Testirali smo električni skuter Super SOCO CPx koji je snažniji, duži i robusniji od svog prethodnika.
Evo što smo o njemu doznali u sedam dana vožnje. 😉
Prošle godine imali smo priliku voziti Super SOCO TC – električni skuter koji izgleda poput ‘cafe racera’, ali ima snagu poput klasičnog skutera od 50 ‘kubika’. Iako smatram da je to jedan od najljepših skutera općenito na tržištu, osobno mi je bio preslab s obzirom na moju naviku vožnje znatno snažnijih skutera.
No, za početak ove sezone na test nam je stigao električni skuter koji savršeno odgovara svim mojim zahtjevima, a zapravo donosi i mnogo više – Super SOCO CPx.
Riječ je o znatno snažnijem, dužem i robusnijem skuteru iz iste tvornice koji stvarno može zamijeniti bilo koji skuter do 125 ‘kubika’.
Za početak, ukratko o specifikacijama – pokreće ga elektromotor snage 4 kW i 171 Nm okretnoga momenta, ima dvije litij-ionske baterije 60V/45Ah, maksimalnu brzinu od 90 km/h i sveukupno 144 kilograma. Ima zapravo sve što je u teoriji potrebno za brz i praktičan gradski skuter. I moram priznati, sedam dana sa CPx-om je stvarno bio užitak. Skuter je udoban, okretan i izvrsno izbalansiran. Bio bi malo sretniji s opcijom da se volan za koji stupanj više može zaokrenuti kako bi se polukružno okretanje odradilo u manjem luku, ali to su sad finese.
Definitivno najzanimljiviji detalj na ovome skuteru je tzv. jednokrilni motor u kotaču, patentiran upravo od strane Super SOCO-a. Osim što motor ima gotovo 91% iskoristivosti energije, za razliku od drugih takvih skutera, kod CPx-a je potrebno samo pet minuta da se zamijeni guma na tom kotaču.
Testni primjerak CPx-a bio je opremljen s dvije baterije (moguće je naručiti i verziju s jednom baterijom), od koji svaka pruža 50-60 kilometara dosega prosječne vožnje u najsnažnijem modu. To znači da je s ovakvim CPx-om moguće prelaziti cca. 110 kilometara po punjenju, a službeni podaci navode i doseg od 140 kilometara, ali u prvom modu vožnje koji ograničava skuter na 45 km/h. Prednost njegovih baterija je i mogućnost da se iste mogu izvaditi pa se tako primjerice možete voziti s jednom baterijom dok se druga puni, a prednost je i ako živite u stanu te nemate parkirno mjesto s utičnicom – jednostavno parkirate skuter, izvadite bateriju i odnesete ju u stan na punjenje. Samo uzmite u obzir da jedna baterija teži 18 kilograma pa će to svakako biti svojevrstan trening.
Stavka kojom uvijek ostanemo ugodno iznenađeni za Super SOCO skutere je kvaliteta završne obrade. Ne samo da je završna obrada više nego očekivana od kineskog vozilo, nego je općenito znatno bolja nego na većini skutera renomiranih proizvođača. Dizajneri su obratili pažnju na gotovo svaki detalj. Jedino bi možda volio da sjedalo ima malo više ‘fila’ kako bi dulje vožnje bile udobnije. LED svjetla na ovom skuteru su bila osvježenje jer po noći izvrsno osvjetljavaju cestu. Specifikacije točnije kažu da prednja svjetla ‘bacaju’ svjetlost do 75 metara, odnosno jačine su do 29.000 cd. Također, na ekranu se nalaze svi potrebni podaci poput brzine, dosega i razine obje baterije, a iako je digitalni ekran, u svim uvjetima se sve može lijepo iščitati s njega.
Sve u svemu, Super SOCO CPx ostavlja odličan dojam i pruža vrlo dobar omjer uloženog i dobivenog. Svakako bi preporučio kupnju druge baterije jer se njome iskustvo vožnje uvelike poboljšava, ali čak i s jednom baterijom bi bilo moguće imati sasvim zadovoljavajuće iskustvo.
Početna cijena CPx-a iznosi 31,990 kuna, s jednom baterijom, a ako se odlučite na verziju s dvije baterije, cijena iznosi 14,290 kuna više. No požurite li u trgovinu eBike po svoj primjerak te iskoristite popust Strujnog kruga i poticaje FZOEU-a, njegova cijena pada na samo 18,234 kune za osnovnu verziju, odnosno 26,379 kuna za verziju s dvije baterije. Tako CPx možete dobiti za cijenu za kakvu praktički niti jedan sličan skuter nije moguće dobiti. Osim ove, dostupna je i verzija za B kategoriju čija je brzina ograničena na 45 km/h i čija je cijena manja za oko 2000 kuna.
Written by: Ante Beban
Photos by: Tin Koren