7 dana s Jaguarom i-Paceom

TLDR: Predivan auto s kvalitetnim interijerom i odličnim voznim sposobnostima, ali sa zastarjelom multimedijom. A za one koje zanima više, nastavite čitati.

Jaguar sam preuzeo u Škorpikovoj i nisam imao doslovce niti 5 minuta da namjestim sjedala, a već sam bio na putu za Split. Čim sam sjeo u njegove fotelje, odmah mi se licem rastegao osmijeh.

Predivna kožna sjedala, visoka kvaliteta materijala oko mene; sve je bilo baš onako kako sam i očekivao. Jaguar nije nimalo razočarao, iako su očekivanja bila velika. Oduvijek sam ga smatrao dostojnom konkurencijom velikom njemačkom trojcu.

blank

Krenuo sam prema Splitu računajući da ću u vožnji pohvatati sve sitnice kojih su današnji automobili prepuni. Nisam htio prikopčati ni mobitel, računajući da ću dolaskom na autocestu, upalit i autopilot te krenuti se igrati s novim ljubimcem.

No gadno sam se prevario jer sam ubrzo shvatio kako ću volan do Splita morati držati sam i bez asistencije paziti da vozilo ostaje u traci. To stvarno nisam očekivao od auta koji košta 70.000 eura, odnosno potpuno jednako kao i Audi e-tron koji, ne samo da drži trake po auto cesti, već po Njemačkoj staje na crveno i znak Stop.

Znam da onima koji su navikli na stara ICE vozila ovo izgleda kao razmaženo kmečanje djeteta, ali nakon toliko testiranih električnih vozila smatram da je to oprema vozila koja se nikako ne smije zanemariti te da svako vozilo iznad 40.000 eura danas tu funkciju mora uključivati kao obaveznu opremu.

blank

Na prvom sam punjenju imao dovoljno vremena da se napokon posvetim svim dostupnim detaljima pa sam tako shvatio da Jaguar ne samo da nema bežični Apple CarPlay nego ga nema čak ni na žicu.

Bio sam osuđen na multimediju samog vozila koja u svim današnjim vozilima, osim Tesle, izgledaju kao Nokia u usporedbi s Appleom i Googleom. Jedino što izvlači današnje proizvođače vozila je Apple CarPlay odnosno Google Auto, a ako Vaše vozilo to nema, počnite se privikavati na Nokiu Symbian.

Po navigaciji vozila, rotor je još uvijek u izradi pa da biste došli iz Novog Zagreba na autocestu, morate proći iza McDonald’sa. Ne mogu uopće zamisliti da bi predivnu unutrašnjost Jaguara mogao kvariti nosač mobitela na kojem bi se prikazivala mapa grada u kojem ste se našli, ali ne vidim drugog rješenja. Navigaciji staroj nekoliko godina osobno ne bih vjerovao.

blank

No vratimo se na pozitivne stvari jer ih Jaguar stvarno ima hrpu. Ono što je genijalno je da su USB konektori svuda po kabini, njih čak 6 komada. Svatko će pronaći neki konektor da se priključi.

Jaguar ima stvarno veliku bateriju od čak 90kWh ali s obzirom na to da se radi o SUV-u, nije previše nježan pri potrošnji. Zanimljivo je, međutim to da nema neke značajnije razlike vozite li se 110 ili 130 km/h, a s obzirom na DC punjenje od 100 kWh optimalna brzina do Splita pokazala se 130 km/h što je prilično dobro za električni SUV.

Pri takvoj brzini na autocesti, i-Pace može prijeći oko 300 kilometara po punjenju, a ako se vozite otvorenom cestom, na kakvoj se Jaguar toliko dobro vozi, možete prijeći i do 400 kilometara.

Stao sam samo jednom na Ziru, napunio za nešto manje od sat vremena, taman da poručam u Macoli i nastavio dalje istim tempom.

U Split sam stigao za ukupno 5 sati što je čak sat vremena brže nego mojim Leafom i mogu reći da sam bio prilično zadovoljan i s potrošnjom i brzinom punjenja. Da je Jaguar imao samovožnju, tom bih iskustvu dao čistu peticu.

blank

Direktni konkurent Jaguaru i-Pace je Audi e-tron. Oba su vozila apsolutno predivna i izvana i iznutra stoga nećete pogriješiti niti u prvom niti drugom slučaju.

Da biste dobili jednaki domet, morat ćete platiti nekih 7-8.000 eura više za Audija, ali ćete s druge strane dobiti i Apple CarPlay i odličan autopilot. Na vama je da odlučite isplati li Vam se to platiti, ali obavezno prije izbora isprobajte oba vozila.

Ukoliko se odlučite za Jaguara, bit ćete apsolutno ponosni na njega te s osmijehom ulaziti i izlaziti iz njega, a nemojte zaboraviti da članstvom u Strujnom krugu možete ostvariti i popuste na i-Pace u vrijednosti do 500 godišnjih članarina.

Napisao Hrvoje Prpić, predsjednik udruge Strujni krug; fotografirao Antun Cerovečki.

Newsletter

Značajni popusti i pogodnosti, svježe vijesti i korisne informacije. Jedan klik je dovoljan za upis ili ispis s newsletter liste.

Razmišljate li o kupnji električnog vozila?

Ako želite možete nam ostaviti svoju email adresu pa ćemo vas obavijestiti o popustima za kupnju EV za naše članove:

Ako želite možete nam ostaviti svoju email adresu pa ćemo vas obavijestiti o pogodnostima za vlasnike električnih vozila:

Scroll to Top