TLDR: Peugeot e-208 je najbolji izbor za gradsku vožnju ako tražite malen i vrhunski izrađen auto.
Prvo što sam zamijetio kad sam sjeo u Peugeot je bio 3D kokpit ispred volana. Naime, ekran se sastoji od dva dijela, pozadinskog s recimo mapom te prednjeg poluprozirnog s podacima o brzini, vašoj poziciji i slično. TomTom navigacija, koja je ugrađena u e-208, prva je navigacija koja dolazi uz vozilo, a da valja.
Prati gustoću prometa, prikazuje zgrade pored kojih prolazite u 3D izgledu pa se lakše možete snaći gdje točno skrenuti. Da nije dodatnih mogućnosti koje nudi Tesla poput automatskog dodavanja zaustavljanja na punjačima po putu, rekao bih da je ovo najbolja ugrađena navigacija koju sam vidio.
Osobno da se mene pita, ja bih umjesto navigacije i svog softvera koji je ugrađen u auto više volio vidjeti bežični Apple CarPlay ili Android Auto jer teško je danas konkurirati Appleu i Googleu, ali razumijem otpor proizvođača. Ako se prepuste, izgubit će u potpunosti platformu i postati samo proizvođači hardvera.
Iako sam pokušao izračunati točan domet vozila, to mi nije uspjelo zbog jedne sitnice, toliko tipične za proizvođače koji se prvi put susreću s električnim vozilima – nemoguće je pronaći točan postotak napunjenosti baterije. Postoji samo preostali domet koji je prilično netočan.
Tek kad stavite auto na punjenje vidite točnu napunjenost baterije. Jednom sam tako došao hitno na punjač jer je domet pokazivao samo 2 km, a baterija je u stvari imala čak 8% napunjenosti što bi trebalo biti dovoljno za barem 15-20 km. Zbog tako pogrešne informacije, izgubio sam 15-tak minuta.
Procjene dometa mi se kreću između 150 i 300 km s jednim punjenjem, što je podatak koji je vrlo neprecizan i ništa nam ne govori. Moguće je da su detaljni podaci o napunjenosti dostupni na mobilnoj aplikaciji, ali ja je nisam imao jer je vozilo bilo testno pa je teško mijenjati vlasnike mobilnih aplikacija.
Ono što mi je također nedostajalo je “one pedal driving”, vožnja sa samo jednom pedalom gdje se vozilo potpuno zaustavlja kada pustite papučicu akceleracije. To je stavka koju imaju samo Nissan Leaf i BMW i3, ali kad se jednom naviknete, ta stavka nedostaje na gotovo svakom drugom električnom automobilu.
Druga opcija na koju sam se već potpuno navikao je napredni tempomat i automatsko držanje trake u kojoj vozite što značajno smanjuje umor na dužim putovanjima. Peugeot e-208 to ima kao opciju, ali nažalost nisam mogao probati kako funkcionira jer testni e-208 to nije imao u opremi.
Usprkos svim tim manama, moram reći da nikad do sada nisam vozio auto koji je toliko drag za voziti. Malen i vrlo precizan volan, nizak položaj sjedenja i fantastična papučica kočnice, sve to daje nevjerojatan osjećaj udobnosti vožnje. Vidi se da Peugeot ima ogromnog iskustva u izradi vozila.
Ako vam 31.000 eura nije previše i ako vam veličina Peugeota odgovara, uživat ćete u vožnji više nego u bilo kojem drugom električnom vozilu. O starim vozilima s motorima s unutarnjim izgaranjem da ne govorim. Njih više ni ne brojim.
Ukoliko se odlučite na kupnju 208-ice, obavezno se prije kupnje učlanite u Strujni krug i ostvarite popust pri kupnji Peugeota e-208 vrijedan 30-40 godišnjih članarina!