7 dana s električnim Cuprom Bornom

TLDR: Iako izgleda vrlo slično Volkswagenu ID.3 i s njime dijeli većinu komponenata, Cupra Born pruža potpuno drugačiji osjećaj vožnje i bolje performanse.

Cupra je najmlađi brend u portfelju Volkswagen grupacije, odnosno brend koji se 2018. godine odvojio od Seata s ciljem proizvodnje automobila koji će se izdvajati svojim izgledom i sportskim performansama. Upravo je Born njihov prvi potpuno električni model u ponudi.

Iako je na prvi pogled jasno da se Cupra Born temelji na Volkswagenu ID.3, nikako ne treba odmah suditi o kakvom je automobilu riječ. Volkswagen ID.3 imali smo na testu još na proljeće 2021. godine i isti nas je iskreno oduševio svojom prostranosti, vrlo dobrim dosegom, ali i tehnološkim rješenjima kakva još nisu bila primjenjivana u ostatku VW game.

Međutim, vrijedi podsjetiti da bez obzira na sve dobre stvari, ID.3 je imao i još nekoliko stavki koje je bilo potrebno popraviti ili usavršiti. Prvenstveno, tu je bio infotainment sustav koji je u nekoliko navrata bio updatean/popravljan, a u trenutku našeg testiranja, još uvijek nije radio kako spada, nego se čekao veliki update.

Također, iako je Volkswagen s ID.3 ciljao na jednostavnost u unutrašnjosti, možda je napravio korak previše jer su sami materijali u unutrašnjosti djelovali pomalo plastično. No ID.3 je u međuvremenu dobio i osvježenu verziju, koju nažalost nismo još imali prilike isprobati, ali detaljan test tadašnje verzije možete pročitati na linku.

blank

Vratimo se sada na Cupru Born. Čini se kao da su dizajneri Cupre slušali kupce ID.3-a što bi sve bilo potrebno promijeniti jer Born donosi sve dobre strane ID.3-a, većina njegovih mana je ispravljena, a ovaj električni automobil zapravo pruža i još znatno više od očekivanog.

Cupra Born oblikom karoserije na prvu izgleda identično kao i ID.3 te je jednake širine (1,8 m) i međuosovinskog razmaka (2,77 m), ali Born je zapravo malo duži s 4,32 metra i niži za 10-15 milimetara zbog sportskog ovjesa. Prtljažnik je jednak s 385 litara i proširiv na 1.267 litara spuštanjem stražnjih sjedala, što je sasvim dovoljno za svakodnevne potrebe.  

Prema vanjskom izgledu odmah je jasna vizija Cupre. Born ima znatno oštrije i dinamičnije linije, a bakreni detalji dodatno ističu ovaj automobil na cesti. Sprijeda su znatno veći otvori na prednjoj masci, na bokovima se ističu sportski pragovi u drugoj boji, a straga prekrasan difuzor. Sportskom izgledu pridonose i sportski 19-inčni aluminijski naplatci.

No kada sjednete u Born, tu je osjetna najveća razlika u odnosu na ID.3. Cupra Born već u osnovnoj verziji dolazi s vrlo udobnim sportskim sjedalima, koja su napravljena od recikliranih materijala, većina površina kontrolne ploče i volan obloženi su kožom, a nasloni za ruke u vratima i središnji naslon obloženi su alcantarom.

blank

Detalji u unutrašnjosti također se ističu bakrenom bojom, a bez obzira na plastične obloge vrata i donje dijelove unutrašnjosti, Cupra Born jednostavno djeluje kvalitetno u unutrašnjosti. A kao i u ID.3-u, vozači gotovo svih visina će naći optimalan položaj sjedenja i volana jer prostora kao da ima u nedogled.

Infotainment sustav u Bornu nije savršen, ali je znatno bolji i brži nego što smo to imali priliku osjetiti u ID.3-u. Voljeli bismo da je malo pregledniji, ali kad imate bežični Apple Car Play i Android Auto, to zapravo više nije ni važno jer ćete ih koristiti praktički čitavo vrijeme. Jedina stavka koju bismo još voljeli dodati pri konfiguraciji jesu električno pomična sjedala.

Najveća prednost Cupre Born, zapravo u odnosu na većinu električnih automobila, izlazi na svjetlo dana kada se počnete voziti s njim. Najjednostavnije rečeno – Born je vrlo zabavan za vožnju i zapravo pruža jako dobar feedback na volanu kako bi znali gdje su mu granice, a s druge strane vrlo dobro su mu kalibrirane i papučice gasa i kočnice.

Inženjeri Cupre su ovdje odradili odličan posao s dorađivanjem upravljanja i ovjesa pa je isti tako za 10 mm niži straga i za 15 mm niži sprijeda u odnosu na ID.3. Boljem iskustvu u vožnji pridonose i veći kotači s manjim profilom guma, ali i tzv. progresivne postavke upravljanja koje omogućuju veći kut skretanja manjim okretom volana, odnosno brže i preciznije upravljanje.  

blank

Inače bi možda i rekli da je to do subjektivnog dojma, ali u razgovoru s nekoliko novinara koji su također imali priliku isprobati ovaj automobil, gotovo svi redom su rekli da im je Cupra Born možda bila i jedan od najboljih vozačkih električnih automobila. Jedinu manu koji bismo istaknuli je nedostatak one-pedal drive-akoji danas već postaje standard među električnim vozilima.

Born je dostupan s dvije verzije elektromotora – osnovnom sa 150 kW (204 KS) i 310 Nm okretnoga momenta te sa snažnijom eBOOST verzijom od 170 kW (231 KS) i 310 Nm okretnoga momenta. Pogon mu je u obje verzije na stražnje kotače pa mu od 0-100 km/h treba od 6,6 – 7,3 sekunde, ovisno o verziji, a maksimalna brzina mu je ograničena na 160 km/h.

Kupci mogu birati i između dva kapaciteta baterija, a to su 58 kWh i 77 kWh. Baterija od 58 kWh bi prema WLTP-u trebala pružati mješoviti doseg do 420 kilometara, a može se puniti s 11 kW snage na AC punjačima i sa 124 kW snage na DC punjačima. Tako će vrijeme punjenja od 0-100% na AC punionicama iznositi oko šest sati, dok se na DC punionicama može nadopuniti već za 31 minutu od 10-80 posto.

S druge strane, baterija od 77 kWh bi prema WLTP standardu trebala pružati mješoviti doseg do 550 kilometara. Također se može puniti s 11 kW snage na AC punionicama pa će takvo punjenje trajati oko osam sati, dok se na DC punionicama može puniti sa snagom od 175 kW pa će punjenje od 10-80 posto trajati samo 30 minuta.

blank

Prilikom predstavljanja Borna se spominjala i osnovna baterija kapaciteta 45 kWh koja bi prema WLTP-u trebala pružati doseg do 340 kilometara, ali koliko nam je poznato, ista trenutno nije dostupna na većini tržišta diljem Europe.

Testni Cupra Born stigao nam je u verziji eBOOST sa snažnijim elektromotorom i opremljen većom baterijom od 77 kWh. Moramo priznati da, uz sve navedeno, nije razočarao niti po pitanju dosega. Zahvaljujući nižoj karoseriji i masi manjoj od dvije tone, potrošnja mu je bila poprilična niska u gotovo svim uvjetima.

Born je na autocesti pri 130 km/h imao prosječnu potrošnju od 19,4 kWh na 100 kilometara prema čemu bi mu doseg trebao iznositi gotovo 397 kilometara. S druge strane, vožnjom po gradu i otvorenim cestama, Born je imao prosječnu potrošnju od 17,5 kWh na 100 kilometara prema čemu bi mu mješoviti doseg trebao iznositi gotovo 440 kilometara.

Svakako vrijedi istaknuti da automobil ni u kojem trenutku nismo štedjeli jer je jako zabavan za voziti, a i klima je bila upaljena većina vremenu. Upravo takvim dosegom i na otvorenoj cesti i na autocesti bi Cupra Born trebao bez problema stići od Zagreba do Splita bez punjenja, a vjerujemo da bi uz štedljiviju vožnju ovaj automobil mogao i puno više.

Konačno – cijena. Početna cijena za Cupru Born iznosi 43.837,34 eura (oko 330 tisuća kuna), dok je cijena testnog primjerka, u najsnažnijoj izvedbi, 55.681,58 eura (oko 419 tisuća kuna). Iako mu cijena nije mala, vjerujemo da će svaki kupac itekako uživati u vožnji ovog automobila.

Tekst i fotke by: Tin Koren
Powered by: Continental Hrvatska

Newsletter

Značajni popusti i pogodnosti, svježe vijesti i korisne informacije. Jedan klik je dovoljan za upis ili ispis s newsletter liste.

Razmišljate li o kupnji električnog vozila?

Ako želite možete nam ostaviti svoju email adresu pa ćemo vas obavijestiti o popustima za kupnju EV za naše članove:

Ako želite možete nam ostaviti svoju email adresu pa ćemo vas obavijestiti o pogodnostima za vlasnike električnih vozila:

Scroll to Top