TLDR: Udobnost vožnje kakva se rijetko može naći učinit će svakog kupca prezadovoljnim.
Nisam ljubitelj SUV vozila, ali sam kapitalista po uvjerenju, a u kapitalizmu postoji samo jedan bog – kupac. A taj kapitalistički bog je rekao svoje, on želi SUV u preko 60% slučajeva. Stoga su svi proizvođači pohrlili zadovoljiti želje kupaca i isporučili svoje električne mezimce u SUV verziji.
Danas svoju najmoderniju tehnologiju proizvođači vrlo često prvo predstave u SUV verziji, a tek onda u manjim/nižim oblicima karoserije. Isti slučaj se ponovio i u Hyundaiju koji je odlučio izbaciti ime Hyundai i osnovati kompletno novi brend za električna vozila – IONIQ.
IONIQ 5 je prvi predstavnik te serije i odmah je vidljivo da je riječ o potpuno drugačijem vozilu. Prije njega smo imali i Hyundai Ioniq EV prema kojemu je i iskorišteno ime, ali ta dva vozila ne treba miješati.
IONIQ 5 je doslovno vozilo koje se, uz Teslu i Porsche, natječe za prvo mjesto po razvoju tehnologije. Uz Porsche ima prvu bateriju koja radi na 800V, dok sve ostale, čak i Teslina, rade na 400V.
Iako je najavljivano da će se IONIQ 5 moći puniti na 350 kW, ta je brojka u praksi manja, ali još uvijek impresivna. Naime, vrsna snaga kojom možete puniti IONIQ 5 je čak 225 kW, što je još uvijek dva do četiri puta više od većine konkurentnih vozila. Dovoljno je reći da će se baterija kapaciteta 72.6 kWh pri takvoj snazi napuniti od 10-80% za samo 17 minuta.
Prosječna potrošnja moje vožnje (a imam tešku nogu) je bila oko 26 kWh što mu daje domet od oko 300 km miješane vožnje. S obzirom na samu veličinu vozila, moju tešku nogu i zimske uvjete, to je još uvijek sasvim razuman doseg.
IONIQ 5 prema WLTP-u ima mješoviti doseg od 462 kilometra čemu bi se u toplijim uvjetima i s prosječnom vožnjom svakako mogli dosta približiti, ali u hladnijim uvjetima taj doseg ipak ostaje ispod brojke od 400 kilometara.
Ono što svakako utječe na doseg je i želja da se ovaj automobil malo brže vozi jer ipak ima pogon na sve kotače i dva elektromotora snage 225 kW (306 KS) i čak 605 Nm okretnoga momenta. Uvijek je zanimljivo vidjeti tako velik automobil kako ubrzava do 100 km/h za samo 5 sekundi.
Doduše, kad sam ga malo jače stisnuo na autoputu, IONIQ 5 je povukao čak 60 kW iz svoje baterije što mu je podiglo potrošnju na čak 40 kWh/100 km. Nije to ni neočekivano s obzirom na veličinu vozila, ali ako ste jedan od onih kupaca iz 60% tržišta, morate znati da trgujete vremenom za prostor.
Iako je prostora u vozilu značajno više, IONIQ-ova ne baš mala baterija će se na taj način isprazniti za 200-injak kilometara. Punjenje će trajati samo petnaestak minuta pa u tom vremenu možete preskočiti kavu i obaviti samo WC i kupnju vode ili kave za van.
Nažalost, samovožnja je poprilično loša. Auto malo primi volan, malo pusti, bez ikakve informacije da je na meni da vozim pa se često znalo dogoditi da u stvari ne vozimo niti ja niti auto, a da to oboje ne znamo. Mišljenja sam da današnji auti moraju imati samovožnju i odraditi sami barem autoput, ako ne i međugradske ceste.
S obzirom da sam u IONIQ 5 ušao iz svoje Tesle M3, ne mogu ne usporediti ta dva auta jer su to dva potpuno različita koncepta. IONIQ prati tradicionalni koncept u kojem za svaku funkciju imate posebnu tipku pa je tih tipki podosta.
Ekrani su tu, ali su manji i po meni nepregledni. Hoću li paljenje svjetala namještati na ekranu ili postoji posebna tipka za to? Što se više vozim svojom Teslom, to sam više oduševljen idejom postavljanja jednog velikog ekrana na sredinu konzole i izbacivanje što je moguće vise tipki.
IONIQ tu naravno nije sam jer osim Tesle sva su vozila okrenuta toj, po meni zastarjeloj ideji da se za svaku funkciju postavi po jedna tipka. No s druge strane, velik broj kupaca novih vozila ipak još uvijek preferira takvu kontrolnu ploču.
Drugi veliki nedostatak je nedostatak Apple Car Play-a putem WiFi-a. Ta bi funkcija značajno smanjila probleme s upravljanjem navigacijom i multimedijom jer ipak je naš mobitel danas puno moderniji nego multimedijski sustav u automobilima.
No nevjerojatno je kako IONIQ 5 izgleda prostrano iznutra, iako nije toliko velikih dimenzija. Naime, Hyundai je izveo odličan trik uvlačenjem tapecirunga vrata skroz do lima pa auto izgleda ogroman i iznutra, ne samo izvana.
Trik je toliko zanimljiv da IONIQ 5 iznutra izgleda za klasu veći od Tesle Modela Y iako je stvarna razlika samo 2-3 cm. Ne samo što je velik iznutra nego je iznenađujuće udoban, toliko da me podsjetio na Audi e-tron po udobnosti i ugodnošću vožnje.
IONIQ 5 je vrlo upravljiv i zabavan za voziti, a senzori za mrtvi kut rade fantastično, doslovce ne morate ni provjeravati mrtvi kut koliko sve odlično funkcionira. Kad je isteklo vrijeme testa i došlo vrijeme da ga vratim, moram priznati da mi je bilo žao.
Takva udobnost vožnje se rijetko može naći i tko god kupi IONIQ 5 bit će prezadovoljan. Uz sitnice oko multimedije na koje se može naviknuti, svaka vožnja je čisti užitak. No tu svakako dolazimo i do teme cijene.
Hyundai je napravio odličan korak s praćenjem cijena Tesle Modela 3 i to onih kakve pamtimo još dolaskom Tesle u Hrvatsku. Početna cijena za IONIQ 5 tako je 329.990 kuna, identična kakvu je Model 3 imao za poticaje 2021. godine.
Prošle godine su se svi nadali da će i Model Y, koji je direktan konkurent IONIQ-u, imati slične cijene, ali ponudivši samo Long Range i Performance verziju, Y je sada daleko daleko skuplji automobil.
Vrijedi istaknuti i da članstvom u Strujnom krugu možete ostvariti i uštedu pri kupovini IONIQ-a 5 u vrijednosti do 50 godišnjih članarina pa bi IONIQ 5 u ovom segmentu svakako mogao postati vrlo popularan automobil.
Written by: Hrvoje Prpić, president of Strujni krug
Photos by: Luka Cerovina
Powered by: Continental Hrvatska.