7 dana s Volvom XC40 Recharge

TLDR: Volvo XC40 Recharge pruža totalno drugačiji osjećaj premiuma, a i jedan je od rijetkih EV-ova koji ima dobru efikasnost iako je napravljen na ICE platformi.

Početkom 2018. godine bio sam na regionalnoj premijeri Volva XC40 i iako sam često imao priliku biti na domaćim prezentacijama novih automobila, upravo ta prezentacija mi je jedna od onih koja mi je baš ostala urezana u sjećanju.

Naime, bilo mi je to prvo iskustvo za volanom Volva kojeg sam dugo htio isprobati, ujedno mi je to bilo prvo iskustvo vožnje automobila s pogonom na sve kotače po snijegu, a okolina probne vožnje također je bila posebna jer smo kružili oko Triglava kroz Sloveniju, Italiju i Austriju.

Volvo XC40 mi je zahvaljujući toj prezentaciji ostao u sjećanju kao automobil koji je baš odstupao od svoje konkurencije. Osim što je bio vrlo udoban, snažan motor i pogon na sve kotače bili su odlično usklađeni, ali ono što sam najviše isticao je totalno drugačiji skandinavski luksuz u unutrašnjosti.

Volvo XC40 Recharge

Bio je to jedan od prvih automobila koji je imao minimalističku unutrašnjost, ali stilski jako dobro uređenu, obloženu vrlo kvalitetnim materijalima i s gotovo savršenom završnom obradom. Stoga kad sam čuo da nam stiže novi XC40 Recharge na test, strašno me zanimalo hoće li mi ponovno ostaviti takav dojam ili će imati osjećaj kao da je zastario.

I moram priznati da XC40 ni nakon pet godina na tržištu nije razočarao. Ulaskom u automobil primjećujem da je svaki detalj na svojem poznatom mjestu, ali info-tainment sustav koji inače odmah odaje godine automobila je zamijenjen jednim od osobno najboljih sustava trenutno na tržištu.

Naime, Volvo je u svoje modele integrirao Googleov info-tainment sustav koji je znatno brži i pregledniji od zastarjelih klasičnih sustava te vozačima pruža odličnu povezivost. Tu je i već integrirani Google Maps koji prikazuje live podatke iz prometa, a ujedno dobro procjenjuje domet automobila na putovanjima.

Volvo XC40 Recharge

No ajmo kratko o specifikacijama ovog automobila. XC40 Recharge je najmanji SUV u ponudi Volva, ali je bez obzira na to vrlo prostran i za putnike sprijeda i za putnike straga. S 4,4 metra dužine je veći od primjerice Peugeota e-2008 i MG ZS-a, dok je desetak centimetara manji od Audija Q4 e-trona.

Prtljažnik straga ima obujam od 419 litara, proširiv na 1.295 litara sklapanjem stražnjih sjedala, dok prtljažnik sprijeda ima obujam od 31 litre – dovoljno za kablove za punjenje i primjerice paket prve pomoći. Takvim dimenzijama može sasvim komotno služiti kao obiteljski automobil.

XC40 Recharge je dostupan s dvjema verzijama baterija, a to su 69 kWh i 82 kWh. Ukoliko birate verziju s većom baterijom, moguće je birati i između dvije verzije pogona. U slabijoj verziji XC40 dolazi s jednim elektromotorom i stražnjim pogonom, dok u snažnijoj verziji dolazi s dva elektromotora i pogonom na sve kotače.

Osnovna verzija pogonjena jednim elektromotorom ima snagu od 185 kW (285 KS) i 420 Nm okretnoga momenta, dok snažnija verzija s dva elektromotora ima ukupnu snagu od 300 kW (408 KS) i 670 Nm okretnoga momenta. Takvom snagom stiže do 100 km/h već za 4,8 sekundi, a maksimalna brzina je ograničena na 180 km/h.

blank

Testni primjerak je upravo najsnažnija verzija s dva elektromotora i s većom baterijom te moramo priznati da stvarno oduševljava. Prvi put kad sjednete u Volvo, malo je potrebno da se naviknete na raspored u unutrašnjosti, ali već nakon nekoliko prijeđenih kilometara, osjećate se kao doma.

Materijali u unutrašnjosti su iznimno kvalitetni pod rukom, panoramski krov dodatno povećava osjećaj prostranosti, a zanimljivo je da se sjedi i poprilično visoko u usporedbi s drugim SUV-ovima u klasi pa imate osjećaj da ćete moći savladati gotovo sve terene.

Međutim, kad sam tek sjeo u automobil i krenuo voziti, bilo je isključeno regenerativno kočenje, a na prvu nigdje nisam mogao primijetiti kako se isto uključuje. Vožnja bez takvog „kočenja motora“ mi je bila strašno čudna jer ga danas imaju gotovo svi EV-ovi i na prvu sam se zapitao pa nisu valjda napravili električni automobil bez toga.

No već na prvom semaforu krenuo sam istraživati po meniju i konačno našao stavku koju bi svaki električni automobil trebao imati – one pedal drive, odnosno mogućnost vožnje s jednom pedalom kojom se auto uz regenerativno kočenje zaustavlja sve do 0 km/h. Jednom kad sam to uključio, gradska vožnja je postala pravi užitak.

blank

Vožnjom po gradu i otvorenoj cesti bila je stvarno razumna potrošnja. XC40 Recharge nam je takvom vožnjom trošio oko 18,6 kWh/100 kilometara, što nam je omogućavalo doseg od cca. 440 kilometara po jednom punjenju. Svakako treba uzeti u obzir da je vanjska temperatura bila oko 15-20°C, ali i da ga nismo pretjerani štedjeli.

S druge strane, velika masa i ne pretjerana aerodinamičnost ima svoj danak na autoputu gdje smo prilikom testa izračunali doseg od 300-injak kilometara (prosječne brzine oko 130 km/h), odnosno potrošnja je iznosila oko 27 kWh/100 km. Svakako treba uzeti u obzir da je testni XC40 još uvijek bio opremljen zimskim gumama što je također utjecalo na dio dosega.

No vožnja je u svim uvjetima bila iznimno udobna, bez obzira na 20-inčne aluminijske felge. Čak i na 40-ak kilometara vožnje po makadamskoj Majstorskoj cesti Volvo je pružao osjećaj kao da je konačno došao na svoje. To pokazuje da iako je XC40 primarno gradski šminker, bez problema trpi i povremene izlete u prirodu i van asfalta.

Iako smo već u startu testa opisali koliko nam se svidio integrirani Googleov info-tainment, stvarno nam je bilo zanimljivo vidjeti koliko je dobro usklađen s automobilom te kako precizno izračunava stanje baterije prilikom dolaska na željenu destinaciju. Slično smo imali priliku vidjeti praktički jedino kod Tesle, a to je stvar koja itekako može olakšati putovanje.

blank

Još jedna velika prednost Volva je što se na DC punionicama može puniti snagom do 205 kW pa je punjenje na IONITY punjačima bilo ekspresno. XC40 Recharge se tako i s tom većom baterijom napunio od 20-90 posto za manje od 30 minuta pa čak i dulje putovanje s njime nije zahtjevno.

S druge strane, na AC punionicama omogućeno je punjenje do 11 kW snage pa će od 0-100 posto napunjenosti biti potrebno oko 8 sati i 30 minuta. To je svejedno još uvijek sasvim razumno za svakodnevno korištenje, a jednom kad ga napunite, danima ćete biti mirni prolazite li prosječnu hrvatsku kilometražu.

Konačno – cijena. Početna cijena za Volvo XC40 Recharge u osnovnoj verziji iznosi 54.995 eura (oko 414 tisuća kuna), dok cijena testnog primjerka, koji je ujedno i najopremljeniji model, iznosi oko 68.835 eura, odnosno 518 tisuća kuna. Možemo se složiti da cijena nije mala, ali je vrlo slična konkurentima u premium klasi, u koju Volvo itekako pripada.

Tekst i fotke by: Ante Beban i Tin Koren

Powered by: Continental Hrvatska

Newsletter

Značajni popusti i pogodnosti, svježe vijesti i korisne informacije. Jedan klik je dovoljan za upis ili ispis s newsletter liste.

Razmišljate li o kupnji električnog vozila?

Ako želite možete nam ostaviti svoju email adresu pa ćemo vas obavijestiti o popustima za kupnju EV za naše članove:

Ako želite možete nam ostaviti svoju email adresu pa ćemo vas obavijestiti o pogodnostima za vlasnike električnih vozila:

Scroll to Top