TLDR: MG ZS EV je najpovoljniji električni SUV na hrvatskom tržištu, ali može se itekako mjeriti i s puno skupljim konkurentima.
Sredinom ove godine na hrvatsko tržište konačno je stigao MG. Ne možemo reći da ga nismo jedva dočekali jer posljednje dvije godine često čitamo kako je upravo njihov model ZS EV u samom vrhu prodaje električnih vozila u brojnim europskim zemljama poput Norveške, Švedske, Velike Britanije i Francuske.
No za početak da ukratko predstavimo MG za one koji nisu upoznati s ovim automobilskim brendom. Naime, MG ili „Morris Garages“ je nekada bio jedan od najpoznatijih britanskih proizvođača automobila, osnovan je još 1920-ih godina i bio je vrlo poznat po svojim sportskim automobilima.
Prije 20-ak godina ovaj je kultni brend imao nekoliko promjena u vlasničkoj strukturi te se počeo bližiti bankrotu, sve dok ga 2007. godine nije preuzeo jedan od najvećih kineskih proizvođača automobila – SAIC Motor. Do danas su uložena ozbiljna sredstva u njegov razvoj pa MG u Europi ima već preko 400 prodajnih salona i iznimno zanimljivu gamu modela.
Čak tri od pet modela u gami su potpuno električna, to su modeli ZS EV, 5 i Marvel R, a do sredine sljedeće godine stiže i model 4 za koji se već uvelike najavljuje da bi trebao biti najbolji omjer uloženog i dobivenog na tržištu električnih automobila. Prvi od navedenih modela koji nam je stigao na 7-dnevni test je model ZS EV koji je trenutno i najprodavaniji njihov model.
MG ZS EV je ‘crossover’ popularnog B segmenta, odnosno dovoljno prostran za manju obitelj ili da se četiri odrasle osobe mogu udobno smjestiti, ali ne prevelikih dimenzija. Sa 4,32 metra dužine i 1,64 metra visine, nešto je veći od konkurentnih Hyundaija Kone i Peugeota e-2008, a to se odražava i na prostoru u kabini kojeg ima malo više te prtljažniku koji broji 448 litara.
Do sada sam imao prilike testirati nekoliko različitih električnih vozila kineskog podrijetla pa više nisam bio toliko skeptičan kako će se pokazati, ali moram priznati da MG doista diže ljestvicu. Naime, kvaliteta izrade je i više nego dobra, štoviše može se usporediti s brojnim europskim i korejskim proizvođačima.
Sjećate li se možda kako se nekada uvijek slušao zvuk zatvaranja vrata pri kupovini automobila kako bi se „utvrdila kvaliteta“? Upravo je to faktor iznenađenja svima koji sjedaju u MG ZS jer mu zvuk zatvaranja vrata zvuči doslovno kao i na premium automobilima.
Kada sjednete u MG ZS, moguće je primijetiti da su skoro svi materijali na instrument ploči kvalitetni i mekani, nigdje nema zazora, a središnji ekran je zapravo lijepo integriran u istu za razliku od ekrana u brojnim drugim automobilima. Dojam prostranosti povećava i panoramski krov koji dolazi uz Luxury opremu kakvom je testni primjerak opremljen.
Unutrašnjost ima nekoliko mana, ali niti jedna zapravo nije „deal-breaker“, pogotovo kad gledamo na cijenu vozila. Volan ima dobro razmještene tipke da praktički nikad ne trebate skidati ruke s njega, ali je plastičan uz imitaciju kože i konca te podesiv samo po visini. Tu je i presvlaka s uzorkom karbona koje osobno nisam ljubitelj u ovakvim obiteljskim vozilima.
Info-zabavni sustav je poprilično jednostavan i pregledan, ali nažalost relativno spor što je još uvijek slučaj i kod brojnih drugih proizvođača. No velika prednost je što podržava Apple Car Play i Android Auto, ali jedino uz USB kabel, te ima samo nekoliko izdvojenih tipki za najnužnije stavke poput pojačavanje/smanjivanja zvuka i postavki ventilacije.
Prednost MG-a nad brojnim drugim proizvođačima automobila je činjenica da se nudi u samo dvije opreme. Standardna oprema automobila već je poprilično bogata pa auto ni u kojem slučaju neće izgledati kao da mu nedostaje pola funkcija, a ako nadoplatite 11 tisuća kuna za Luxury opremu, dobit ćete stavke poput panoramskog krova, 360° kamere, bežičnog punjenja mobitela i sličnih.
Također, tu su i dvije stavke kojima se još uvijek rijetko koji proizvođač može pohvaliti, a to su „over-the-air“ update automobila i V2L pražnjenje baterije, odnosno mogućnost da spajate druge uređaje na automobil i tako ga koristite kao izvor struje. Primjerice, V2L pražnjenje trenutno pružaju samo Hyundai IONIQ 5 i KIA EV6.
MG ZS EV može se odabrati u dvije verzije – s manjom baterijom i većom snagom te s većom baterijom i manjom snagom. Tako Standard Range verzija ima bateriju kapaciteta 50,3 kWh te elektromotor snage 130 kW (177 KS) i 280 Nm, dok Long Range verzija, kakav je i testni primjerak, ima bateriju kapaciteta 69,9 kWh i elektromotor snage 115 kW (156 KS) i 280 Nm.
Navedena snaga, a i sam oblik automobila, neće pružiti neke sportske karakteristike vožnje, ali ovjes je toliko udoban da je užitak voziti se u njemu. Rupe na cestama i velike ležeće policajce gotovo da nećete niti osjetiti pa bi udobnost automobila svakako usporedio s Citroenom e-C4 koji nam je bio jedan od najudobnijih automobila do sada.
No ne može ni sve biti savršeno u vožnji. MG ZS EV ima tri moda regenerativnog kočenja, ali nažalost niti jedan kojim bi se automobil u potpunosti zaustavljao pri puštanju papučice. To je vjerojatno jedina stavka koja mi je nedostajala u ovom automobilu.
Vožnjom po gradu i po otvorenim cestama u okolici Zagreba prosječna potrošnja mi je iznosila 17,3 kWh/100 km. Prema tome, na takvim prometnicama doseg bi trebao iznositi nešto više od 400 kilometara po punjenju, što je odlično za SUV ove veličine i kapaciteta baterije.
S druge strane, na autocesti pri 120-130 km/h prosječna potrošnja mi je iznosila oko 23 kWh/100 km što omogućuje i dalje vrlo realan doseg od 300-injak kilometara po punjenju. S obzirom na to da se ZS EV može puniti snagom od 94 kW na DC punionicama, te tako napuniti od 10-80 posto za 37 minuta, s njime se može bezbrižno otići i na dulje putovanje.
Konačno – cijena. To je vjerojatno i najveći adut ovog automobila. Početna cijena za MG ZS EV s manjom baterijom iznosi 262.271 kunu (oko 34.800 eura), dok testna Long Range verzija s Luxury opremom iznosi 307.921 kunu, odnosno oko 40.800 eura. Ubrojimo li moguće poticaje Fonda u navedenu cijenu, dolazimo već do iznosa koji su vrlo prihvatljivi brojnim kupcima. ZS EV je tako trenutno najpovoljniji električni SUV na tržištu, ali svakako se može mjeriti i s puno skupljom konkurencijom.
Tekst i foto: Tin Koren, tajnik udruge Strujni krug