7 dana s Mazdom MX-30

TLDR: Mazda MX-30 je idealan drugi auto za obitelj koja ne zahtijeva često korištenje zadnje klupe. ?

Mazda MX-30 je prvo električno vozilo koje dolazi iz Mazde, a što to točno znači za MX-30?

S obzirom na to da mi u udruzi testiramo vozila iz kuta vozača električnih vozila, a ne kao ostali auto novinari koji dolaze iz svijeta oktana, tako ćemo odmah u drugoj rečenici krenuti nabrajati nama potpuno nelogične stvari za jedno električno vozilo, ne nabrajati, vikati.

TKO SE U MAZDI SJETIO DA BI MOGLO BITI ZANIMLJIVO STAVITI ZVUK BENZINSKOG MOTORA KAO SIMULACIJU?

Tko se sjetio ideje da papučica ubrzanja ne reagira onako naglo kako reagira kod ostatka konkurencije? Pa najzabavniji dio električnih vozila je upravo taj što su nečujna i izuzetno nabrijana, kao da imate nečujnog divljeg konja pod sobom. Zašto bi nam to netko htio uzeti?

Sad kad sam se ispuhao, možemo krenuti dalje.

Mazda MX-30 je stvarno specifična, nije to običan EV. Prepuna je mana, ali i prepuna vrlina. Nešto vas naljuti da bi vas u drugoj minuti nešto drugo oduševilo. Pravi dojam o Mazdi dobivate tek nakon 4-5 dana.

Vanjski izgled je stvar ukusa, ali što je više gledate, to je više volite. Velik broj detalja, predivna linija prednjih svjetala, malo je ljudi kojima se vanjski izgled neće svidjeti. Ali naša Mazda ne dolazi nikad bez “ali”. Stražnja “suicide” vrata koja se otvaraju u suprotnu stranu, prema unatrag stvaraju cijeli niz problema.

Ako imate nekoga na zadnjoj klupi, zaboravite da imate petora vrata. Stražnja vrata su više pomoćna nego stvarna jer da biste pustili nekoga van, morat ćete izaći, otvoriti prednja vrata, otvoriti stražnja, a neki puta čak i pomaknuti prednje sjedalo.

Kada pogledate slike pomislit ćete da je stražnja klupa samo pomoćna. Međutim, iznenadili biste se. Isprobali smo osobe razne visine i do 185 cm je sve je u redu. Kada su mene, koji sam 194 cm, utrpali otraga, dobio sam napad panike i istog trenutka izašao van. Nije baš sve za svakog.

Svih ovih 7 dana smo intenzivno testirali bateriju od samo 35,5 kWh koja je prema mojim očekivanjima davala prosječnih 175 km dometa po gradu.

Na jednom od photoshootinga krenuli smo na Sljeme s ne baš prepunom baterijom i završili na nuli 3 km prije punjača koji se, što je očekivano, nalazio na najvišoj mogućoj točki pa onda jos 5 metara iznad. Srećom, iako je baterija pokazivala samo 3 crtice, naša Mazda je neumorno vukla prema gore dok sam ja samo nervozno pogledavao koliko još metara ima. Ono što smo zaključili je da Mazda ima još dovoljno rezerve i nakon što vas uplaši.

Preko vikenda smo krenuli na put prema Novom Vinodolskom testirajući kako se ponaša na autoputu. Domet je 130 km/h prema očekivanju pao drastično – samo 110 km. Na 120 km/h je porastao na 140 km dok se na 110 km/h stabilizirao kao u gradskoj voznji, na oko 175 km. Svemu tome treba dodati i prijelaz preko Gorskog Kotra koji dosta zbunjuje u računanju. Jednom kad dođete do vrha, baterija krene s punjenjem i napuni se dovoljno do Novog Vinodolskog i još vam ostane energije.

Zaključak, možete i do Rijeke, ali samo ako baš morate. Vi bi do Zadra? Neka vam mama spremi pohance.

Punjenje je također bilo neočekivano sporo. Kao što možete vidjeti na zadnje dvije slike, punili smo dva puta. Prvi put brzinom od samo 30 kW, a drugi 36 kW. Daleko je to od deklariranih 50 kW, ali nije da nismo navikli već na pretjerivanja proizvođača.

Ako ste se do sada već zapitali, što je to dobro u Mazdi, evo i dobrih stvari.

Interijer je top! Kad kažem top stvarno i mislim top. U klasi velikog njemačkog trojca, osjetno iznad Nissana, VW-a, da o nižoj klasi vozila i ne govorim.

Od vrhunskih materijala, odličnog volana, instrument table kompletno prekrivene kožom, nevjerojatno oštrog head up displaya koji vam prikazuje vašu brzinu, znakove i još puno drugih stvari otprilike pola metra ispred vozila… Kad jednom sjednete za vozačko sjedalo, osjećate se kao kralj. ? Zaboravite na sve mane baterije i malog dometa. I zato, ako tražite drugo vozilo u obitelji, a nemate namjeru voziti djecu u njemu, obavezno dogovorite probnu vožnju Mazde.

I naravno, učlanite se u Strujni krug kako biste mogli iskoristiti popust za kupnju vrijedan 50-godišnje članarine!

Photo credits by Antun Cerovečki

Written by Hrvoje Prpic, president of Strujni krug

Newsletter

Značajni popusti i pogodnosti, svježe vijesti i korisne informacije. Jedan klik je dovoljan za upis ili ispis s newsletter liste.

Razmišljate li o kupnji električnog vozila?

Ako želite možete nam ostaviti svoju email adresu pa ćemo vas obavijestiti o popustima za kupnju EV za naše članove:

Ako želite možete nam ostaviti svoju email adresu pa ćemo vas obavijestiti o pogodnostima za vlasnike električnih vozila:

Scroll to Top