7 dana s Renaultom Meganeom E-Tech

TLDR: Megane E-Tech Electric je tehnološki najnapredniji model Renaulta, a vrlo visoko postavlja letvicu i brojnim drugim električnim vozilima.

Renault već više od 10 godina proizvodi električna vozila. Upravo je Zoe bio jedan od pionira modernih električnih automobila na europskom tržištu, a priča se vrlo brzo nastavila uz dostavni Kangoo te gradske modele Twizy i Twingo. Gotovo svaki od navedenih električnih modela je imao veliko značenje za razvoj e-mobilnosti na europskom tržištu.

Naime, Zoe je bio jedan od najprodavanijih električnih automobila općenito, Twizy se diljem Europe pokazao kao vrlo popularan izbor za gradsku vožnju, Kangoo je i danas jedan od najprodavanijih električnih ‘dostavnjaka’, a Twingo je posljednjih godina jedan od najprodavanijih gradskih automobila.

Upravo nam to pokazuje da Renault vrlo dobro zna što radi kad je riječ o električnim vozilima. Nakon deset godina raznih uspješnih električnih modela, došlo je vrijeme za ‘drugu fazu’ elektrifikacije, odnosno dodatnog unaprjeđenja električnih modela kako bi se Renault ne samo nosio s trendovima industrije, nego i postavljao nove trendove.

Tako je napravljena potpuno nova platforma isključivo za električna vozila – CMF-EV, a prvi model koji je napravljen na istoj je Megane E-Tech Electric. Riječ je o najnaprednijem modelu francuskog proizvođača do sada i to zbog brojnih tehnoloških novosti koje isti donosi.

blank

Krenimo redom. Osim same platforme, najveća novost su najtanje baterije na tržištu koje je razvio LG. One su debele tek 11 centimetara, odnosno 40 posto su manje od Zoejevih, a s obzirom na veći udio nikla i manji udio kobalta, energetska gustoća im je povećana na 600 Wh/L, što je za 20 posto više od Zoejevih baterija.

Prilikom kupnje Meganea E-Tech Electric se može birati između dva kapaciteta baterija, a to su 40 kWh i 60 kWh. Manja baterija s kapacitetom od 40 kWh pruža doseg do 300 kilometara prema WLTP-u, a veća baterija s kapacitetom od 60 kWh pruža doseg do 470 kilometara prema WLTP-u.

Renault je za ovaj model napravio i drukčije elektromotore koji su sada sinkroni i razvijaju veću snagu od motora koji upotrebljavaju permanentne magnete, a za njihovu proizvodnju se ne koriste rijetki zemni metali. Kupci tako mogu birati i između dvije verzije elektromotora, a to su osnovni s 96 kW (130 KS) i 250 Nm te snažniji sa 160 kW (218 KS) i 300 Nm okretnoga momenta.

Za razliku od drugih električnih vozila na tržištu, kupci Meganea mogu birati i između čak četiri verzije punjenja – Standard Charge, Boost Charge, Super Charge i Optimum Charge. Standard Charge nudi mogućnost punjenja isključivo na AC punionicama i to max. snagom do 7 kW, dok Boost Charge nudi mogućnost punjenja s 22 kW na AC te s 85 kW na DC punionicama. Te su verzije rezervirane za primjerke s manjom baterijom.

blank

Za primjerke s baterijom od 60 kWh, kupci mogu birati između opcije Super Charge, koja pruža mogućnost punjenja sa 7 kW na AC punionicama i 130 kW na DC punionicama, ili opcije Optimum Charge koja pruža mogućnost punjenja sa snagom 22 kW na AC punionicama i 130 kW na DC punionicama.

S obzirom na to da je ovaj model napravljen na drugačijoj platformi od standardnog Meganea, a ujedno zahvaljujući i odluci aktualnog CEO-a Renaulta Luce de Mea, Megane E-Tech Electric izgleda potpuno drugačije od svojeg ‘blizanca’. Naime, ovaj model je čak 16 cm kraći od standardnog Meganea, ali je širi i ima malo veći međuosovinski razmak.

Bez obzira na takve dimenzije, prostora za putnike ima skoro pa jednako, a čak je i prtljažnik veći za šest litara (440 litara). Upravo to pokazuje koliko veću iskoristivost prostora pruža električni pogon za razliku od benzinskog i dizelskog pogona. Također, veći međuosovinski razmak u manjim dimenzijama vozila te baterija u podvozju pružaju znatno bolje težište, što se itekako odražava u samoj vožnji.

Kada smo konačno pobrojali neke od najbitnijih stavki novog Meganea E-Techa, vrijeme je da opišemo i naše dojmove. Na sedmodnevni test nam je stigao primjerak opremljen većom baterijom kapaciteta 60 kWh, sa snažnijim elektromotorima, opcijom punjenja Optimum Charge te u opremi techno koja, iako nije najsnažnija oprema, stvarno donosi već hrpu stavki.

blank

Ako već niste vidjeli Megane E-Tech Electric uživo, prvi dojam će svakako obilježiti vanjski izgled automobila. Dok isti na slikama izgleda stvarno veliko i odaje dojam povišenog automobila zbog kotača velikih dimenzija i povišene linije vrata, Megane je uživo zapravo dosta manji, niži te je odmah uočljivo da nije SUV, nego je zadržao dimenzije kompaktnog automobila.

Upravo je to odličan kompromis ‘masivnog’ izgleda, koji je posljednjih godina iznimno popularan, te dimenzija koje pružaju bolju aerodinamiku pa ujedno i manju potrošnju. Također, manje dimenzije od standardnog Meganea omogućavaju i bolju okretnost automobila u gradu pa je E-Tech Electric svojim dimenzijama idealan za gradsku vožnju.

Pokazatelj za to je vrlo dobra potrošnja koju smo imali po gradu. Prosječna potrošnja na testu nam je iznosila samo 14,9 kWh/100 km, što znači da ovakav Megane po jednom punjenju bez ikakve štednje prelazi preko 400 kilometara. Stoga vjerujemo da bi uz ugašenu klimu i laganiju nogu na gasu ta potrošnja mogla biti i dosta manja.

S druge strane, Megane E-Tech Electric ima i jako nisku potrošnju na autocesti. Naime, vožnjom po autocesti pri brzinama od 110-130 km/h, automobil je imao prosječnu potrošnju od 18,5 kWh/100 km. Prema takvoj potrošnji, Megane bi trebao bez problema imati doseg po autocesti od 324 kilometra.

blank

Kada uzmete u obzir takav doseg i relativno malu bateriju koja se na brzim punionicama može napuniti za manje od 30 minuta, Megane E-Tech predstavlja idealno rješenje kojim se pokrivaju gotovo sve svakodnevne potrebe, ali i mogućnost bezbrižnog putovanja na veće udaljenosti. Uz opciju punjenja na AC punionicama snagom od 22 kW, kao što to ima testni primjerak, Megane E-Tech Electric će i na sporim punionicama biti pun za nešto više od tri sata, što zapravo rijetko koji električni automobil na tržištu nudi, osim samih modela iz Renaultove game.

Renault je ovim modelom napravio i iskorak po pitanju udobnosti i vožnje. Naime, modeli Zoe i Twingo su klasični francuski automobili, vrlo mekanog ovjesa što je udobno po gradu, ali pri dinamičnijoj vožnji na otvorenoj cesti se dosta naginju. S druge strane, Megane E-Tech Electric ima nešto tvrđi ovjes koji je još uvijek udoban po gradu, ali je znatno bolji za vožnju po otvorenoj cesti.

Tome svakako pridonose i 20-inčni aluminijski naplatci koji standardno dolaze uz dodatne opreme techno i iconic, ali vrijedi napomenuti i masu od samo 1.699 kilograma što je zapravo vrlo malo za jedno električno vozilo. Osobno mi se sviđa mogućnost niskog sjedenja u automobilu, što je postala rijetka pojava u električnim vozilima, ali zahvaljujući tankoj bateriji u podvozju, u Meganeu je vrlo lako pronaći idealan položaj sjedenja. Prema tome, svakako se može reći da je Megane E-Tech vrlo ugodan auto za vožnju.

Prilikom nedavnog testiranja Volva XC40 Recharge, nisam skrivao oduševljenje integriranim Googleovim info-tainment sustavom u automobilu pa svakako neću ni ovaj put. Štoviše, čak mi se čini da je sustav u Meganeu još razrađeniji i nudi više funkcija, a s obzirom na veličinu ekrana od 12-inča sve funkcije su vrlo pregledne i intuitivne.

blank

Jedina stavka koja me uvijek zbuni kad sjednem u Renault je što na prvu ne mogu pronaći tipku za pojačavanje/smanjivanje glazbe. Ista nije integrirana na volanu, niti je na prvu lako uočljiva uz ekran, ali je Renault zadržao mali kontroler iza volana kao što to ima već desecima godina. Na prvu je teško uočljiv, ali nakon samo jednog dana vožnje se lako stvori navika na isti.

S druge strane, Megane već u standardnoj opremi dolazi uz bežični Android Auto i Apple CarPlay pa je povezivanje s mobitelom iznimno jednostavno. Iako se gotovo sve funkcije u automobilu mogu podešavati na velikom ekranu, Renault je ostavio tipke za upravljanje klimatizacijskim sustavom kako se vozaču ne bi odvlačila pažnja tijekom vožnje.

Sve u svemu, sedam dana s Meganeom E-Tech Electricom je prošlo vrlo brzo i iskreno nam je žao da ga nismo imali priliku duže voziti. Ovaj automobil je pokazatelj što možemo očekivati od novih modela napravljenih na CMF-EV platformi, vjerujemo da budućnost Renaulta ide u vrlo dobrom smjeru te da nas uskoro očekuju još brojna zanimljiva električna vozila.

Konačno – cijena. Početna cijena za Renault Megane E-Tech Electric iznosi 38.990 eura (oko 294 tisuće kuna), a testni primjerak opremljen većom baterijom, najsnažnijom opcijom punjenja te jednom od boljih oprema košta 53.730 eura, odnosno oko 405 tisuća kuna. Cijena mu svakako nije mala, ali vjerujemo da će svaki kupac biti itekako zadovoljan.

Tekst i fotke by: Tin Koren, tajnik udruge Strujni krug

Newsletter

Značajni popusti i pogodnosti, svježe vijesti i korisne informacije. Jedan klik je dovoljan za upis ili ispis s newsletter liste.

Razmišljate li o kupnji električnog vozila?

Ako želite možete nam ostaviti svoju email adresu pa ćemo vas obavijestiti o popustima za kupnju EV za naše članove:

Ako želite možete nam ostaviti svoju email adresu pa ćemo vas obavijestiti o pogodnostima za vlasnike električnih vozila:

Scroll to Top