7 dana s Tesla Model 3 Highland

TLDR: Tesla Model 3 Highland donosi tišu vožnju s više automatizacije, ali osim ako ne posjedujete Tesla vozilo, nije nužno dovoljan napredak za zamjenu.

Svaki test je subjektivan, pa tako i ovaj. Svaki test ima neki svoj kut gledanja, a taj kut je kod svakog ispitivača drugačiji. Netko gleda udobnost, netko lakoću ulaska i izlaska iz vozila, nekoga smeta puno pipkati po autu, a nekome je previše dosadno pa voli svako malo nešto pritisnuti.

Ovaj test će biti napravljen iz kuta vozača koji već vozi Teslu i koji je Teslu odabrao zato što smatra da je to najbolji auto na tržištu. Ovdje se neće uspoređivati Tesla Model 3 Highland s ostalim modelima električnih vozila na tržištu, već isključivo što nam donosi Highland u odnosu na dosadašnji Model 3.

Highland (ovako ću ga nazivati tijekom teksta) ima za cilj izbaciti apsolutno sve što ne treba. Možda se može učiniti da u tome malo pretjeruje, ali već nakon tjedan dana počinju se uviđati prednosti, ali naravno i mane. Proces maksimalnog pojednostavljivanja vožnje teče ovako nekako.

Kako sam već imao aplikaciju za Teslu, nisam je morao ponovno instalirati i prijavljivati se, već sam se samo ulogirao s novim podacima koje sam dobio od Tesle. Čim sam primio kvaku, auto se otvorio kao da prije toga nije bio ni zaključan. Nikakvog zvuka, nikakvog klika, paljenja svjetala – ništa. Samo se auto otvorio. Sjeo sam, zavezao se i auto je bio „upaljen“ i u brzini. Nisam trebao ništa stiskati, nema tipke Start – auto nije glup. Nisi sjeo u auto i zakopčao se zato da bi gledao Netflix; očito želiš nekamo ići. To ne znači da je auto krenuo; dok ne pritisneš papučicu akceleracije, auto ne ide nikamo. Međutim, to znači da je auto potpuno spreman za kretanje.

Auto zna i ideš li naprijed ili natrag. Ima 7-8 kamera koje znaju gdje se auto nalazi i je li logično da kreneš naprijed ili natrag. Vjerojatno iz gomile podataka koje su skupili znaju da ljudi obično ne kreću prema zidu, već u suprotnom smjeru.

Isto vrijedi i za izlazak. Čim ste otkopčali pojas, auto je u parking modu. Zatvarate vrata iza sebe i odlazite, a auto će se pobrinuti da se prozori podignu i da se vrata zaključaju.

blank
Courtesy of Tesla, Inc

Ta automatizacija je ono što Teslu čini Teslom. Kao što sam na početku rekao, za one koji vole pritiskati tipkice, vaditi ključeve, tražiti ključeve po kući i slično, ovo nije auto za njih.

Highland je puno tiši, puno bolje prelazi preko ležećih policajaca, a glazba ima daleko više basa nego prijašnji model. Softver je nešto moderniji, ali najveće promjene su u izbacivanju dvije ručice iza volana. Jedna je služila za davanje žmigavaca, a druga za mijenjanje brzina, odnosno paljenje autopilota.

Desna ručica, za brzine i autopilot, savršeno je zamijenjena; nema apsolutno nikakve potrebe za njom. Lijeva, za žmigavce, malo je kontroverzna. Dok je nekada čak i lakše dati žmigavac novim sustavom tipke na volanu, ponekad vam jako nedostaje. Rekao bih da vam nedostaje kada naglo poželite promijeniti traku ili kada želite dati žmigavac u zavoju (npr. rotor). Nije to ništa strašno, ali treba nekoliko tjedana da se potpuno naviknete na novi sustav. Koji je bolji, ne znam, ali znam da je minimalizacija upravo ono što očekujem od modernih vozila. Vrijeme fizičkih prekidača je prošlo, danas je vrijeme da auto misli za nas i da sam obavlja poslove.

Kad pogledate Highland, vrlo je očito da se auto sprema izbaciti i volan i papučice te potpuno se prepustiti automatskoj vožnji. Sa smanjenjem regulacija koje se očekuju od Trumpa, možda već sljedeće godine vidimo Tesle po Americi kako voze bez ikoga u kabini?

Model koji sam testirao je Performance, što znači da ima 510 KS i ubrzanje od 2,9 sekundi do 100. Mislim da vam ne moram ni govoriti kakva je to zabava. Međutim, nakon nekoliko dana stiskanja i smijanja, moje ubrzanje na semaforima vratilo se na 10% dostupne snage. Jednostavno više nije bilo potrebno. I s 10% snage bio sam daleko ispred svih, do te mjere da je izgledalo čudno drugima kamo se toliko žurim.

Ta dodatna snaga i velika baterija od 75 kWh dolaze, nažalost, i s velikom potrošnjom. Prosječna potrošnja na autoputu iznosila je 230 Wh/km, što prevedeno u brojke shvatljive običnom korisniku znači da domet na autoputu brze vožnje iznosi 350-360 km. Takav isti domet ima i Highland Standard model koji košta 19.000 eura manje. Doduše, ubrzanje raste na 5,3 sekunde, ali kao što sam maloprije napisao, ta potreba za zabavom splasne nakon par dana.

blank
Courtesy of Tesla, Inc

Highland Performance smatram najboljim autom na tržištu, ali uz Tesla M3 Standard za 19.000 eura manje, malo mi je preskup. Highland tako nema konkurenciju izvan svoje matične kuće – konkurencija mu je gotovo jednako vozilo koje ima nešto manju bateriju, ali i manju potrošnju, a košta 39.990 eura dok je cijena Highlandera 57.490 eura.

Kada sam razmišljao hoću li prodati svoju Teslu M3 iz 2021. i kupim novu, došao sam do zaključka da u ovom trenutku ne bih bio spreman platiti više od 2-3 tisuće eura kao nadoplatu. Auto koji trenutno vozim je toliko dobar da je Highland kao da umjesto iPhonea 14 Pro kupujem iPhone 16 Pro. Bolji je, ali ne toliko da bih bio spreman na zamjenu.

I za kraj, kupiti ili ne kupiti? Ako ne posjedujete Teslu, apsolutno da. Ako već posjedujete Teslu koja nije starija od 5 godina, ne vidim razlog.

Written by: Hrvoje
Photos by: Tesla Press Release

Newsletter

Značajni popusti i pogodnosti, svježe vijesti i korisne informacije. Jedan klik je dovoljan za upis ili ispis s newsletter liste.

Razmišljate li o kupnji električnog vozila?

Ako želite možete nam ostaviti svoju email adresu pa ćemo vas obavijestiti o popustima za kupnju EV za naše članove:

Ako želite možete nam ostaviti svoju email adresu pa ćemo vas obavijestiti o pogodnostima za vlasnike električnih vozila:

Scroll to Top