TLDR: Wanderer je redizajnirana i poboljšana verzija klasičnog TC modela, a to se itekako osjeti.
Kad dođu ljetni dani i po prvi put sjedemo u automobil u kojemu je vjerojatno 40 stupnjeva po Celzijusu, zavalivši se u udoban naslonjač koji instant zalijepi novu ispeglanu košulju koju smo obukli na friško oprana leđa, sjetimo se da smo si prošle godine obećali razmotriti opciju kupnje prijevoznog sredstva na dva kotača.
S poticajima pred vratima, za Vas smo testirali još jednu uspješnicu iz flote Super SOCO-a, a ovog puta naš odabir je pao na model TC Wanderer. Ovaj model je po službenim deklaracijama redizajnirana i poboljšana verzija klasičnog TC modela kojeg smo također testirali i detaljno opisali prije dvije godine.
Super SOCO TC Wanderer uistinu i jest poboljšanje u svakom smislu. Naime, Wanderer kao i klasičan TC također iz tvornice dolazi kao ograničen na 45 km/h, kako bi bio pogodan za vozače s B kategorijom, ali po želji kupca se može otključati i do 75 km/h. Upravo u takvom slučaju snažniji elektromotor nudi onaj korak dalje po pitanju snage jer se pruža se puno veća fleksibilnost i iskoristivost u različitim uvjetima.
S obzirom na to da godinama vozim skuter od 250 ‘kubika’ te sam malo većih dimenzija, imao sam osjećaj da bi klasičan model TC udovoljavao potrebe vozača koji svojim dimenzijama nisu viši i širi od Tom Criusea. No sada kada sam sjeo za volan Wanderera, odmah se osjeti da će isti zadovoljiti potrebe modernog vozača ili vozačice sa naših prostora (čitaj – težih ljudi).
Wanderer je tri milimetra niži od klasičnog TC modela, ali je nekoliko centimetara širi i duži. To je i poprilično osjetno jer s mojih 1,90m se mogu puno udobnije smjestiti. Čini mi se da i sjedalo ima malo više spužve pa je vožnja udobnija, iako je i TC model bio poprilično udoban.
Osim većih dimenzija, testni model nam je došao s dvije mobilne baterije koje se ne moraju nužno izvaditi iz spremnika da bi se napunile. Naime, poboljšanje na Wandereru je svakako opcija punjenja baterija dok je skuter parkiran i dok su bateriju u njemu, ali ako je potrebno, baterije se vrlo jednostavno mogu i izvaditi te odnijeti u stan ili ured kako bi se napunile.
Baterije su 60-voltne s kapacitetom od 32 Ah. Sam domet naravno ovisi o načinu vožnje koji je u našem slučaju za vrijeme testa bio poprilično agresivan, a s takvom vožnjom ostvarivali smo oko 90 – 100 kilometara dometa. Tu nam se pokazalo i da je tvornička procjena poprilično realna jer se s jednom baterijom predviđa doseg od 55 kilometara pri 45 km/h.
Punjenje baterija je također odgovaralo tvorničkim specifikacijama. Za punjenje jedne baterije je potrebno nešto više od tri sata te bi ovdje mala zamjerka bila u činjenici da nije razrađen sistem paralelnog punjenja obje baterije istovremeno, osim ako nemate dva punjača, ali je opet praktično da se možete voziti i s jednom baterijom dok se druga puni kod kuće.
Za osobne potrebe definitivno bi uzeo dvije baterije prilikom kupovine Wanderera jer dnevno prelazim veće kilometraže, a to pruža i puno veću fleksibilnost. No ako mislite da vam je 50-ak kilometara dnevno i više nego dovoljno, jedna baterija će biti sasvim u redu. Također, ako skuter planirate voziti na otocima ili u manjim sredinama, Wanderer i s jednom baterijom je vrlo dobar izbor.
No kako se vozi ovaj Super SOCO? Wanderer je vrlo ugodan za vožnju. Kotači od 17-cola mu pružaju odličnu okretnost, hidraulički amortizeri stvarno jako lijepo upijaju sve neravnine na cestama, a kočnice bez ikakvog problema zaustavljaju skuter i pri maksimalnim brzinama.
Wanderer ima snažniji elektromotor od klasičnog TC modela pa mu to pruža veću snagu i veći okretni moment za 16 posto. Maksimalna snaga ovog elektromotora je tako 3.500 W, dok okretni moment iznosi 180 Nm. Iako to možda ne zvuči kao velika razlika, tih 16 posto povećanja snage se poprilično osjeti. Maksimalna brzina mu je, kao što je spomenuto, povećana na 75 km/h.
Također, vrijedi se dotaknuti i položaja sjedenja koji je kao na motociklu, a ne kao na skuteru. Skuter u pravilu možda ima nešto veću udobnost, ali položaj sjedenja kao na motociklu pruža osjećaj kao da imate puno veću kontrolu i sigurnost u vožnji. Sa spomenutom većom snagom, Wanderer stvarno pruža idealno rješenje za gradsko prijevozno sredstvo.
Konačno – cijena. Super SOCO TC Wanderer ima početnu cijenu od 3.990 eura (oko 30 tisuća kuna), a ovakav model s duplom baterijom koštat će vas 5.491 euro (oko 41 tisuću kuna). No ukoliko će poticaji FZOEU-a biti kao i prošle godine, to znači da osnovni model može biti vaš već za oko 3.200 eura, odnosno oko 4.390 eura za model s dvije baterije.
U svakom slučaju pristupačna cijena i jako atraktivan dizajn zaslužuje vaše razmatranje; čak i bez poticaja Wanderer zvuči kao jako dobra ponuda. No u kombinaciji s državnim poticajima i popustom kojeg smo za Super SOCO modele osigurali članovima Strujnog Kruga u trgovini e-Bike, ovaj skuter može biti vaše idealno rješenje za gradske gužve.
Written by: Ante Beban
Photos by: Tin Koren