7 dana s Tigrom

TLDR: E-Fun Tiger cijenom konkurira većini maxi skutera, a doseg mu je doslovno kao i gradskom električnom autu.

Kažu da su topliji i manje kišniji dani pred nama pa uzevši taj podatak u obzir, u Strujnom Krugu smo se odlučili napraviti i seriju testova koje ćemo posvetiti električnim vozilima na dva kotača.

Iako se toliko ne piše o takvim vozilicama, ovaj je segment vrlo ozbiljno shvaćen unutar auto-moto industrije pa su čak i BMW, Ducati, Piaggio te čak i Harley Davidson na tržište izbacili svoje potpuno električne primjerke.

Možete li uopće zamisliti Harleyja Davidsona, kao posljednji stup obrane klasičnih „petrolheadovaca“, kako pod vama ne rokće i brunda, nego samo proizvodi uhu ugodan zvuk struje? Čini se da ćete morati.

No u pravilu kad pomislimo na električne „dvokotače“, uvijek nam na pamet prvo padnu skuteri, a jednog takvog smo ovih dana imali priliku testirati. City Coco nam je na sedmodnevni test dao ZAP/E-Fun Tiger koji je zapravo električna verzija maxi skutera, a njime sam bio ugodno iznenađen.

Tiger je naravno iz Kine, produkt tvornice Xiamen E-Fun Vehicle Co. Testni primjerak je pogonjen elektromotorom snage 7 kW (10 KS) i 108 Nm okretnoga momenta, a snaga dolazi iz baterije kapaciteta 8,8 kWh (72V i 105Ah).

blank

Konkretno opisana snaga me je do 50 km/h dogurala za 5 sekundi, a do 115 km/h, što je ujedno i maksimalna propisana brzina bilo je potrebno dodatnih šest sekundi – ukupno 11 sekundi.

Ovdje svakako uzmite u obzir činjenicu da je vaš testni vozač na nekih 95 kg žive vage. Kad razina baterije padne ispod 50%, onda se i maksimalna brzina smanjuje do 105 km/h, što je i dalje sasvim razumno.

Električna vozila u pravilu svoj maksimalni okretni moment razvijaju odmah, a to bi kod vožnje na skuteru dovelo do neželjenih naglih trzajeva prilikom starta. No proizvođač je ovaj problem regulirao s umjerenim ubrzavanjem koje Tigera postepeno ubrzava do 35 km/h, a potom se više brzine postižu lakše. To je odlično rješenje primarno imajući na umu sigurnost vozača, ali i udobnost vožnje.

Dodatna hvalevrijedna komponenta na Tigeru je iznimno velika baterija. Ona se nalazi u centralnom dijelu skutera i integrirana je. To znači da se ne može isključiti i odnijeti u stan na punjenje, ali ako imate utičnicu kod dediciranog parkirnog mjesta ili garažu, vrlo lako se može priključiti kablom.

U službenoj deklaraciji piše da baterija omogućava domet od 200 km. Nama u proljetno vrijeme testiranja, pri nekih 15 do 20 Celzijevih stupnjeva, domet nije prelazio 140-150 kilometara s jednim punjenjem, ali ostalo bi mi baterije za barem još 25-30 kilometara. No taj domet za skuter je i više nego dovoljan za svakodnevne potrebe.

Kad je u pitanju punjenje Tigera, imajte na umu da se skuter isporučuje s običnim schuko plug-inom te da isti u pravilu nije dostupan na svim javnim punionicama. Ako biste ovaj skuter htjeli puniti na javnim punionicama koje nemaju schuko priključak, bilo bi onda zgodno kupiti i adapter na Type 2 koji ćete držati u spremniku ispod sjedala.

Potpuno prazna baterija se na standardnom punjaču na 100% svog kapaciteta napuni za nekih četiri sata što je i više nego dovoljno vremena za prekonoćno punjenje, a čak ako ga i na poslu punite, to je sasvim razumno.

blank

Mala zamjerka je da u spremniku ispod sjedala nećete imati prostora za klasičnu kacigu jer uz kablove imate još samo mjesta za rukavice i bubrežnjak te eventualno neki lakši windstoper. Kako bi to kompenzirali uz skuter dolazi veliki stražnji spremnik u koji može stati više stvari ili dvije kacige.

Završna obrada, odabrani materijali i kvaliteta istih ostavljaju dojam manje kvalitete, a tu su vidljivi i neki detalji poput otvora za spremnik goriva koji zapravo nemaju nikakvu svrhu. To je uistinu šteta ako se želi postići značajniji tržišni uspjeh na „razmaženom“ Europskom tržištu, ali meni osobno takvi detalji zapravo nisu ključni.

Sam dizajn neodoljivo podsjeća na Gilera Nexus modele s dva odvojena prednja LED svijetla i 13-inčnim kotačima koji su dobro podnosili sve neravnine na zagrebačkom asfaltu.

Također, hidraulične disk kočnice su bez problema zaustavljale 105 kilograma težak skuter s tek malo lakšim testnim vozačem i jedina su komponenta na skuteru koja zahtjeva održavanje servisera.

Kao zaključak mogu naglasiti ugodan osjećaj gradske vožnje koji bi bio poboljšan s malo mekanijim sjedalom i kvalitetnijom plastikom na kontrolnoj ploči.

Generalno, Tiger će zadovoljiti sve slalomaše među vozačima koji imaju običaj glumiti Kosteliće u prometu; samo ovdje morate imati na umu da je skuter izuzetno tih te da vas vozači automobila između kojih prolazite neće moći čuti, nego samo vidjeti.

Cijena testnog skutera iznosi 48.900,00 kuna bez državnih poticaja i posebnog popusta za članove, ali s poticajima ga možete dobiti već za 29.340,00 kuna te još dodatno uštedjeti ako ste član Strujnog kruga.

Za te novce već je teško pronaći neki konkurentan maxi skuter, a pogotovo ako gledate i dugoročne troškove poput održavanja i potrošenog goriva.

Napisao Ante Beban, fotografirao Tin Koren.

Newsletter

Značajni popusti i pogodnosti, svježe vijesti i korisne informacije. Jedan klik je dovoljan za upis ili ispis s newsletter liste.

Razmišljate li o kupnji električnog vozila?

Ako želite možete nam ostaviti svoju email adresu pa ćemo vas obavijestiti o popustima za kupnju EV za naše članove:

Ako želite možete nam ostaviti svoju email adresu pa ćemo vas obavijestiti o pogodnostima za vlasnike električnih vozila:

Scroll to Top