TLDR: Renault je ovaj put svima održao lekciju kako se radi mali gradski auto.
Tko bi rekao da ću se, nakon što sam izašao iz vjerojatno najdražeg automobila u životu, Audi RS e-tron GT, toliko veseliti malom gradskom autiću kao što je Twingo? Iz Audija sam uletio direktno u Twinga, a umjesto tuge i razočaranja, istog trenutka mi se vratio osmijeh na lice.
Twingo je naravno mali auto, nema puno mjesta za putnike, ali ako ga kupujete za sebe i suputnika ili za svakodnevne gradske potrebe, imat ćete sasvim dovoljno mjesta. Sjedala su jako udobna i zanimljivo je koliko u njemu ima prostora. Visok sam 194 cm i osjećao sam se komfornije nego u svim mini SUV- ovima koje sam do sada testirao.
Autić je kao mali zvrk; skače na pritisak papučice kao dijete s ADHD-om. Nema semafora na kojem niste prvi. Zaokret volana (???š???) mu je nevjerojatan. Kada okrenete volan i mislite da ste došli do kraja, imate još jedan cijeli krug za zavrtjeti.
Twingu treba samo 4,3 metra za puni okret. Možete li to uopće zamisliti? Ako ne možete predočiti što znači 4,3 metra, to znači da se prilikom izlaska s parkirališta možete okrenuti u suprotni smjer bez da prebacujete ručicu mjenjača unazad. Samo smotate volan i krenete i do rinzola ste već okrenuti unatrag.
Ono što me kod Twinga oduševilo je i redukcija svega što ne treba kako bi auto bio što jeftiniji, a istovremeno sadrži sve što Vam je potrebno.
Mala baterija od samo 23 kWh smanjila mu je cijenu na vrlo pristojnih 90-tak tisuća kuna kad se odbiju poticaji, ali zbog svoje veličine i (male) težine, Twingo samo s jednim punjenjem bez problema ima doseg 130-180 km.
Nije to domet za doći do Splita, ali ovo niti nije auto za takve vožnje. Ako poželite, međutim, otići na more, taj jedan put u godini i dovesti svog Twinga do vikendice, možete i to. Doduše, put do Splita potrajat će 7 i pol sati, no s druge strane će vas koštati samo 30-ak kuna jer se Twingo puni na sporim punjačima koji su još uvijek većinom besplatni.
Druga ušteda je postignuta izbacivanjem brzog DC punjača. Da se radi o većem vozilu, isti čas bih mu dao neprolaznu ocjenu, ali Twingo je, kako sam na početku napisao, mali gradski auto i za takav auto je važnije da možete povući maksimalnu snagu iz sporih punjača, nego da koristite brze punjače.
Naime, dok se većina vozila na sporim punjačima puni brzinom od 7,2 kW do 11 kW, mali Twingo se na istima puni brzinom ?? č?? ?? ?? čime, u kombinaciji s malom baterijom, postiže vrijeme punjenja od samo jednog sata. S obzirom na to da sporih punjača ima barem 2x više od brzih, to znači da nećete dugo razmišljati o tome gdje ga puniti.
Još me jedna stvar oduševila kod Twinga, a to je mali ekran iza volana. Nije to neki fancy ekran, nije to ni 4k ni 3D, već onaj kineski LED ekran u kojem su svi elementi predefinirani, ali to je ekran koji je dizajnirao netko tko već dugo vozi električni auto. Netko tko točno zna koji su podaci potrebni u svakome trenutku vožnje jer na tom je malom ekranu apsolutno sve što Vam treba.
Analogno stanje baterije, ali i digitalno do u postotak. Digitalna brzina, ali i brzina tempomata, analogni prikaz trošite li bateriju ili je punite i još dosta sitnica koje su apsolutno neophodne za električna vozila.
Svaki proizvođač vozila, koji se planira boriti s Renaultom u sektoru malih gradskih vozila, treba sve svoje inženjere posjesti u Twinga na mjesec dana da vide kako se to radi.
Iako je Twingo vrlo jeftin, ima odličan, brz i jednostavan multimedijalni sustav, a čak i navigacija radi i izgleda pristojno. Također, Twingo ima i Apple CarPlay i Android Auto pa na svom ekranu može prikazati kopiju ekrana Vašeg mobitela. To znači da se ne morate mučiti s ugrađenom navigacijom vozila, već možete upaliti Waze odnosno Google Maps i uživati u najnovijim mapama te online gustoći prometa.
Iako bih u svakom testu trebao napisati barem par negativnih komentara, u ovom ih slučaju nisam uspio pronaći. Twingo je idealno napravljen gradski auto i konkurenciji će biti jako teško sustići ga.
S obzirom na to da je Volkswagen grupacija odustala od električnog VW e-upa i Škode Citigo IV te da čekamo ID.1 platformu, bit će zanimljivo pratiti scenu s dna cjenovnog razreda. Koliko je meni poznato, niti jedan proizvođač, osim VW grupe, ne najavljuje ulazak u taj cjenovni segment tako da Renault ima sigurno nekoliko godina mirnog života bez konkurencije.
Iako cijene nakon poticaja kreću od 90-ak tisuća kuna, moj bi savjet bio da uzmete 20-tak tisuća kuna skuplju verziju koja je prepuna opreme. Bilo bi šteta da ne uživate u malom Twingu onako kako sam i ja uživao zbog samo 300 kuna razlike u mjesečnoj rati. Ipak je to samo 10 kn dnevno, a užitak vožnje će biti neusporediv.
Vjerujem da sam uspio prenijeti svo svoje oduševljenje malim Twingom, a ako mi ne vjerujete, javite se najbližem Renault prodajnom centru i dogovorite test vožnju. Shvatit ćete kroz par minuta o čemu sam gore pisao.
Napisao Hrvoje Prpić, predsjednik udruge Strujni krug; fotografirao Antun Cerovečki.
Powered by Continental Hrvatska.