TLDR: ID.3 je car osvjetljenja, auto za kojim se ljudi okreću.
Svatko testira vozila iz svog kuta, no ako ste vozač visok 194 cm, prvo što Vas zanima jest koliko sjedalo možete pomaknuti unatrag. Moj je prvi ulazak u ID.3 praćen osmijehom od uha od uha jer sjedalo u ID.3, ne samo da mogu povući dovoljno unatrag, već ako ga potpuno odmaknem ne mogu dotaknuti papučice.
Zajedno sa sjedalom ide i volan, baš kao da je na pokretnoj traci Lidla, i ne zaustavlja se bez obzira na to koliko ga željeli ili trebali izvući. Zapravo se ID.3 pokazao kao izuzetno komforan auto s mnogo više prostora nego što mislite da ima kad ga izvana gledate. ID.3 je odgovor na Teslin Model 3 pri čemu ga je u nekim poljima čak prestigao. Oni koji su pomislili da se radi o kvaliteti izrade, u krivu su. Teslin Model 3 i ID.3 su jednako visoke kvalitete izrade, ali ono u čemu ID.3 briljira jest – osvjetljenje.
Nema osobe koja neće ostati „šokirana“ kada u ID.3 uđe po mraku. Osvjetljenje izgleda kao da je kopirano iz najmodernijih Airbus i Boeing aviona – ostavlja bez daha. Auto i izvana izgleda magično. Kad smo stali kod McDonaldsa u Vukovoj Gorici, cijeli se red ljudi ispred McDonaldsa, a ne moram Vam ni govoriti koliki je to red, okrenuo i zagledao u ID.3. Izgledalo je kao da je vozilo budućnosti stiglo u rodni kraj Nikole Tesle. Doduše kojih 100 km sjevernije, ali Nikola je zasigurno tuda prolazio na putu do Beča.
ID.3 je rađen iznova što znači da nema nasljedstva prijašnjih modela, a posao je odrađen prilično dobro. Puno je tu bilo igre; primijeti se da su dizajnerima bile odriješene ruke, a sam rezultat je jako zanimljiv. Auto se otključava čim mu se približite, kreće čim ubacite u brzinu te nije potrebno pritisnuti START ili nešto drugo, glazba se ugasi kad izađete iz vozila, klima je pametna, a multimedija drugačija od onoga što smo do sada viđali u drugim vozilima. To kretanje ispočetka uzrokovalo je, međutim, da sve kasni pa tako naš testni model čeka veću nadogradnja infotainment sustava koja dolazi tek krajem trećeg mjeseca. Ta bi nadogradnja trebala riješiti većinu problema, no nemamo informacije hoće li nadogradnja stići over the air, automatski preko interneta ili će vozilo trebati na servis.
Primijetio sam da ID.3 ima e-SIM karticu pomoću koje je spojen na Internet pa možda postoji nada da će Volkswagen kopirati vjerojatno najbolju Teslinu osobinu – nadogradnju putem interneta.ID.3 je prvi nakon BMW-a koji nudi bežični Apple Car Play, a koji definitivno ne smijete propustiti pri odabiru dodatne opreme. Ta opcija Vam omogućuje da vidite ekran svog mobitela na velikom ekranu vozila i riješite se Nokia stil multimedije kakva dolazi uz ID.3. Ne moram niti govoriti da se navigacija ne može mjeriti ni s Wazeom ili Google Mapsom, a Apple CarPlay je rješenje tog problema.
Najviše zamjerki imam na poliranje softvera. Koliko su god Nijemci poznati po preciznosti u strojarstvu, u softveru su Amerikanci carevi. Papučica gasa je neprecizna, auto prvo krene lagano, a onda samo poleti prema zidu. Budući da je kočnica namještena tako da ju morate stisnuti jače, nekoliko puta me oblio znoj. Ima tu još posla.
Osobno sam po tom pitanju bio najsretniji s Peugeotom e-208 koji je najbolje odradio taj dio podešavanja. Ugodne, precizne i mekane papučice – užitak za vožnju. S obzirom na to da su današnja vozila napravljena po principu drive by wire i da je sve to samo kod u nekom modulu, žao mi je što se nije malo više potrudilo oko toga.
Iako je riječ o prilično velikom vozilu za koje bih očekivao loš otpor zraka, ID.3 je „odgulio“ 300 kilometara na autoputu s jednim punjenjem i put od Zagreba do Zadra za samo 3 sata. Doduše, stali smo na 5 minuta za svaki slučaj jer nam je to bio prvi susret s vozilom, no nismo ni to trebali; put smo mogli prijeći u komadu, samo se nismo usudili. S obzirom na to da se radi o modelu od 58 kWh baterijom, ovo je odličan domet. Nissan Leaf sa 62 kWh baterijom je na istom testu prešao samo 250 km.
ID.3 ima i Matrix LED svjetla. Većina čitatelja neće imati pojma što sam sada napisao pa ću malo pojasniti. Zamislite da se svijetlo sastoji od 15-20 okomitih pruga svijetla koje se pale i gase neovisne jedna o drugoj. Uz pomoć kamere i pametnog softvera upalit će se samo onaj dio dugog svijetla koji ne smeta vozilima ispred Vas. Tako možete imati upaljena duga svijetla iako je vozilo ispred Vas ili dolazi iz drugog smjera. Softver će pratiti vozila te paliti i gasiti okomite pruge svijetla kako se ona miču. Stvar izgleda nevjerojatno dobro: auti prolaze, Vaše svijetlo se pomiče i prilagođava situaciji na cesti, a sve oko Vas bliješti kao da je dan.
Ima pogon straga što baš i nije neka sreća, međutim, nemojte to uspoređivati s klasičnim vozilima na stražnji pogon. Električna vozila su toliko automatizirana da se stvarno silom morate truditi kako biste ga izbacili iz putanje, a čak se i tada ID.3 vrlo brzo vraća u traku. Isto tako ima stražnje bubanj kočnice, no niti to Vas ne treba zamarati. Električna vozila većinu vremena koče regenerativnim kočenjem gdje se energija vraća u baterije i na taj način se kočnice uopće ne troše. Na kraju, ID.3 nije auto namijenjen za trke već za ugodnu vožnju po gradu i na autocesti.
Volkswagen je kao i svaki europski proizvođač zakomplicirao cijene do maksimuma pa će Vam za odabir modela trebati diploma. Čak 8 početnih modela plus cijela lista dodatne opreme, prisili će Vas da birate danima. Ako ste jedni od neodlučnih, već danas krenite slagati konfiguraciju jer su poticaji iza ugla – u travnju.
S bežičnim Apple CarPlayom i over the air update funkcijom, ID.3 se jako približava Tesla Modelu 3 od kojeg je jeftiniji skoro 10.000 eura i uz to donosi veću bateriju. Isplati li Vam se platiti 10.000 eura za Tesla super punjače i samovožnju? Odgovor znate samo Vi, ali ako je odgovor negativan, bez straha krenite prema VW salonu, uživat ćete u svakom kilometru.
Naravno, ako se odlučite na kupnju ID.3, obavezno se prije kupnje učlanite u Strujni krug jer možete ostvariti popust vrijedan više od 150 godišnjih članarina!
Photo credits by Antun Cerovečki
Written by Hrvoje Prpic, president of Strujni krug