TLDR: Seres 3 je prvi kineski električni automobil koji je stigao na hrvatsko tržište, ali kvalitetom izrade iznimno podsjeća KIA-u i Hyundai.
Dolazak kineskih električnih vozila na europsko tržište smo dosta dugo čekali, barem uzevši u obzir značajan broj modela o kojemu se konstantno priča u medijima. No tijekom prošle godine prvi kineski automobil je službeno započeo s prodajom u Hrvatskoj, a to je Dongfeng Seres 3.
Seres 3 je odmah dobio značajnu medijsku pažnju, naravno zahvaljujući samome imenu, te iskreno nismo imali prevelika očekivanja s obzirom na porijeklo. No Dongfeng nas je odmah uvjerio upravo suprotno jer je kvaliteta izrade itekako usporediva s brojnim poznatim proizvođačima.
Izvana, ali i u samoj unutrašnjosti, Dongfeng nas je odmah kvalitetom izrade podsjetio na Hyundai ili KIA-u, a tu su i brojni dodaci poput panoramskog krova, umjetne kože i konca na sjedalima i kontrolnoj ploči koji dodatno stvaraju još „skuplji“ dojam.
No prvo ukratko o samim specifikacijama. Seres 3 pokreće elektromotor snage 120 kW (163 KS) i 300 Nm okretnoga momenta te ima pogon na prednje kotače. Možemo slobodno reći da nije karakterističan električni automobil po pitanju ubrzanja zbog drugačije programirane papučice gasa, ali još uvijek je znatno bolji od ICE vozila.
Od 0-100 km/h mu je potrebno 8.9 sekundi, što je nekako bliže klasičnim ICE vozilima, ali međuubrzanja su značajno bolja pa Dongfeng također uvelike olakšava svakodnevnu vožnju. Vrijedi dodati i da je maksimalna brzina ograničena na 155 km/h.
Dongfeng koristi bateriju kapaciteta 53,6 kWh koja prema WLTP standardu pruža mješoviti doseg od 329 kilometara. Procijenjeni doseg je i dosta realan jer se vožnjom po gradu ili na otvorenoj cesti stvarno i može napraviti slična kilometraža; mi smo uspjeli napraviti oko 300 kilometara.
No s druge strane doseg na autocesti pri brzini od 110 – 115 km/h je sličniji drugim SUV-ovima u toj klasi i sa sličnom baterijom. Pri navedenoj brzini uspjeli smo napraviti oko 200 kilometara, što je i karakteristično za takve SUV-ove.
Prednost je svakako što se Seres 3 može puniti na DC punjačima snagom do 92 kW pa će se na takvim punjačima od 10 do 80 posto napuniti za manje od 30 minuta. Na AC punjačima je snaga punjenja ograničena na 6.6 kW pa punjenje od 0-100 posto traje oko 9 sati.
Sam osjećaj vožnje također je vrlo sličan korejskim proizvođačima. Seres 3 je poprilično udoban za voziti, često imate osjećaj i da je teži zbog same udobnosti, a na otvorenoj cesti sasvim razumno drži zavoje.
Samoj udobnosti vožnje pridodaju i već spomenuti kvalitetniji materijali u unutrašnjosti i kožna sjedala, ali najveća prednost Dongfenga je zapravo prostor u kabini. Straga se mogu udobno smjestiti i više osobe, a prtljažnik od 526 litara je definitivno najveći u klasi.
Jedina mana u samoj unutrašnjosti je ‘out-dated’ info-zabavni sustav. Ekran od 10,25 inča praktički ima većinu što vam je potrebno u automobilu, ali je vrlo sličan onim sustavima kakvi su se nudili u automobilima od 2017. godine na dalje.
Seres 3 je opremljen kamerama za pregled od 360 stupnjeva koje uvelike olakšavaju parkiranje u uskim prostorima, ali info-zabavnom sustavu jednostavno nedostaju funkcije poput Apple Car Playa i Android Auta te bolje navigacije.
Konačno dolazimo i na samu cijenu – 283 tisuće kuna. Iako ne zvuči malo u odnosu na konkurenciju, odnosno vrlo je slična cijena, Seres 3 ima veliku prednost. Naime, pri kupovini praktički birate samo boju, slično kao i kod Tesle, a u navedenu cijenu je već uračunata sva dodatna oprema.
Stoga ako tražite automobil sličnih dimenzija, Dongfeng svakako vrijedi uzeti u obzir jer će s navedenom opremom biti dosta povoljniji od konkurencije. Također, vrijedi uzeti u obzir da na tu cijenu možete dobiti i popust Strujnog kruga u vrijednosti od 50 godišnjih članarina pa bi se kupovina itekako isplatila.
Written by: Ante Beban i Tin Koren