TLDR: Kona je novi narodni auto koji prelazi preko 500 km s jednim punjenjem.
A za one koje zanima više, nastavite čitati ?.
Vozim električni auto već 5 godina, prvo je to bio Nissan Leaf s dometom od samo 100-130 km, zatim sam kupio Nissan Leaf druge generacije gdje se domet povećao na 200 km i s takvim sam dometom sasvim zadovoljan.
Takav domet zahtjeva planiranje kada idete na duže puteve, međutim, vrlo brzo se naviknete gledati u kartu gdje ćete stati i kako ćete planirati zaustavljanje. S obzirom na ostale prednosti mog Nissana Leafa, mogu istrpiti planiranje, pogotovo što postojeće rute Zagreb – Zadar, Zagreb – Split, Zagreb – Rijeka već dovoljno dobro poznam da znam gdje stajem i na koliko dugo.
Ovaj opis ću početi s krajem, a onda se vraćati na početak jer dojam koji mi je ostao nakon ovih 7 dana je jedan jedini, ova baterija se nikad neće isprazniti! U tjedan dana sam s Hyundai Konom napravio sve što sam mogao da ispraznim bateriju. Prešao sam čak 357 km, što je jako puno znajući da je najduži put bio 70-tak kilometara u jednom smjeru, ostalo je bilo po gradu. S obzirom da nisam taksista, to je bilo daleko više od moje uobičajene rutine.
U tih 357 kilometara je bilo vožnje na otvorenoj cesti, vožnje po gradu, vožnje po autocesti brzinom od 140 km/h i opet je baterija na kraju pokazivala čak 27% napunjenosti. Pa krenimo redom po našem putu.
Prvih 150 km sam napravio miješano po gradu i na otvorenoj cesti gdje sam potrošio 26% baterije za prijeđenih 145 km što daje domet od 558 km ???.
U tih prvih 145 km uključen je i dio autoceste gdje sam vozio 5 osoba brzinom od 140 km/h, ali sam zaboravio zapisati stanje baterije i kilometražu.
Nakon toga imamo 29 km autoceste brzinom 140 km/h za samo 9% baterije što daje ukupni domet od 322 km pri toj brzini.
I onda se opet vraćamo u grad gdje sam potrošio 21% za 107 km, što daje domet od 510 km ???.
Zaključak je da s Konom ne morate razmišljati imate li dovoljno baterije za vaš put. Imate.
Druga stvar koju ne treba zanemariti je da se Kona puni brže od većine električnih vozila, snagom od 77 kW pa će i vaša baterija biti puna taman dok poručate ako ste na putu za Dubrovnik. Punjenja možete ponavljati do u beskraj jer se baterija hladi tekućinom pa ne dolazi do pregrijavanja baterija.
Nije domet jedini adut Kone, tu je i 200 KS motor koji Konu izbaci do stotke za samo 7,1 sekundu. Rijetko koje vozilo vam može parirati kad ste u Koni. Dok pogledate na kilometar sat, Kona je već na 170 i morate stiskati kočnicu.
Zbog svojeg SUV oblika, naprijed ima jako puno prostora. Ja sam preko metar devedeset i vožnja u Koni je bila osjetno ugodnija nego u Leafu što se tiče prostora iako je Leaf dimenzijama osjetno veći. Nažalost, sa mnom se ne bi složila zadnja klupa koja je njurgala tijekom cijelog puta kako otraga nema mjesta te kako je klupa pretvrda.
Niti prtljažnik nije pretjerano velik pa ako planirate koristiti Konu za taksiranje mogli bi imati problema s prostorom.
Multimedijski dio je jedan od najboljih koje sam do sada imao prilike vidjeti, a vidio sam ih jako puno. Velik i fantastično oštar ekran na kojeg možete spojiti svoj mobitel, touch radi trenutno i precizno, a cijeli sustav se pali iznenađujuće brzo. Puno auto kompanija bi trebalo učiti od Hyundaia kako se to radi.
Došli smo i do dijela mana jer naravno ne postoji savršeno vozilo. Postoji samo savršeno vozilo s nesavršenom cijenom. S obzirom da je cijena Kone izuzetno prihvatljiva, što je to na čemu je Kona štedjela?
Prvo na nekvalitetnoj izradi. Čim sam primio kvaku od vozačkih vrata dočekao me neugodan osjećaj jeftine plastike te škripa kvake dok sam je povlačio. Tipka za zaključavanje vrata na kvaki je već izlizana iako auto ima tek 13 tisuća kilometara.
Nekoliko puta sam morao izlaziti iz vozila jer se zadnja, peta vrata, nisu dobro zatvorila. Treba ih zalupiti malo jače.
Volan je gumenast, kao da je rađen od gume, a ne od kože (možda i je?), a plastične tipke po vozilu su jako niske kvalitete. Ovo sve pišem iz kuta osobe koja je posjedovala duže vrijeme Audi A6, Audi A8, BMW X5 i slična vozila tako da je moj osjećaj nabrijan iz kuta većine korisnika pa ga nemojte uzimati previše ozbiljno osim ako i sami ne vozite gore navedene aute.
Što se tiče vožnje tu imam zamjerke jer je papučica ubrzanja i kočnice nedovoljno dobro isprogramirana pa se morate jako dobro truditi da auto ne “cuka“. Suvozač će vas često puta oštro pogledati zbog naglog ubrzanja i naglog kočenja i taj se neugodni rezultat može smanjiti stavljanjem vozila u Eko mod.
Kona ima 3 moda vožnje sport, comfort i eko i svaki mod vožnje mijenja izgled ekrana ispred volana što možete vidjeti na slikama na Facebook postu. Sport podsjeća na brojač okretaja u starim vozilima, comfort ima klasičan izgled kilometar sata, dok eko mod vizualno upozorava na mekaniju vožnju s kojom ćete ostvariti veći domet. Ono što je zanimljivo je da kod eko moda, prilikom svakog kočenja imate ispis koliko ste stotina metara uštedjeli jer ste kočili regenerativno, a ne kočnicama kao kod starih vozila.
Što mi je nedostajalo?
Nedostajali su mi one pedal drive, mogućnost da se vozilo vozi samo na papučicu akceleracije bez prebacivanja noge na kočnicu, aplikacija za provjeru stanja baterije i paljenje klime na daljinu, četiri kamere da vidim vozilo iz „satelitskog pogleda“ te jako bitno samovožnja, da vozilo samo vozi barem na autocesti. Kad se jednom na to naviknete, nema natrag.
Moj model nije bio model s najvećom opremom pa od stvari koje su mi nedostajale, a mogu se nadoplatiti, su lampica na retrovizoru da je vozilo u mrtvom kutu, sklapanje retrovizora kad zaključam vozilo, prednji parking senzori, adaptivni tempomat, automatsko zaustavljanje vozila prije naleta na drugo vozilo, biciklistu ili pješaka.
Nedostaje mi i pregled stanja baterije da kod kupnje rabljenog vozila mogu vidjeti kapacitet baterije u odnosu na novo vozilo. Možda je taj podatak skriven negdje u meniju, ali ja ga nisam uspio pronaći.
Što mi se još svidjelo?
Jako puno prostora za stvari i najbolji dio, prostor ispod mosta središnje konzole gdje možete staviti i tortu koliko prostora ima.
Svidjelo mi se i svijetlo oko utičnice koje mijenja boju ovisno o tome puni li se vozilo ili ne.
Zaključak
Hyundai Kona je odličan izbor za prvi auto u obitelji ukoliko imate česte potrebe za daljim putevima te ukoliko vas ne smeta previše manje kvalitetna izrada i loša plastika. Ukoliko vas to smeta, morat ćete za iste takve karakteristike izvući dodatnih 10.000 eura pa ako vam novac nije problem, tražite dalje. Za sve ostale tu je Kona, novi narodni ?.
Svi koji ste zainteresirani za kupnju Kone, učlanite se u udrugu Strujni krug, ako već niste, i ostvarite popust od 2.000 kn pri kupovini.
Hrvoje Prpić
Predsjednik udruge Strujni krug
???