verzija s tehnologijom e-4ORCE i s isključivo jačim kapacitetom baterije ima brzinu od 200 km/h i omogućuje domet do 420 km.

Temeljem tehnologije e-4ORCE koji omogućuje pogon na sve kotače i dvama električnim motorima ovaj model više naginje sportskoj alternativi nego obiteljskom autu kakvim se opisuje. Rezultat je veće ubrzanje balansirano s velikom kontrolom što pak omogućuje veću sigurnost za volanom.

Baterija kapaciteta 87 kWh će se na AC punjaču napuniti za 4 sata i 45 minuta, dok će na DC punjačima vrijeme punjenja biti 35 minuta. Slabija baterija kapaciteta 63 kWh će se na AC punjaču jačine 7,4 kWh napuniti za 10 sati, dok će na DC punionicama biti puna za oko 30 minuta.

blank
Nissan Ariya
  • Battery
    87 kWh
  • Range
    445 km
blank
Nissan Ariya
  • Battery
    63 kWh
  • Range
    335 km

Nissan Leaf

Dugo vremena najprodavaniji električni automobil dok nije svrgnut od strane Tesle Modela 3. Nissan Leaf nudi visoku kvalitetu izrade uz cijenu od 36.950 eura do 39.339 eura za model od 40 kWh te model Plus od 62 kWh za 40.533 eura do 42.524 eura.

Leaf svoje korijene vuče još iz 2011. kada su električni automobili bili stvarno rijetkost. Nissan je jako brzo iterirao Leafa pa tako imamo generacije 2011., 2013. i 2014. sa 24 kWh baterijom, zatim 2016. s 30 kWh, 2018. s 40 kWh te najnoviji Leaf+ izdan 2019. s čak 62 kWh baterijom.

Leaf je 25 cm duži od Golfa i vrlo je komforan za putovanja do 500-600 km, odnosno za cjelodnevno taksiranje za što se i vrlo često koristi. Leaf u verziji s 40 kWh baterijom ima domet od oko 200 km autoputa i 250 km gradske vožnje, a u verziji Plus sa 60 kWh baterijom može prijeći 320 km po autoputu te oko 375 km po gradu.

Nissan Leaf nema aktivno hlađenje i grijanje baterije te ima problem pregrijavanja baterije na putevima iznad 400 km, odnosno 600 km kod modela Plus. Elektronika u autu će zaštititi bateriju od oštećenja, ali će se duljina trajanja punjenja baterije udvostručiti. Tako da ukoliko posjedujete Nissan Leaf ili ga planirate kupiti, planirajte da putevi iznad 400/600 km budu stvarno rijetkost.

Iako u većini karakteristika, osim u veličini, zaostaje za konkurencijom, Leaf ima jedan veliki adut u rukavu. Naime, Leaf je jedini osim Tesle koji omogućuje samovožnju nivoa 2, ali tek u Tekna paketu opreme, odnosno s nadoplatom i u N-Connecta verziji. Ta vam opcija daje mogućnost da se prepustite računalu kod vožnje autocestom koji će umjesto vas upravljati volanom, papučicom ubrzanja i kočnicom.

blank
Nissan Leaf
  • Battery
    40 kWh
  • Range
    270 km
  • Price
    36.9k
blank
Nissan Leaf Plus
  • Battery
    62 kWh
  • Range
    382 km
  • Price
    40.5k

blank
Opel Corsa-e
  • Battery
    50 kWh
  • Range
    330 km
  • Price
    36.4k

Opel Corsa-e

Pošto je GM prodao Opel PSA grupaciji, nova platforma za sljedeći električni automobil nakon Ampere-e je naravno stigla od strane novog vlasnika. Svaki član grupacije je tu platformu iskoristio na svoj način i iako se u podu nalazi ista platforma, karoserija i oprema svakog modela je potpuno drugačija.

Corsa-e u Hrvatskoj dolazi samo u jednoj verziji pod nazivom Elegance s baterijom kapaciteta 50 kWh što joj omogućuje WLTP domet od 330 km. Veličine 400 x 175 cm, ima dovoljno prostora za povremene međugradske vožnje bez napora.

Cijena Opel Corse iznosi oko 36.420 eura, a bitno je napomenuti da Opel Corsa-e podržava punjenje snagom od čak 100 kW što će vašeg ljubimca dopuniti za samo pola sata na punjačima koji podržavaju tolike snage.

blank
Opel Mokka-e Edition
  • Battery
    50 kWh
  • Range
    322 km
  • Price
    37.3k
blank
Opel Mokka-e Ultimate
  • Battery
    50 kWh
  • Range
    322 km
  • Price
    41.4k

Opel Mokka-e

Opel je nedavno predstavio potpuno novu generaciju Mokke koja sada izgleda znatno privlačnije, a ujedno je i prva generacija koja u ponudi ima i potpuno električnu verziju. Naravno, Mokka-e je napravljena na jednakoj platformi kao i Peugeot e-2008 i Citroën e-C4 pa s njima dijeli brojne značajke.

Pokreće ga elektromotor snage 100 kW (134 KS) i 260 Nm okretnoga momenta, a kao i bratski SUV-ovi, ima pogon na prednje kotače. Maksimalna brzina mu je limitirana na 150 km/h, ali zato je ubrzanje poprilično dobro jer do 100 km/h stiže već za 8.5 sekundi.

Baterija kapaciteta 50 kWh omogućava mu mješoviti doseg od 322 kilometra prema WLTP ciklusu, a odlična je stavka da se na ultra-brzim punjačima može puniti snagom do 100 kW pa će od 10-80 posto stići za manje od 31 minute.

Na AC punjačima omogućeno mu je punjenje do 7.4 kW snage, odnosno 11 kW uz nadoplatu, pa će se tako napuniti do 100 posto za samo 7 sati i 15 minuta, odnosno uz mogućnost bržeg punjenja za manje od 5 sati.

Svaki od spomenutih SUV-ova ima svoje prednosti, a za Opel Mokku-e se može reći da su njene prednosti definitivno izgled i cijena. Mokka-e ima manju početnu cijenu za čak 30 tisuća kuna za razliku od e-2008 i e-C4.

Početna cijena novog Opela Mokke-e je oko 37.311 eura u Edition opremi. Druga po redu oprema Elegance ima početnu cijenu od 38.511 eura, a Mokku-e s već dosta snažnom opremom GS Line možete dobiti za oko 39.191 euro. No ako želite imati najsnažniju opremu Ultimate, morat ćete izdvojiti i više. U našem cjeniku pronaći ćete okvirne cijene svih modela.

blank
Opel Vivaro-e Furgon
  • Battery
    50 kWh
  • Range
    230 km
  • Price
    54.2k
blank
Opel Vivaro-e Combi M
  • Battery
    75 kWh
  • Range
    330 km
  • Price
    66.3k

Opel Vivaro-e

Opel Vivaro-e kupcima pruža veliki izbor varijanti. Može se naručiti kao Furgon s velikim teretnim prostorima M ili L, kao dostavni kombi s dva reda sjedala, kao kombi isključivo za prijevoz većeg broja putnika ili čak kao platforma s kabinom.

Sve verzije pokreće jednak elektromotor snage 100 kW ili 136 KS, ali kupci mogu birati između dvije baterije – manje s kapacitetom 50 kWh ili veće s kapacitetom 75 kWh. Vivaro-e s baterijom kapaciteta 50 kWh omogućava doseg od najviše 230 kilometara, a s baterijom 75 kWh doseg od najviše 330 kilometara prema WLTP-u.

Kao i kod srodnih modela iz PSA grupacije, odlična je stavka da se ovi kombiji mogu puniti snagom do 100 kW pa će na takvim punjačima verzija s manjom baterijom stići do 80% već za 30 minuta, a verzija s većom baterijom već za 45 minuta.

Na AC punjačima omogućeno je punjenje snagom do 7,4 kW koje će manju bateriju do 100 posto napuniti za samo 7 sati i 15 minuta, a veću bateriju za manje od 10 sati. Opel nudi mogućnost doplate i ‘on-board chargera’ do 11 kW pa će se vrijeme punjenja smanjiti za 20-ak posto.

Ovakvi kombiji su savršena opcija za sve tvrtke koje nude usluge prijevoza i dostave unutar grada ili pak međugradske usluge. Velike uštede mogle bi se vrlo brzo pokazati samo kad oduzmemo troškove goriva, a kad zbrojimo održavanje, računica je jasna.

Početna cijena za Furgon verziju s manjom baterijom iznosi oko 54.290 eura, a za verziju s većom baterijom oko 62.310 eura. Ako Vam je zanimljivija verzija s dva reda sjedala, početna cijena za istu iznosi otprilike 55.590 eura, a za verziju s većom baterijom oko 63.610 eura. Putnička verzija Vivara-e ima početnu cijenu od oko 58.360 eura, a ako želite verziju s većom baterijom, početna cijena raste na oko 66.370 eura.

blank
Opel Zafira-e Life S
  • Battery
    50 kWh
  • Range
    180 km
  • Price
    49.8k
blank
Opel Zafira-e Life L
  • Battery
    75 kWh
  • Range
    250 km
  • Price
    58k

Opel Zafira-e Life

Opelov električni kombi prostran je prijevoz za do 9 putnika. Razlika u cijeni koja se kreće od oko 49.884 do oko 58.724 eura temelji se na kapacitetu baterije, ali i u veličini karoserije. Tako su tu verzija S od 460 x 192 cm za 5 putnika, verzija M veličine 495 x 192 cm ili verzija L veličine 530 x 192 cm sa sjedalima za 9 putnika i sa zapremninom prtljažnika od 4,500 litara.

Modeli dolaze u verziji s kapacitetom litij-ionske baterije od 50 kWh ili 75 kWh koje omogućuju snagu motora od 100 kW (oko 130 KS). Najveća brzina koju Opel Zafira-e Life može postići je 130 km/h,  a ovisno o kapacitetu baterije prijeći će u prosjeku 180 km sa slabijom verzijom i oko 250 km s jačom baterijom.

Punjenje jače baterije na AC punjačima jačine 7,4 kW trajat će do 10 sati i 30 minuta, a na DC punionicama od 100 kW vrijeme je punjenja 36 minuta. Ako je kapacitet baterije slabiji, AC punjenje bit će do oko 7 sati, dok će se na spomenutim DC punionicama baterija napuniti za 26 minuta.


Peugeot e-208

PSA grupacija je razvila platformu na kojoj bazira veći broj vozila iz grupacije. Svaki član grupacije je tu platformu iskoristio na svoj način i iako se u podu nalazi ista platforma, karoserija i oprema svakog od ova tri modela je potpuno drugačija.

Kao i ostatku game, u “dvjestoosmici” možete naći bateriju od čak 50 kWh koja vam omogućuje domet od 339 km po WLTP-u.

S obzirom na veličinu od 400 x 175 cm, moguće su i povremene međugradske vožnje bez napora iako je primarni namjena e-208 da bude gradsko vozilo.

Model e-208 dolazi u tri verzije, Active za oko 33.698 eura, Allure za oko 34.892 eura i GT za otprilike 36.352 eura.

Sve verzije podržavaju punjenje snagom od čak 100 kW što će vašeg ljubimca dopuniti za samo pola sata na punjačima koji podržavaju tolike snage.

blank
Peugeot e-208
  • Battery
    50 kWh
  • Range
    339 km
  • Price
    33.6k

Peugeot e-2008

Grupacija PSA je prilično ozbiljno shvatila fazu promjene iz ICE vozila u električna i izašla s odličnom platformom na kojoj bazira svoja Peugeot, Citroen, a po novome i Opel vozila.

Model e-2008 je mini SUV, ali u stvarnosti nešto manji od Nissan Leafa, skoro 20 cm kraći i koji centimetar niži od Leafa, međutim s osjetno novijom tehnologijom od Nissana. I u e-2008, kao i kod drugih modela iz grupacije, se nalazi 50 kWh baterija kojom možete prijeći 330 km po WLTP-u.

Peugeot e-2008 vam omogućuje brzo punjenje na čak 100 kW, odnosno 7 kW na sporim punjačima. Uz odličan termalni sustav upravljanja baterijom, gdje se tekućina kojom se hladi kabina koristi i za hlađenje i grijanje baterije, duža putovanja postaju vrlo jednostavna.

Model e-2008 dolazi u tri verzije, Active za oko 36.178 eura, Allure za otprilike 37.771 eura i GT za oko 39.364 eura.

blank
Peugeot e-2008
  • Battery
    50 kWh
  • Range
    330 km
  • Price
    36.1k

Peugeot e-Partner

Peugeot e-Partner robustan je kombi pojačanog stila u odnosu na Partner s motorom na unutarnje izgaranje. Ipak, zahvaljujući smanjenim vibracijama, e-Partner nudi udobniju i tišu vožnju. Opremljen je električnom parkirnom kočnicom koja oslobađa podni prostor i doprinosi udobnosti.

Kapacitet njegove baterije je 50 kWh, a snaga elektromotora je 100 kW, odnosno 136 KS s trenutnim ubrzanjem zahvaljujući trenutačnome okretnom momentu motora od 260 Nm. Njegov je doseg pritom do oko 275 km. Baterija će mu se na standardnim AC punjačima napuniti za oko 7 sati i 15 minuta, dok će na DC punionicama jačine 101 kW biti puna za 26 minuta.

Ovaj Furgoni model dostupan je u dvije dužine, standardnoj od 4,40 metara, sa zapremninom od 3,8 m3, i produženoj verziji od 4,75 metara, pri čemu mu je zapremnina do 4,4 m3. Osim toga, prednost mu je i nosivost do 800 kg kao i vučno opterećenje do 750 kg. Visina mu je pritom unificirana za oba modela i iznosi 1,90 metara, što jamči i pristup većini parkirališta.

Cijenom se modeli razlikuju isključivo zbog svoje veličine pa se iznos kreće od oko 45.042 eura do oko 48.410 eura.

blank
Peugeot e-Partner
  • Battery
    50 kWh
  • Range
    275 km
  • Price
    45k

Peugeot e-Rifter

Peugeot e-Rifter idealan je za vožnju gradom, ali je izdržljiv i izvan njega. Sličan je to model e-Partneru s baterijom kapaciteta od 50 kWh koja ima jednako trajanje punjenja – na standardnim AC punjačima napunit će se za oko 7 sati i 15 minuta, dok će na DC punionicama jačine 101 kW biti puna za 26 minuta.

Ujedno je i snaga elektromotora 100 kW (136 KS) koji pruža ternutno ubrzanje temeljem 260 Nm okretnog momenta koji omogućuje tihu i fleksibilnu vožnju, doseg koji vozilo može prijeći je oko 200 km, a najveća brzina je pritom 135 km/h.

E-Rifter je dostupan u dvije verzije koje se razlikuju po veličini karoserije pa dok je standardna veličina 440 x 192 cm s volumenom prtljažnika od 571 litre, produžena broji 475 x 192 cm i prtljažnik od 806 litara. Uz to, da je prtljažnik velikog volumena pokazuje i mogućnost njegovog povećanja do 4000 litara.

Upravo na temelju veličine modela razlikuje se i cijena koja se kreće oko 38.343 eura i 41.728 eura.

blank
Peugeot e-Rifter
  • Battery
    50 kWh
  • Range
    200 km
  • Price
    38,3k

Peugeot e-Expert

Novi Peugeot e-Expert dizajniran je za svakodnevnu upotrebu, a dostupan je u tri dužine koje ovisno o verziji zadovoljavaju i određene potrebe korisnika. Namjenjen za do devet putnika, unutarnji mu je prostor pritom korisne zapremnine do 6,6 m3, dok mu nosivost iznosi do 1275 kg. U najdužoj verziji veličina mu iznosi 530 x 192 cm, standard 485 x 192 cm, a kompaktna 460 x 192 cm.

I njega kao i e-Partner i e-Rifter pokreće elektromotor snage 100 kW odnosno 136 KS s 260 Nm okretnoga momenta, ali dolazi s dvije veličine baterija. Tako možete birati između one manjeg kapaciteta, od 50 kWh, koja omogućuje doseg do oko 230 km, odnosno 150 km s teretom, i one većeg kapaciteta, od 75 kWh s kojom je moguć doseg do oko 330 km bez i 250 km s teretom.

Obje se baterije mogu puniti snagom do 100 kW pri čemu će se manja napuniti do 80% za manje od 30 minuta, a veća baterija za 45 minuta. Na AC punjačima s punjenjem do 11 kW manjoj će bateriji biti potrebno oko 5 sati za napuniti se od 0 do 100 posto, dok će većoj bateriji biti potrebno oko 7 sati i 20 minuta.

Njegova cijena ovisi o modelu koji ovisi o kapacitetu baterije i veličini karoserije te njihovim kombinacijama pa se tako cijene kreću od oko 41.915 eura do otprilike 52.046 eura.

blank
Peugeot e-Expert
  • Battery
    50 kWh
  • Range
    230 km
  • Price
    41.9k

Peugeot e-Traveller

Ovaj obiteljski auto krasi elegantni dizajn i moderan izgled te tiha, a dinamična vožnja.  Pronaći ga se može u dvije veličine pa dok standardna verzija modela iznosi 495 x 192 cm, duža je veličine 530 x 192 cm, a obje mogu sadržavati između pet i osam sjedala. Budući da je sjedala moguće i maknuti, zapremnina spremišnog prostora iznosi i do 4900 litara. 

Kapacitet baterije od 75 kWh omogućava mu doseg do 260 km s najvećom brzinom od 130 km/h. Da bi se ista napunila, na AC punionicama jačine 7,4 kW potrebno joj je 11 sati, dok će joj na DC punionicama jačine 100 kW biti potrebno 38 minuta. Ako se odlučite za model s kapacitetom baterije od 50 kWh, doseg će vozila biti 180 km, a baterija će se na AC punionicama napuniti za 7 sati i 15 minuta, dok će na DC punionicama vrijeme punjenja biti 38 minuta.

Peugeot e-Traveller ima motor snage 100 kW, odnosno 136 KS s 260 Nm okretnoga momenta, a cijena mu ovisi o veličini karoserije i kreće se između otprilike 46.476 eura i 53.912 eura.

blank
Peugeot e-Traveller
  • Battery
    75 kWh
  • Range
    260 km
  • Price
    46.6k

blank
Porsche Taycan 4S
  • Battery
    79 kWh
  • Range
    407 km
  • Price
    173.6k
blank
Porsche Taycan Turbo
  • Battery
    93 kWh
  • Range
    463 km
  • Price
    164.9k

Porsche Taycan

Porsche u električne automobile nije ušao zato da bi vam uštedio koju kunu na gorivu, nego zato što su električni automobili počeli sve češće odnositi pobjede na raznim utrkama zbog svojih nevjerojatnih ubrzanja.

Dolazi u 4 verzije jačine motora od 530 do 760 KS što najjačem modelu daje ubrzanje od 0-100 km/h za samo 2,8 sekundi. Kako se pokazalo kod našeg jedinog predstavnika Rimac Automobila, teže je prenijeti tu snagu na podlogu nego je proizvesti.

Porsche je sličnih dimenzija kao i Tesla Model S, 500 x 200 cm i jedini omogućuje punjenje na punjačima brzine 270 kW, što je osjetno više i od Teslinih 150 kW. Trenutno se vodi mali rat između Porschea i Tesle oko brzine punjenja i brzine prijeđenog kruga na Nürburgringu gdje Porsche pokazuje da može pratiti Teslu.

Dok vozači Tesle imaju na raspolaganju preko 500 stanica za punjenje u Europi, niti vozači Porschea ne zaostaju previše. Najveća mreža brzih punjača iza Teslinih je Ionity sa svojih 312 stanica za punjenje u Europi. Ti punjači omogućuju vozačima Porschea da napune svoje jurilice maksimalnom brzinom, što za samo 4 minute daje dodatni domet od 100 km. To je naravno u idealnim uvjetima, ali nije nemoguće postići.

Porsche nije poznat po malim cijenama pa nije ni čudno da osnovni model, s kojim možete prijeći 407 km po WLTP-u, stoji oko 98.783 eura. Za dodatne oko 72 tisuće eura taj će se domet u Turbo verziji povećati na 463 km. Za oko 200.655 eura možete dobiti najsnažniju verziju Turbo S koja ima više od 460 kW (625 KS) te ima doseg 412 km.

blank
Porsche Taycan Turbo S Cross Turismo
  • Battery
    93.4 kWh
  • Range
    425 km
  • Price
    209k
blank
Porsche Taycan 4 Cross Turismo
  • Battery
    93 kWh
  • Range
    425 km
  • Price
    109.4k

Porsche Taycan Cross Turismo

Ova verzija Porscheovog Taycana zbog povišenog krova za 4 putnika omogućuje više prostora jer oko 20 mm je viši od standarnog modela, s obzirom na dimenzije od 497 x 196 cm i volumena prtljažnika od 446 litara.

Taycan Cross Turismo se pojavljuje u 4 modela (4, 4S, Turbo i Turbo S), a svaki od njih ima bateriju kapaciteta 93,4 kWh koja omogućuje doseg do oko 425 km za verziju 4 i 4S, 400 km za Turbo Cross, dok S Cross može prijeći nešto manje, oko 385 km s jednim punjenjem.

Elektromotor im je snage od 500 kW, odnosno oko 670 KS.  Baterija će se na standardnim AC punjačima jačine 11 kW napuniti za 9 sati, dok će na DC punionicama jačine 262 kW punjenje trajati tek 19 minuta.

Cijena mu je stoga, s obzirom na verziju, između oko 109.428 i 209.030 eura.


Renault Megane e-Tech Electric

Druga generacija Renaultovih električnih automobila može se pohvaliti obiteljskim vozilom koje je definirano kombinacijom izgleda limuzine i sportskog vozila, s prednjim krajem nalik SUV-u, veličine 420 x 176 cm i volumena prtljažnika od 440 litara.

Zbog optimizirane raspodjele težine, dužega osovinskog razmaka i niskog težišta, novi Megane E-Tech ima i više mjesta u putničkom prostoru za 5 osoba. 

Meganeov prednji električni motor snage je 220 KS, odnosno 130 kW, a kapacitet mu je baterije 60 kWh. Ona će se na AC punjačima snage 7,4 kW napuniti za oko 9 sati i 45 minuta, dok će na DC punionicama snage 130 kW biti napunjena za pola sata. Pritom mu je doseg oko 360 km. Osim toga, dolazi i u verziji sa snagom elektromotora od 130 KS, odnosno 90 kW i kapacitetom baterije od 40 kWh. Ona će se na AC punjačima napuniti za 6 sati i 30 minuta, dok će na DC punionicama maksimalne snage 85 kW to biti za pola sata. Doseg je Meganea s ovim kapacitetom baterije 250 km. Brzina koju može postići je do 150 km/h.

Cijena mu se, ovisno o modelu, kreće između 38.990 i 51.690 eura.

blank
Renault Megane E-Tech EV40 equilibre
  • Battery
    40 kWh
  • Range
    300 km
  • Price
    38,9k
blank
Renault Megane E-Tech EV60 220
  • Battery
    60 kWh
  • Range
    450 km
  • Price
    47,1k

Renault Zoe

Renault Zoe je jedan od najstarijih električnih automobila i svakih par godina izbacuje osvježenu verziju. Trenutno je aktualna čak četvrta generacija koja je izašla 2019. godine pod nazivom ZE50.

Renault ima politiku najma baterije koja se u zapadnim zemljama pokazala kao pun pogodak jer je jamstvo na bateriju neograničeno, a cijena najma baterije je samo 40-tak funti mjesečno u Engleskoj. Vozila koja dolaze bez baterije, odnosno gdje se baterija plaća odvojeno koštaju već od 15.000 eura na dalje, ali ta opcija nije omogućena u Hrvatskoj. U Hrvatskoj Zoe dolazi u dvije verzije, Evolution za 30.078 eura i Iconic za 40.732 eura.

Verzija ZE50 dolazi s baterijom kapaciteta 50 kWh koja mu daje domet od oko 250-300 km autoputa te 300-350 km gradske vožnje.

Zoe je s veličinom od 410 x 175 cm tek deset centimetara duži od Corse i Peugeota 208, ali zbog svojeg aerodinamičnog oblika ima problema sa zadnjim vratima gdje viši ljudi teže ulaze na zadnju klupu.

Ono što je zanimljivo naglasiti je da Zoe ima ugrađen ispravljač koji mu omogućuje punjenje na sporim punjačima brzinom od čak 22 kW pa ćete tako za samo nešto više od 2 sata napuniti svoj Zoe i na sporijim AC punjačima. Na brzima će vrijeme punjenja biti duplo kraće.

blank
Renault Zoe E-Tech Evolution
  • Battery
    50 kWh
  • Range
    350 km
  • Price
    38k
blank
Renault Zoe E-Tech Iconic
  • Battery
    50 kWh
  • Range
    350 km
  • Price
    40.7k

Renault Twingo E-Tech

Izgleda da je Renault prva kompanija koja je pronašla dobitnu kombinaciju. Uzmi Zoe, smanji bateriju na pola, iskoristi najmanje vozilo koje imas u ponudi i voila! – stigao je Twingo E-Tech s baterijom od 23 kWh, s verzijom pod imenom Equilibre za cijenu od 25.867 eura.

Ta će mu baterija omogućiti domet od 180 km po WLTP-u i time ga ograničiti samo na gradsku vožnju. Ukoliko ikad poželite doći od Zagreba do Zadra, moći ćete to jedino starom cestom uz barem jedno punjenje od sat vremena.

No Twingo ZE je savršen automobil za obavljanje svakodnevnih potreba ili kao drugi automobil u obitelji, bez da vas pretjerano “opali” po džepu. Naime, ovaj gradski mališan je uz poticaje jedan od najjeftinijih automobila na tržištu novih vozila.

Iako nema priključak na brze punjače, moguće ga je napuniti na sporim punjačima kojih je daleko više od brzih pri brzini od čak 22 kW. Pri toj brzini će se mali Twingo dopuniti za samo sat vremena.

Twingo dolazi u tri verzije: Equilibre po cijeni od 26.390 eura, Techno po cijeni od 27.590 eura te Urban Night za 28.590 eura.

blank
Renault Twingo Equilibre
  • Battery
    23 kWh
  • Range
    180 km
  • Price
    26.3k
blank
Renault Twingo Urban Night
  • Battery
    23 kWh
  • Range
    180 km
  • Price
    28.5k

blank
Rimac Nevera
  • Battery
    120 kWh
  • Range
    550 km
  • Price
    1.8m

Rimac Nevera

Ovog hrvatskog predstavnika bi svatko poželio, ali je malo onih koji će si ga moći i priuštiti. Nevera ima bateriju od 120 kWh i domet od čak 550 km.

Ovo naravno nisu glavne prednosti ovog automobila već je njegova najbitnija značajka 4 motora ukupne snage od čak 1915 KS i ubrzanje od 0-100 za samo 1,85 sekundi, brže nego što možete to pročitati na glas.

Interesantno je da Nevera nije malen auto koliko god se činio na slici. Dugačak je 475 cm, a širok gotovo 2 metra. Cijena Nevere iznosi 1,8 milijuna eura, ali čak i da posjedujete toliki novac, nećete ga moći kupiti jer su svi modeli rasprodani 5 godina unaprijed.


Smart

Električni Smart je daleko najmanji automobil na cijelom popisu. Smart je u stvari svoja posebna kategorija i oni koji žive, a pogotovo rade u centru grada itekako cijene veličinu Smarta od samo 270 x 165 cm.

Smart dolazi u tri verzije, ForTwo za oko 23.400 eura, ForFour za oko 24.100 eura te ForTwo Cabrio za oko 26.900 eura.

Iako naizgled mala, baterija od 18 kWh daje Smartu domet od 133 km po WLTP-u s obzirom na veličinu samog vozila.

Smart nema mogućnost punjenja na brzim DC punjačima, ali uz nadoplatu od 1060 eura možete ubrzati punjenje sa 7.2 kW na 22 kW i na taj način njegovu malu bateriju na AC punjačima napuniti za ispod sat vremena.

blank
Smart ForTwo
  • Battery
    18 kWh
  • Range
    133 km
  • Price
    23.4k
blank
Smart ForFour
  • Battery
    18 kWh
  • Range
    133 km
  • Price
    24.1k

blank
Škoda ENYAQ iV 60
  • Battery
    51.7kWh
  • Range
    340 km
  • Price
    48.4k
blank
Škoda ENYAQ iV 80
  • Battery
    77.1 kWh
  • Range
    510 km
  • Price
    54.5k

Škoda ENYAQ iV

Škoda ENYAQ iV predstavlja primjer kako su u VW grupi zamislili budućnost električnih vozila.

ENYAQ iV je zasnovan na novoj MEB platformi, Modularer E-Antriebs-Baukasten, platformi koja izgleda poput skejta na kojem se nalaze baterije, kotači i kompletna elektronika, a na koju se onda montiraju karoserije po želji.

Platforma je namijenjena kompletnoj VW grupi, a otkupio ju je i Ford. Najpoznatiji predstavnik te nove game je VW ID.3.

ENYAQ dolazi u četiri verzije ovisno o veličini baterije s kojom raste i dodatna oprema, Model 60 za 48.457 eura, Model 60 Sportline za 54.500 eura, Model 80 za 56.866 eura i 80 Sportline za 57.203 eura.

Kako raste kapacitet baterije, tako raste i domet pa najjeftinija verzija ima domet 340 km, srednji 390 km, a najveci čak 510 km po WLTP-u. 

S obzirom na to da se radi o SUV-u dužine 4,65 m, širine skoro 1,9 m i visine 1,62 m, te su brojke izuzetno dobre, a dolaze zbog izuzetno niskog otpora zraka od samo 0,27.


Tesla Model 3

Tesla Model 3 je zadnji krik tehnologije najnaprednije tvrtke u svijetu električara u kojem su riješene sve dječje boljke.

Model 3 je osjetno veći auto od Golfa sa svojih 470 x 185 cm i prvi je auto u ovom vodiču koji prelazi širinu od 180 cm. Kada tome pridodamo da sve Tesle imaju osim stražnjeg prtljažnika i prednji “frunk”, mjesta za veću obitelj ima i više nego dovoljno.

Unutrašnjost Modela 3 u potpunosti napušta klasičnu instrument tablu gdje su se svi podaci nalazili ispred vozača i uvodi centralni monitor sa svim potrebnim podacima i kontrolama. Iako zvuči vrlo radikalno, svi vlasnici ovog modela su izjavili da je nakon par dana prilagodbe ovo osjetno bolji način prikaza podataka nego smo do sada navikli.

Model 3 dolazi u tri verzije, Standard s 62.3 kWh baterijom za koju ćete morati izdvojiti 41.990 euro, Long Range sa 82 kWh koja stoji 48.990 eura te Performance s također 82 kWh baterijom za koji ćete morati izdvojiti 53.990 eura. Verzija s manjom baterijom ima domet od 381 km po WLTP-u, a s većom 560 km kod Long Range i 530 km kod Performance modela.

Ono što je jako bitan podatak je da se Model 3 može puniti brzinom od 120 kW dok se većina automobila na ovom testu mogu puniti brzinama od 50 kW.

Novi punjači od kojih je u Hrvatskoj postavljno tek pet, uz Tesline Superchargere, omogućavaju brzine punjenja Modela 3 i do 250 kW. Bitno je naglasiti i da se Tesle mogu puniti na javnim punjačima, ali i na svojoj mreži super punjača koju mogu koristiti samo Teslina vozila.

blank
Tesla Model 3 Standard
  • Battery
    62.3 kWh
  • Range
    381 km
  • Price
    41.9k
blank
Tesla Model 3 Performance
  • Battery
    82 kWh
  • Range
    560 km
  • Price
    53.9k

Tesla Model Y

Posljednji model koji je izašao s proizvodnih traka Tesle je Model Y. Napravljen kao nadogradnja Modela 3, riješio je sve i najmanje sitnice koje su znale mučiti vlasnike “trojke”, iako ih nije bilo puno.

Dok je Model 3 sedan, Model Y je SUV. Samim time je i nešto duži i širi od Modela 3 te viši za skoro 20 cm što daje više prostora za glavu.

Model Y dolazi u tri verzije Standard range po cijeni od 47.270 eura, Long Range po cijeni od 54.240 eura te Performance po cijeni od 59.990 eura, obje sa 75 kWh baterijom.

Iako je kapacitet baterije jednak kod oba modela, zbog jačih motora pada domet pa tako Long Range ima domet od 505 km, a Performance 480 km.

No bitno je naglasiti da Model Y još uvijek nije dostupan za narudžbe u hrvatskom zastupništvu Tesle pa ako ga zaželite, morat ćete ili pričekati ili uvesti iz većih europskih zemalja.

blank
Tesla Model Y Long Range
  • Battery
    75 kWh
  • Range
    505 km
  • Price
    54.2k
blank
Tesla Model Y Performance
  • Battery
    75 kWh
  • Range
    480 km
  • Price
    59.9k

Tesla Model S

Tesla Model S je vozilo kojem možemo zahvaliti današnju transformaciju tržišta. Prvi model izašao je danas već davne 2012. godine i progres izrade Modela S je konstantan. Za razliku od klasičnih automobila, Model S je kontinuirano dorađivan i danas imamo vrlo ispoliran automobil riješen svih dječjih bolesti.

Sa svojih 500 x 200 cm, Model S je nešto veći od Audija A6 i BMW Serije 5, a desetak centimetara kraći i par centimetara širi od Audija A8 i BMW Serije 7. S obzirom na to da Model S nudi i prostor za prtljagu ispod prednjeg poklopca “motora”, prostora ima više nego dovoljno.

Model S je dostupan za narudžbe u dvije verzije – Standard i Plaid. Već osnovna verzija ima bateriju kapaciteta 100 kWh koja omogućava doseg od čak 663 kilometara. Za verzije Plaid i Plaid+ kapacitet baterije još uvijek nije poznat, ali obećani doseg iznosi 628 km, odnosno 837 km za verziju Plaid+.

S obzirom na to da je ovdje riječ o premium automobilu, cijene nisu male, ali Model S je definitivno ‘best buy’ u svojoj klasi i po performansama i prema tome što nudi u opremi. Početna cijena za Standard iznosi 114.490 eura, a za Plaid 138.490 eura.

blank
Tesla Model S Standard
  • Battery
    100 kWh
  • Range
    663 km
  • Price
    114.4k
blank
Tesla Model S Plaid
  • Battery
    115+ kWh
  • Range
    837 km
  • Price
    138k

Tesla Model X

Nakon što je Model S napravio veliku transformaciju tržišta automobila i praktički probio put za sva električna vozila, Tesla je 2016. godine odlučio napraviti i Model X koji bi bio odgovor na rastuću popularnost velikih SUV-ova.

Model X je definitivno najveći automobil u našem vodiču sa svojih 505 x 210 cm, a može se naručiti u konfiguracijama s 4, 5, 6 ili čak 7 sjedala. Ovaj SUV ima i vrlo prostran prtljažnik, a uz dodatak prednjeg prtljažnika, bez problema možete prevesti i veće skupine ljudi na duža putovanja.

U početku se Model X nudio u dvije verzije, ali kao i s Modelom S, konstantno se mogao pratiti progres izrade. Tako su danas dostupne dvije verzije ovog SUV-a, a to su Long Range i Plaid. Osnovni Long Range dolazi s baterijom kapaciteta 100 kWh i dva snažna elektromotora pa ima doseg od 580 kilometara po WLTP-u.

S druge strane, verzija Plaid je najnovija verzija koja dolazi s čak tri elektromotora i novom baterijom (kapacitet još uvijek nepoznat) pa ima brutalno ubrzanje do 100 km/h za samo 2,6 sekunde, maksimalnu brzinu 262 km/h te doseg od 547 kilometara prema WLTP ciklusu.

Kao i s Modelom S, ovdje je riječ o iznimno luksuznom automobila pa cijene nisu male, ali se nudi vrlo mnogo. Početna cijena za Model X u Long Range verziji iznosi 122.490 eura, a cijena za Plaid verziju iznosi 142.490 eura.

blank
Tesla Model X Plaid
  • Battery
    90 kWh
  • Range
    547 km
  • Price
    142.4k
blank
Tesla Model X Long Range
  • Battery
    100 kWh
  • Range
    580 km
  • Price
    122.4k

blank
Volkswagen ID.3 Life
  • Battery
    58 kWh
  • Range
    420 km
  • Price
    44.2k

Volkswagen ID.3

Volkswagen je prvi proizvođač, nakon Tesle, koji je ozbiljno pristupio izradi električnih vozila. Dok sva ostala konkurencija na svoja električna vozila gledaju kao na malog brata koji će dobiti mjesto negdje u kutu salona, njemački proizvođač ima ozbiljne namjere zavladati tržištem s modelom ID. 3.

ID. 3 je trenutno dostupan u jednoj verziji, pod nazivom Life, koja sadrži bateriju kapaciteta 58 kWh i dolazi s elektomotorom snage 70 kW (95 KS).

S dosegom do 420 kilometara ima početnu cijenu od 44,246 eura.

blank
VW ID.4 Pro Performance
  • Battery
    77 kWh
  • Range
    455 km
  • Price
    51.8k
blank
VW ID.4 GTX
  • Battery
    77 kWh
  • Range
    455km
  • Price
    61.6k

Volkswagen ID.4

Samo godinu dana nakon predstavljanja ID.3-a, Volkswagen je predstavio i SUV u C-segmentu pod nazivom – ID.4. Riječ je automobilu koji je napravljen na istoj platformi kao i kompaktni model, ali donosi znatno više prostora, povišenu poziciju sjedenja i brojne stavke koje su dodatno dorađene.

ID.4 je u Hrvatskoj trenutno dostupan u dvije verzije , obje s baterijom kapaciteta 77 kWh koja im omogućuje oko 455 kilometara prema WLTP ciklusu.

One se razlikuju prema snazi elektromotora, pa tako ID.4 Pro Performance ima snagu od 70 kW ( 95 KS), a GTX od 77 kW, odnosno 105 KS.

Početna cijena za Pro Performance iznosi 51.846 eura, a za jaču verziju, GTX, iznosi 61.682 eura.

Newsletter

Značajni popusti i pogodnosti, svježe vijesti i korisne informacije. Jedan klik je dovoljan za upis ili ispis s newsletter liste.

Razmišljate li o kupnji električnog vozila?

Ako želite možete nam ostaviti svoju email adresu pa ćemo vas obavijestiti o popustima za kupnju EV za naše članove:

Ako želite možete nam ostaviti svoju email adresu pa ćemo vas obavijestiti o pogodnostima za vlasnike električnih vozila:

Scroll to Top