TLDR: 22 kW ugrađeni punjač najbolji je feature koje jedno električno vozilo može imati.
Kad sam sjeo u Zoea prvo što sam primijetio bio je odličan volan, kao da sam u nekom malom sportskom coupeu. Lagano zadebljan na pozicijama 10 i 14h, kao da mi govori „drži ruke na tim mjestima jer igra počinje“. Prve vožnje odradio sam po zavojitim cesticama „Zagorskih brega“ gdje se svaki vlasnik zemljišta borio rukama i nogama da cesta ne prolazi preko njegove njive pa tako u kilometar ceste ima 200 zavoja. Svako drvo je zaobiđeno! S obzirom na to da je papučica gasa podešena tako da većinu snage daje već na prvih par centimetara pritiska, imao sam osjećaj da se radi o Tesli Model 3 Performance u Renaultovoj izvedbi. Kada sam, međutim, došao do prvog pretjecanja, shvatio sam da bi mi dobro došlo još kojih 50-100 konja. Naime, snaga nije linearna s pritiskom papučice, već se Zoe ispuše nakon početnog udarca snage. Ono što mi se izrazito svidjelo jest domet koji je iznosio vrlo pristojnih 270 kilometara uz vožnju od 110-120 km po autocesti, dok na otvorenoj cesti ili u gradu, Zoe može prijeći i preko 350 kilometara po punjenju. Ono što mi se nije svidjelo je njegova neaerodinamičnost. Primjerice kad sam ga „potjerao“ 140 km/h Zoe je ušao u fazu mahnitog trošenja struje kao da ste nekog debeljucu natjerali da trči utrku na 1000 metara. Skoro sam mogao vidjeti kapljice znoja kako rose po njegovoj karoseriji, a boja lica mu se iz plave pretvarala u crvenu. Nakon samo 13 km i čak 10% manje baterije vratio se u njegovu normalu. Ipak je to autić za sprinteve, a ne za srednje duge utrke. Unutrašnjost Zoea šalje različite poruke. Od prekrasne instrument ploče i relativno dobro napravljenog multimedijalnog sustava do sjedala sličnih onima kakva smo viđali na Wartburgu sedamdesetih godina. Uvijek sam se pitao što je bilo s tvrtkama koje su šivale presvlake za te istočnonjemačke aute? Vidim da su srećom još žive i imaju posla. Zoe ima funkciju automatskog parkiranja koja je stvarno super prednost za situacije kada imate dovoljno vremena da se njome poigrate. Automatsko parkiranje ne ide na način da samo pritisnete tipku i čekate, već je više u obliku plesa: on ovo, vi ono, on onako, vi ovako u zajedničkom ritmu. Postupak je sljedeći – prolazite pored parkinga, pritisnete tipku, date žmigavac i vozite polako naprijed. Tada se na ekranu upali poruka da stanete i ubacite u rikverc. Krenete unazad, pustite volan i pratite vremensku crtu na ekranu koja polako ističe. Kada istekne, stanete, ubacite unaprijed i pojavi se nova crta koja ističe kako se vozilo kreće. Kad istekne i ona, postupak je završen i Zoe je uspješno ugniježđen na svoju novu poziciju. |
Najbolji dio Zoea je 22 kW ugrađeni punjač. Nisam do sada ni slutio da bi on mogao biti toliko dobar ‘feature’ da bi mogao postati faktor koji će presuditi pri kupnji. To znači da s tako velikim AC punjačem možete otići u shopping centar, obaviti shopping i ručak, a Zoe će imati 50% puniju bateriju. Dovoljno da ste mirni sljedećih par dana.
Ne samo da se auto lako dopuni kada ste u nekom usputnom poslu već zahvaljujući tome možete i starom cestom na more jer se na Plitvicama nalaze samo 2 punjača i oba su „spora“. Spora za sva ostala vozila, no za Zoea su to već dovoljno brzi punjači jer za vrijeme samo jednog ručak imate dodatnih 150 km struje.
Tako ste svoj put na more produžili za sat vremena uz „poklonjeni“ ručak na Plitvicama budući da ste uštedjeli barem 100 kuna za autoput i 300 kuna za ručak. Osobno bih taj dodatak zbog njegove korisnosti i isplativosti bio spreman platiti i 2.000 euraI za kraj zaključak – Zoe je idealan mali gradski auto koji Vas bez problema može odvesti par puta mjesečno na more i s mora. Iako ima relativno visoku početnu cijenu od 248.000 kn, uz poticaje koji stižu uskoro (učlanite se u Strujni krug ako želite biti na izvoru informacija) i popuste koje dobivaju članovi Strujnog kruga, cijena pada skoro na polovicu početnog iznosa.
Kad na sve to dodamo da cijene 6 godina starih Zoeja i dalje drže cijenu više od 10.000 eura, ispada da ćete se voziti besplatno i bez servisa te na kraju prodati auto za pola nabavne cijene.Dakle još jednom da ponovim, ako se odlučite na kupnju Renaulta Zoeja, obavezno se prije kupnje učlanite u Strujni krug jer možete ostvariti popust vrijedan od skoro 200 godišnjih članarina!
Photo credits by Antun Cerovečki
Written by Hrvoje Prpić, president of Strujni krug