Audi A6 je od sada isključivo električni – donosimo ekskluzivne detalje s tajne premijere!

TLDR: Audi A6 e-tron, od sada je potpuno električni, dolazi u varijantama Sportback i Avant. Predstavljen nam je u Salzburgu, a nudi doseg do 756 km s baterijom od 100 kWh i podržava ultra brzo punjenje do 270 kW. Na novoj PPE platformi, razvijenoj s Porscheom, nudi iznimnu učinkovitost i inovativan dizajn. Unutrašnjost je opremljena naprednim MMI sustavom, head-up zaslonom proširene stvarnosti i panoramskim krovom s promjenjivom prozirnošću, pružajući luksuz i komfor. Saznajemo da prodaja u Hrvatskoj počinje u rujnu, a isporuke su planirane za prosinac.

Prošli tjedan bili smo u Salzburgu na tajnom predstavljanju novog Audija A6 e-tron, modela automobila koji je postao isključivo električni! Iako će ova vijest šokirati ljubitelje fosilaca, utjehu će moći pronaći u modelu A7, koji će ipak još neko vrijeme biti pogonjen i gorivom. No, mi ćemo se orijentirati na električnu sadašnjost i budućnost, pa pogledajmo što je to dobroga Audi pripremio!

blank

Kišni dani u Salzburgu, gradu povijesti, soli i Mozarta, postali su kulisa za predstavljanje nove ere Audija – prelazak jednog modela kompletno na struju. Nalazimo se kod Muzeja suvremene umjetnosti na brdu Mönchsberg s panoramom na cijeli grad. Ispod nas u stijenama nalazi se labirint tunela, liftova i parkinga. Ulazimo u montiranu betonsku kocku. Mobitel je zabranjeno unositi, a na ulazu nas dočekuje tim iz Audija koji jedva čeka predstaviti nam novitet i odgovoriti na sva pitanja.

blank

Tehnički detalji o A6 modelu

Na samom početku iznenadili su nas s impresivnim dosegom od čak 756 kilometara, koji omogućuje baterija od 100 kWh uparena s aerodinamičnom limuzinskom izvedbom. Naime, predstavnici Audija su nam posebno istaknuli da je baterija A6 modela tako zaokružena jer su njihovi inženjeri došli do zaključka da je to idealan kapacitet za putne krstarice – u idealnom omjeru težine, dosega i ultra brzog punjenja od snažnih 270 kW.

Neki prethodni Audijevi modeli imali su veće baterije, ali nisu imali ovako iznimno malu potrošnju. Ova baterija sastoji se od dvanaest modula i 180 prizmatičnih ćelija, s bruto kapacitetom od 100 kWh, odnosno 94,9 kWh neto.

blank

Pogon može biti stražnji s 367 KS ili svjetski poznat quattro pogon na sve kotače s 503 KS. Tako se na stražnjoj osovini nalazi PSM (sinkroni motor s trajnim magnetom), a ovisno o quattro izvedbi, na prednjoj osovini ASM (asinkroni motor) koji, kada se ne koristi, okreće se slobodno bez gubitaka kroz otpor – što bismo rekli, kotrlja se.

Već spomenuto punjenje od 270 kW jamči napunjenost do 80% za manje od 25 minuta, tj. u samo 10 minuta može se dobiti 310 km dodatnog dometa za nastavak putovanja. Sportski pogon quattro ubrzava do 100 km/h za brzih 3,9 sekundi, a Performance izvedba to postiže za 5,4 sekunde.

Početna cijena A6-ice je od 75.600 €, a za vas doznajemo da će prodaja u Hrvatskoj krenuti početkom rujna dok se prve isporuke očekuju u prosincu.

blank

Ovo je drugi model koji je napravljen na platformi PPE – Premium Platform Electric, koja je razvijena u suradnji s Porscheom. Prvi Audijev model na PPE platformi je novi Q6 e-tron. Novi elektromotori razvijeni za novu PPE platformu omogućuju čak 40 km dodatnog dometa zahvaljujući povećanoj učinkovitosti. Motori su 30% kompaktniji i 20% lakši, što je pravi napredak kroz tehniku!

Vanjski dizajn: estetika i aerodinamička učinkovitost

Audi kaže da je cijeli dizajn nove A6-ice revolucionaran korak. Na početku su se pitali treba li i koliko automobil izgledati električno, a sami su došli do zaključka da dizajn treba reflektirati inovacije pod haubom, kako ističe Sasha Heyde, voditelj vanjskog dizajna u Audiju.

Kada promatramo prednji dio auta, odmah vidimo zatvorenu prednju masku koja jasno ukazuje na električnu prirodu vozila. Takav dizajn maske omogućio je do sada najtanja dnevna svjetla na ijednom Audiju.

blank

Gledajući s boka, automobil izgleda proporcionalno. U oči upada snažan, upadljiv Audi A6 sa monolitnim izgledom i quattro ramenima. Ovaj čvrst i kompaktan izgled, gdje se svi elementi dizajna skladno spajaju u jednu cjelinu, naglašava stabilnost i snažan stav vozila na cesti. Quattro ramena odnose se na široke i izražajne blatobrane koji doprinose sportskom i luksuznom izgledu A6-ice.

Sportback verzija ima elegantnu krovnu siluetu koja završava stražnjim aerodinamičnim spojlerom, dok model Avant ima krovnu liniju u kombinaciji s vrlo brzo nagnutim C-stupom, napominju – inspiriran bivšim Audi 100 C2 modelom.

blank

Cijeli dizajn stražnjeg kraja vođen je aerodinamikom, s elegantnim stražnjim spojlerom sportskog izgleda. U donjem dijelu je ugrađen funkcionalan difuzor koji smanjuje otpor zraka, produžujući domet.

Zadnji kraj je istaknut svjetlosnom trakom koja se proteže cijelom širinom, omogućujući svjetleći Audi emblem i 3D grafiku. Glavni dizajner ističe da su s dizajnom postigli sve što su željeli.

blank

Unutrašnjost Audija A6 e-tron: Tehnologija i komfor na novoj razini

Unutrašnjost novog Audija A6 e-tron osmišljena je s pažnjom prema detaljima kako bi pružila maksimalan komfor i tehnološku inovaciju. Prvo što privlači i što se nama posebno svidjelo kao novitet je panoramski stakleni krov s promjenjivom prozirnošću pomoću kristala. Ovaj napredni krov omogućuje prilagodbu prozirnosti i količine svjetla koje ulazi u kabinu, stvarajući prozračan i svijetao prostor koji doprinosi osjećaju povezanosti s okolinom tijekom vožnje.

blank

Dizajn interijera je trodimenzionalan i visokokontrastan, s pažljivo postavljenim elementima koji naglašavaju prostornu arhitekturu. Središte kabine čini zaslon sa zakrivljenim 11,9-inčnim Audi virtualnim kokpitom za vozača i 14,5-inčnim MMI multimedijskim zaslonom osjetljivim na dodir.

Ovi zasloni omogućuju jednostavnu navigaciju kroz opcije i funkcije vozila. I taman dok biste pomislili da je to sve od zaslona, za suvozača je tu 10,9-inčni zaslon koji pruža personalizirano iskustvo kroz Active Privacy Mode, jer omogućuje uživanje u zabavnom sadržaju poput filmova i serija bez ometanja vozača.

blank

Audi A6 e-tron također dolazi s opcijskim head-up zaslonom proširene stvarnosti (AR HuD), koji projicira ključne informacije izravno na vjetrobransko staklo. Otvori za zrak su tanki i diskretno integrirani u dizajn, dok su ekrani opcijskih virtualnih vanjskih retrovizora smješteni unutar vrata.

Osnovne funkcije, kao što su podešavanje retrovizora, svjetala i zaključavanja, integrirane su u središnju kontrolnu ploču u vozačevim vratima.

Unutrašnjost Audija A6 e-tron nudi obilje prostora za pohranu, uključujući središnju konzolu s držačima za čaše, bežičnim punjačem za mobitel i pretincem ispod naslona za ruke s preko pet litara kapaciteta. Prtljažnik nudi 502 litre prostora u oba modela, Avant i Sportback, dok preklapanjem stražnje klupe kapacitet spremišta raste na 1422 litre u Avantu i 1330 litara u Sportbacku. Dodatni prednji prtljažnik, tzv. frunk, nudi 27 litara prostora, a kapacitet vuče vozila iznosi 2100 kg.

Sve ove značajke unutrašnjosti Audija A6 e-tron pružaju vrhunsko iskustvo za vozača i putnike. Audi je još jednom demonstrirao svoju sposobnost da spaja luksuz, tehnologiju i udobnost u jednom vozilu, a mi jedva čekamo isprobati A6 e-tron i podijeliti Vam naše dojmove!

Written by: Josip Vukušić, tajnik Strujnog kruga
Photos by: Audi

blank

Newsletter

Značajni popusti i pogodnosti, svježe vijesti i korisne informacije. Jedan klik je dovoljan za upis ili ispis s newsletter liste.

Razmišljate li o kupnji električnog vozila?

Ako želite možete nam ostaviti svoju email adresu pa ćemo vas obavijestiti o popustima za kupnju EV za naše članove:

Ako želite možete nam ostaviti svoju email adresu pa ćemo vas obavijestiti o pogodnostima za vlasnike električnih vozila:

Scroll to Top