Kako smo nedavno započeli suradnju s ekipom iz Keindl sporta, kroz naše standarde publikacije u segmentu električnih automobila, u narednom razdoblju imat ćete prilike pročitati malo više i o električnim biciklima. Automobili su naravno i dalje naš glavni fokus, međutim dolaskom ovih ljepših dana gušt je provozati se i na biciklu – bilo da se radi o vožnji po gradu ili malo ambicioznijoj vožnji po brdu koja je naposljetku i predmet ovoga članka.
Naime, kao autor teksta preferiram ambiciozniju vožnju te sam eto za test odabrao MTB fully-a iz domene CUBE bikes. A baš sada Keindl sport nudi izvanrednu priliku za uštedu između 400 i 1.100 eura uz upotrebu promotivnih kodova dostupnih na njihovoj web stranici. Otkrijte i ekskluzivnu akciju za Cube Stereo, koji je trenutno dostupan po cijeni nižoj za 800 eura.
E sad, kako za vožnju uzbrdo nisam imao niti: a) potrebu energiju, niti b) preplatu na žičaru, pa niti c) frenda s kombijem; jako dobro mi je poslužio CUBE Stereo hybrid koji je sa svojim BOSCH elektro motorom odradio odličan posao u asistiranju pri savladavanju uzbrdica.
Bilo da se radi o asfaltu ili u brdskom off-road okruženju za vrijeme testa sam nemali broj puta od zainteresiranih planinara dobio upite tipa “daj priznaj da ti je to električni bicikl” jer naravno da sam savladavao nagibe od preko 20%.
Cube koji sam dobio na test je naravno hybrid, što konkretno znači da nema savladavanja uzbrdice bez pedaliranja koje je opet uvelike olakšano sjajnom BOSCH asistencijom koja ima više mode-ova (brdski, gradski, eco i turbo način rada motora).
Baterija ima više nego dovoljno energije i za najambicioznije vozače, što konkretno znači da je nećete potrošiti na bilo kojoj vikend outdoor avanturi. Jednom kad sam se popeo, a popeo se jesam tako da sam se pošteno i uznojio. To namjerno ponavljam da bih naglasio i objasnio prethodno opisani koncept hibridnog bicikla.
Došlo je vrijeme za spust
Kako sam znao da bicikl s baterijom nužno dolazi sa povećanom težinom nisam imao prevelika DH (down hill) očekivanja jer težina ipak utječe na performanse, međutim ovaj Cube me je ugodno iznenadio. Geometrija je složena tako da cca. 25 kilograma težine pri spustu daje osjećaj da se radi o lakšem biciklu što vozaču uvelike olakšava manevriranje, a drop na sjedalu je dušu dao za jednostavnije prebacivanje težine na stražnji ovjes bicikla.
U dostupnoj konfiguraciji kroz perjanice Shimano opreme (XT+Deore) moram priznati da se u kratkom razdoblju testa jedino nisam u potpunosti opustio s kočinicama koje su me doduše svaki put uredno zaustavile, međutim teorija je jedno, a praksa bi ipak bilo duže iskustvo vožnje na ozbiljnim brdskim nizbrdicama.
Dvostruka suspenzija je besprijekorno odradila svoj posao tako da je svaki korjen i kamen uredno amortiziran, a široke gume su također pridonijele udobnoj vožnji kako na uzbrdici tako i na nizbrdici.
Za kraj nije loše da potrošim par riječi i na doživljaj gradske vožnje na biciklu koji je naravno primarno namijenjen brdu.
Osobno bi rekao da je ovo bicikl koji sasvim solidno može poslužiti i kao commute bike, u gradskoj vožnji uz pokrivanje nekakvih standardnih gradskih udaljenosti dojam je da baterija može potrajati barem tjedan dana!
Suspenzija svakako nudi lock opciju što umanjuje osjet njihanja, a opet pruža dovoljno sposobnosti da se upije svaka neravnina kojih nije nemalo na našim putevima.
Nekakav završni dojam je da predmetni CUBE neće nikada biti izbor okorjelim DH vozačima, koji bi vjerujem uvijek radije izabrali standardne ne-električne modele; međutim za sve nas koji nismo u fazi života koji dozvoljava kontinuirane vikend avanture hibridni CUBE je idealan izbor upravo zbog asistencije koja uvelike olakšava outdoor rekreaciju.
Članovi Stujnog kruga uživaju u ekskluzivnoj ponudi od 15% popusta na sve redovne Keindl cijene te impresivnih 20% popusta na dodatnu opremu prilikom kupovine električnog bicikla (izuzevši proizvode brendova Garmin/Tacx, Sram i Shimano)!
Written by: Ante
Photos by: Ante