TLDR: Kad ostaviš Teslu na parkiralištu da bi otišao na posao, onda znaš da si pronašao idealno prijevozno sredstvo za do posla i natrag. A ako te zanima više, nastavi čitati.
Greyp nam je početkom jeseni dao dva različita bicikla na tjedan dana testiranja. Riječ je o modelima G6.2 i G6.3, što onima koji ne prate tu industriju ništa puno ne znači, ali probat ćemo ukratko objasniti jer je zapravo poprilično jednostavno. G oznaka kod Greypa označava električne brdske bicikle, a oznake 1, 2 i 3 označavaju njihove specifikacije. Primjerice, „jedinica“ je tako osnovni model limitiran do 25 km/h, „dvojka“ malo bolje opremljeniji model s mogućnošću skidanja limitatora te „trojka“ najsnažniji model koji može povući do 45 km/h.
S obzirom na to da smo dobili dva bicikla, odlučili smo napisati recenziju i iz dvije različite perspektive. Prvi dojmovi stižu od predsjednika udruge Hrvoja, a drugi od tajnika udruge Tina pa uživajte u detaljnom testu.
„Ovo nije moj prvi susret s Greypom. Još prije par godina imao sam priliku isprobati prvu verziju Greypa koja je više ličila na motocikl nego na bicikl. Bio je težak, gas je bio na volanu, išao je do 70 km/h i imao je strašno ubrzanje. Trebalo mi je 5 minuta da se dovoljno opustim i pritisnem gas do kraja. S obzirom da sam u jednom trenutku svog života kupio moped s kojeg sam nedugo nakon kupnje pao, nisam fan motora. Nekako mi se čine preopasnim prijevoznim sredstvom i uvijek sam preferirao aute ili bicikle, a ne motore. Naravno, i auti i bicikli imaju svojih vrlina, ali i mana.
Za auto ne moram niti govoriti, velik je, ne možeš ga ostaviti gdje želiš i ono što je najgore, ima tendenciju zapinjanja u koloni upravo u vrijeme odlaska na i sa posla. Bicikl s druge strane nema tih problema, prilično je siguran ako se ne voziš po kolniku, provlači se kroz sve gužve i jedina mana mu je sporost i znojenje. Dapače, nakon što sam proveo tjedan dana s Greypom, shvatio sam da sporost nije problem, problem je sporo ubrzanje.
Ideš prema pješačkom prijelazu, voziš se 20 na sat i ne da ti se prikočiti jer znaš da ćeš nakon pješačkog cijelu minutu pedalirati dok ne dođeš natrag do 20 na sat. Upravo zato često puta riskiraš kad dolaziš na križanje i nadaš se da će te vozač automobila ipak primijetiti i stati bez da ti usporavaš bicikl. Kad si na Greypu tih problema nema. Voziš se 20-25, dolaziš na križanje, usporiš, a onda Greyp uskoči i vrati te na 20 na sat u par sekundi. To je toliko dobro da se moj način vožnje potpuno promijenio. Bio sam puno, puno oprezniji, usporavao sam na svakoj konfliktnoj situaciji (majka s djetetom na pločniku, pješaci koji su zauzeli biciklističku stazu), i iako je Greyp osjetno teži od mog bicikla, moja vožnja je postala daleko lakša i sigurnija.
Druga stvar je znojenje. Nema ga. Jednostavno ubaciš razinu pomoći na pet i sve ide toliko lako da trošiš manje energije nego kad hodaš. Nema posebnog ruksaka za radnu odjeću, možeš i u odijelu na posao. Nije da ne možeš vježbati ako želiš, jednostavno ukloniš pripomoć pa nakon sat vremena izgledaš kao da si upravo prošao prijemni ispit za zelene beretke.
Većina ljudi ne zna da se sjedalo na biciklu treba podesiti da ti je noga ispružena skoro potpuno kad je pedala u donjem položaju. Ono što je gadno u tom položaju sjedala je da kad staneš, ne možeš do poda. Ja obično stojim kao primabalerina na semaforu nadajući se da me neće netko trknuti jer ovako dugačak kako jesam, završit ću preko 3 trake na kolniku. Greyp ima rješenje i za to, ručicu za automatsko spuštanje i dizanje sjedala. To spuštanje i dizanje sica nije baš namijenjeno za semafore već za spuštanje niz brdo kad se moraš priljubiti uz zadnji kotač da ne završiš na nosu, ali meni je bilo itekako dobrodošlo u vožnji, točnije u stajanju.
Kao što danas više ne mogu smisliti auto koji nije spojen na Internet jer mi je to „so nineties“, tako mi je i Greyp bio osvježenje sa svojom odličnom aplikacijom koja pomalo liči na Teslinu i gdje mogu vidjeti sve o svom biciklu gdje god se nalazio. Doduše, tu bih rado volio vidjeti malo brzi procesor jer u današnje doba čekati da se sustav digne duže od 10 sekundi je nezamislivo, ali vjerujem da će to ekipa iz Greypa ubrzo srediti.Dok je bio na testiranju, dnevno sam radio i po 20-30 km po gradu jer sam na svaki sastanak, gdje god bio u gradu, radije išao njime nego svojom Teslom. To vjerojatno sve govori koliko sam se zaljubio u njega.“ – Hrvoje Prpić, predsjednik udruge Strujni krug.
„Bicikl je genijalno prijevozno sredstvo za vožnju po gradu, izbjegavanje gužvi ili uživanje u prirodi. No kad živiš u kvartu koji se nalazi na brdu, nije baš sve tako zabavno. Ići biciklom do grada je odlično jer se samo brzinski spustiš nizbrdo, ali uvijek na kraju dođe onaj trenutak kad se moraš vraćati nazad. To je vjerojatno jedan od glavnih razloga zašto sam i zapustio svoj stari bicikl i jednostavno se prepustio udobnosti auta iako bi svakodnevno gubio sate samo na stajanje u gužvi. No s električnim biciklom smisao u pedaliranje se ponovno vraća, a oduševljenje kada se samo prolazi pokraj dugih kolona je neopisivo.
Do sada sam imao priliku voziti nekoliko različitih električnih bicikala, ali Greyp to podiže na potpuno drugu razinu. Osim što je znatno lakši od svih električnih bicikala koje sam imao priliku voziti, povezivost je također na takvoj razini kakvu nikad nisam ni pomišljao da bi mi mogla biti potrebna na biciklu. Velika je prednost male mase rame jer kada vozite Greyp bez pripomoći elektromotora, masa se osjeća kao da vozite neki klasičan gradski bicikl. No kada uključite pripomoć, praktički nema granica do kuda možete doći. Super je stvar da uz prvi stupanj pripomoći, bicikl može prijeći i do 100 kilometara zahvaljujući bateriji od 700 Wh.
Kao što je Hrvoje prethodno objašnjavao, velik problem klasičnih bicikala je zaustavljanje i brzo kretanje, pogotovo ako ste u visokoj brzini. No stavka od velike pomoći na Greypu je što imate tipku za tzv. kick mode koji Vas lagano pogurne kada krećete pa je odmah lakše zapedalirati. S obzirom na to da smo imali priliku probati i G6.2 koji je limitiran na 25 km/h i G6.3 koji je limitiran na 45 km/h, jednostavno je spoznati koji bi bio bolji odabir za Vaše svakodnevne potrebe. Naime, ako se većinom vozite po gradu, 25 km/h će biti i više nego dovoljno.
G6.3 s limitacijom na 45 km/h je odličan za otvorene ceste ili primjerice penjanje na Sljeme gdje je potrebno malo brže voziti ili imati veću pripomoć, ali bitno je naglasiti da taj bicikl nije legalan za cestu, s obzirom na to da je ograničenje za bicikle 25 km/h. Povezivost je stavka za koju ćete rijetko kada pomisliti da vam je potrebna na biciklu, ali jednom kad isprobate ovako dobar sustav, shvatit ćete koliko vam može biti koristan i općenito poboljšati doživljaj vožnje bicikla. U prednje i zadnje svjetlo su integrirane kamere pa nema više potrebe za GoPro-ovima, jer možete upaliti snimanje bilo kad, a da Vam se sve automatski sprema na mobitel.
Greyp ima ugrađen i GPS pa preko mobitela uvijek možete pratiti gdje je ili možete namjestiti da vam stiže obavijest ako se bicikl pomaknuo s mjesta. Smatram da je to izrazito bitna stavka na ovakvim biciklima, pogotovo zbog njegove cijene. Ne bi bilo lako prihvatiti krađu ni jeftinijeg bicikla, a kamoli ovakvog jednog. Nažalost, nemam dovoljno iskustva da bi isprobao prave mogućnosti Greypa, s obzirom na to da se moja vožnja bicikla praktički bazirala na gradu i rekreativnim vožnjama prirodom. No reakcije prijatelja koji se profesionalno bave down-hillom su pokazale sve. Štoviše, nisu mogli vjerovati da se jedan električni bicikl može toliko dobro voziti.
Zanimljive su bile i reakcije kad bi netko ugledao Greyp. Naime, kako je Greyp započeo s već spomenutim biciklom koji je mogao potegnuti do 70 km/h, gotovo svi su imali pitanje „ajme, pa koliko ovaj onda ide?“. Nakon objašnjenja da su G6 modeli napravljeni više kao bicikli, nastupilo je malo razočaranje, ali ipak nitko nije ostao ravnodušan nakon vožnje. “ – Tin Koren, tajnik udruge Strujni krug.
Sve u svemu, Greyp je u oba slučaja zaslužio čistu peticu, jedan od najboljih električnih bicikala koje smo imali priliku voziti i ako tražite top kvalitetu, ne morate ići dalje. Zapravo je teško pronaći ovakav bicikl s manjom cijenom, a još ih je manje koji iza sebe imaju robustan sustav, tvornicu koja proizvodi veliku količinu bicikala i široko razgranatu mrežu prodaje.
Modeli kakve smo testirali su sada na izlasku iz prodaje, ali Greyp je nedavno predstavio njihove nasljednike s još boljim komponentama i još boljim sustavom. Iz tvornice su nam rekli da je preostalo još samo nekoliko starijih primjeraka, a povodom „black fridaya“ kupci sada mogu dobiti i ozbiljan popust na te primjerke. Stoga ako se bavite biciklizmom ili biste se željeli baviti biciklizmom, Greyp će svakako upotpuniti sve vaše želje i potrebe, a mogao bi pružiti i mnogo više. G serija je odlična za brdsku vožnju ili vožnju prirodom, a ako tražite neki bicikl više za vožnju cestom, podsjećamo da je nedavno predstavljena i T serija bicikala, napravljena isključivo za cestu.
Napisali: Hrvoje Prpić i Tin Koren
Fotografije: Tin Koren i Greyp