TLDR: Seres 3 u osvježenoj verziji ima novu bateriju i bolji doseg, a kvaliteta završne obrade je itekako usporediva s brojnim europskim proizvođačima.
Sredinom 2021. godine smo po prvi puta imali priliku isprobati DFSK Seres 3 – prvi kineski električni automobil koji je stigao na hrvatsko tržište. Iako nismo baš imali visoka očekivanja, upravo nas je Seres 3 u samome startu iznenadio omjerom uloženog i dobivenog te je zapravo postavio poprilično visoko ljestvicu što možemo očekivati od kineskih vozila u budućnosti.
U posljednje dvije godine se dosta toga promijenilo – ponuda raznih električnih modela na tržištu se značajno povećala, imali smo priliku isprobati i električne automobile drugih kineskih brendova, Seres 3 je dobio osvježenu verziju, ali možda i najbitnije – zastupništvo brenda DFSK je preuzela Auto Hrvatska.
No zašto je to bitno? Dolaskom novih i većini kupaca nepoznatih brendova automobila iznimno je bitno da se, uz samu prodaju vozila, osigura i vrlo dobra servisna mreža diljem cijele zemlje. S obzirom na to da je Auto Hrvatska jedna od najvećih i najpoznatijih prodajno-servisnih mreža u regiji, upravo to ulijeva povjerenje brojnim potencijalnim kupcima.
Stoga ne treba čuditi da se prodaja ovog modela itekako povećala tijekom prošle godine, a tu je također još jedan bitan faktor koji vrijedi spomenuti. Naime, dok su brojni uvoznici novih automobila imali problema s narudžbama i rokovima isporuke, Seres 3 je u Hrvatskoj bio lako dobavljiv jer je Auto Hrvatska unaprijed pripremila dovoljno primjeraka na lageru.
Sve navedeno zvuči kao recept za uspješnu prodaju, a sada je jedino bitno vidjeti kakav je zapravo Seres 3 nakon dvije godine na tržištu i kako se uopće nosi s konkurencijom.
Ovoga puta nam je na sedmodnevni test stigla osvježena verzija Seresa 3 koja se od prethodne verzije razlikuje po tek nekoliko stavki, a to su – nova baterija kapaciteta 53.61 kWh, unaprijeđeni sustav regeneracije energije, trofazni on-board punjač snage 11 kW, nova prednja LED svjetla i GPS mapa Hrvatske s izbornikom prilagođenim na hrvatski jezik.
Krenimo prvo od najbitnije komponente – baterije. Nova baterija Seresu 3 omogućava nešto veći doseg pa prema WLTP-u je mješoviti doseg procijenjen na 331 kilometar, dok je doseg u gradskim uvjetima procijenjen na 347 kilometara. Možemo slobodno reći da su to i poprilično realni podaci jer je nama prosječna potrošnja u gradu iznosila oko 17,8 kWh/100 km.
Takvom potrošnjom DFSK Seres 3 može prijeći nešto više od 300 kilometara, a svakako vrijedi istaknuti da ga nismo štedjeli te da su nam gotovi cijeli tjedan bili kišni i hladniji uvjeti pa vjerujemo da bi uz toplije vrijeme i malo lakšu nogu na gasu bez problema ostvarivao procijenjeni doseg prema WLTP-u.
S druge strane, na autocesti pri brzinama od 110-115 km/h standardno raste potrošnje, a nama je prosjek na autocesti iznosio oko 25,5 kWh na 100 km, čime bi Seres 3 imao doseg oko 210 kilometara. Upravo tu je vidljiv taj mali upgrade baterije jer nam je čak i u hladnijim i kišnim uvjetima doseg bio veći za 10-ak kilometara nego prije dvije godine usred ljeta.
Nova baterija Seresa 3 se može puniti na DC punionicama maksimalnom snagom od 60 kW pa će punjenje od 20-80 posto trajati oko 40-45 minuta. Ipak, Seres 3 će se s ovakvom baterijom najčešće koristiti za svakodnevne potrebe u gradskim uvjetima, kao što se koristi više od 90 posto vozila na našim prometnicama, a za svakodnevno korištenje bitnije je AC punjenje.
Po tom pitanju je osvježena verzija znatno bolja jer Seres 3 sada ima trofazni on-board punjač koji mu omogućava punjenje snagom do 11 kW, odnosno od 0-100 posto baterija stiže za manje od 5 sati.
Osvježeni Seres 3 ima i novi sustav regenerativnog kočenja u kojemu možete birati između tri moda rada, odnosno koliko snažno regenerativno kočenje želite imati. Razlika u tim modovima nije značajna te će čak i u najsnažnijem modu vožnja biti sasvim ugodna, ali nažalost nema opciju one-pedal drive kojom bi se vozilo u potpunosti zaustavilo regenerativnim kočenjem.
Kao i kod prethodne verzije, novi Seres 3 je iznimno udoban za voziti. Ovjes je mekan pa rupe na cestama i ležeće policajce praktički nećete ni osjetiti, a za toliko mekan ovjes i sasvim razumno drži zavoje. Na volanu je vrlo lagan i poprilično okretan što itekako olakšava vožnju gradom, polukružno okretanje u uskim prostorima i samo parkiranje.
Jedina stavka za koju bi rekao da kvari dojam samog automobila u vožnji jesu gume. Seres 3 standardno dolazi na Chaoyang gumama, što je i razumljivo s obzirom da je riječ o jednom od najvećih kineskih proizvođača guma, ali iste su u kišnim uvjetima blago rečeno – loše. To je stavka koja se može jednostavno promijeniti, a vjerujem da će napraviti značajnu razliku.
Možda i najveća prednost Seresa 3, u odnosu na konkurente, te stavka koja itekako utječe na udobnost je što isti standardno dolazi s hrpom opreme. Naime, kao i kod Tesle, pri kupovini DFSK-a birate samo boju, a sva moguća oprema je već na samome vozilu. Tako Seres 3 ima kožnu unutrašnjost, panoramski krov, 360° parking sustav, 18-inčne alu naplatke i još mnogo toga.
Zanimljivo je da su gotovo svi materijali u unutrašnjosti kvalitetni i mekani, sjedala su udobna i pružaju dobru potporu u zavojima, a Seres je specifičan i po tome što ima puno prostora za putnike sprijeda i straga. Prtljažnik od 318 litara nije najveći u klasi, ali je spuštanjem sjedala proširiv na gotovo 1.582 litre te pruža sasvim dovoljno prostora za svakodnevne potrebe.
Ekran od 10,25 inča praktički ima sve što vam je potrebno u automobilu, izgleda pomalo out-dated, ali zato ima bežični Apple CarPlay i Android Auto dostupan žicom. Osim toga, DFSK je konačno još jedan proizvođač koji je omogućio gledanje YouTubea, Netflixa i sličnih servisa u automobilu, a to je moguće putem tzv. Mirror Share opcije na ekranu.
Konačno – njegova cijena. DFSK Seres 3 ima početnu i jedinu cijenu od 41.130 eura (oko 309.990 kuna). Zašto kažemo jedinu? Pa zato što ovaj automobil u standardu dolazi sa svom dostupnom opremom i nema potrebe za nadoplatu nečeg drugog. Također, vrijedi istaknuti i garanciju od 8 godina ili 150.000 km na bateriju i električne komponente te 4 godine/100.000 km na ostatak vozila.
Stoga ako tražite automobil sličnih dimenzija, Seres 3 svakako vrijedi uzeti u obzir. Također, vrijedi uzeti u obzir i da na tu cijenu možete dobiti popust Strujnog kruga u vrijednosti od 16 godišnjih članarina pa se kupovina itekako može isplatiti.
Tekst i fotke by: Tin Koren, tajnik udruge Strujni krug